Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Nej det är riktigt. För att förtydliga mig då kan nämnas att man bör bosätta sig på rätt sida tunnelbanespåren, dvs åt Nynäsvägen till. Dock är det ju långt ifrån Bagarmossen eller liknande enligt min uppfattning även på "fel" sida tunnelbanan. Men Körsbärsvägen osv bör man kanske undvika ja. Men är det inte mer Dalen och inte Sandsborg?
Nu är jag inte så bekant med Dalen/Sandsborg men en taxichaufför, jag åkte med för någon månad sedan, berättade att hyreshusen mellan Sandsborgs T-bana och Dalens sjukhus, dvs på ”fel” sida om spåret, är på väg att omvandlas till bostadsrätter.
Chauffören berättade också att de, efter ombildningen, ”äntligen” skulle kunna ta tag i de störande element som bodde i området, något den nuvarande hyresvärden tydligen inte har som högsta prioritet. Finns tydligen även radhus bland lägenhetshusen. Förmodligen ett område som är ”coming”, nära stan, bra kommunikationer och enligt chauffören, bra planlösningar och stora balkonger.
Inget område jag själv skulle välja men kanske ett alternativ för den som vill köpa sig en lägenhet och ha en bra värdetillväxt.