2008-04-22, 15:04
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Om man vill bo nära globen men gärna vill undvika berikare, brottslingar och knarkslödder - var bor man då?

Är Sandsborg/Skogskyrkogården någonting?
Tallkrogen?
Gamla Enskede eller Enskede gård?

Eller bör man satsa på någonstans nära Söder eller Årsta?
Alla dessa är bra.
Villa/hus områden i Enskede, gott om pensionärer i Sandsborg.
Lugna områden som är på stark frammarsch i priskurvan!
Citera
2008-04-22, 15:07
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Brorsan bor i Hammbarby Sjöstad. Kanonställe enligt mig.
Javisst är det.
Om man har råd och gillar "The Sims".

Bäst för välbeställda småbarnsföräldrar som gillar söndagsbuffeter och promenera längs med vattnet med sin Emmaljunga-barnvagn.
Citera
2008-04-22, 15:19
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule
Sandsborg??!! Jag håller med om alla andra men Sandsborg (Dalen) är knappast ett bra område. Visst, villaområdet är lugnt och fint men centrum och hyreslägenheterna är det inte. Finns en hel del zigenare och andra kriminella element, Mehdi Tayeb, den iranske så kallade HIV-mannen är en av dom mer kända Sandsborgborna.
Nej det är riktigt. För att förtydliga mig då kan nämnas att man bör bosätta sig på rätt sida tunnelbanespåren, dvs åt Nynäsvägen till. Dock är det ju långt ifrån Bagarmossen eller liknande enligt min uppfattning även på "fel" sida tunnelbanan. Men Körsbärsvägen osv bör man kanske undvika ja. Men är det inte mer Dalen och inte Sandsborg?
Citera
2008-04-22, 18:30
Medlem
Alan Aldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Nej det är riktigt. För att förtydliga mig då kan nämnas att man bör bosätta sig på rätt sida tunnelbanespåren, dvs åt Nynäsvägen till. Dock är det ju långt ifrån Bagarmossen eller liknande enligt min uppfattning även på "fel" sida tunnelbanan. Men Körsbärsvägen osv bör man kanske undvika ja. Men är det inte mer Dalen och inte Sandsborg?

Nu är jag inte så bekant med Dalen/Sandsborg men en taxichaufför, jag åkte med för någon månad sedan, berättade att hyreshusen mellan Sandsborgs T-bana och Dalens sjukhus, dvs på ”fel” sida om spåret, är på väg att omvandlas till bostadsrätter.

Chauffören berättade också att de, efter ombildningen, ”äntligen” skulle kunna ta tag i de störande element som bodde i området, något den nuvarande hyresvärden tydligen inte har som högsta prioritet. Finns tydligen även radhus bland lägenhetshusen. Förmodligen ett område som är ”coming”, nära stan, bra kommunikationer och enligt chauffören, bra planlösningar och stora balkonger.

Inget område jag själv skulle välja men kanske ett alternativ för den som vill köpa sig en lägenhet och ha en bra värdetillväxt.
Citera
2008-04-22, 18:58
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alan Alda
Nu är jag inte så bekant med Dalen/Sandsborg men en taxichaufför, jag åkte med för någon månad sedan, berättade att hyreshusen mellan Sandsborgs T-bana och Dalens sjukhus, dvs på ”fel” sida om spåret

Precis det området jag menade, Täppgränd, Grusåsgränd osv. Det är som ett Rinkeby i miniatyr, ett riktigt ghetto mitt i villaidyllen.
Citera
2008-05-11, 19:01
Medlem
Tjena jag här igen(jag som skapade denna tråd),
Nu undrar jag om Bromma är ett ok ställe att bo i?

Och nej jag orkar ej söka i min egen tråd då min undran ej gäller mig själv
Citera
2008-06-10, 13:30
Medlem
mr.pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Tjena jag här igen(jag som skapade denna tråd),
Nu undrar jag om Bromma är ett ok ställe att bo i?

Och nej jag orkar ej söka i min egen tråd då min undran ej gäller mig själv

Bromma är ju bra, om du inte har problem med att åka tunnelbana eller buss 15-20 min för att ta dig in.
Citera
2009-01-19, 04:37
Medlem
Vart bor ni alla egentligen? jag har bott på många ställen, allt från hallunda till husby till fridhemsplan,johanneshov och you name it. man blir inte ihjäl slagen i förorterna mindre än vad man blir inne i stan. är ni så ynkliga så ni inte vågar bo i en vanlig svensson förort som tex huddinge lr tullinge? det är ju verkligen skrämmande
Citera
2009-01-19, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alan Alda
Nu är jag inte så bekant med Dalen/Sandsborg men en taxichaufför, jag åkte med för någon månad sedan, berättade att hyreshusen mellan Sandsborgs T-bana och Dalens sjukhus, dvs på ”fel” sida om spåret, är på väg att omvandlas till bostadsrätter.

Chauffören berättade också att de, efter ombildningen, ”äntligen” skulle kunna ta tag i de störande element som bodde i området, något den nuvarande hyresvärden tydligen inte har som högsta prioritet. Finns tydligen även radhus bland lägenhetshusen. Förmodligen ett område som är ”coming”, nära stan, bra kommunikationer och enligt chauffören, bra planlösningar och stora balkonger.

Inget område jag själv skulle välja men kanske ett alternativ för den som vill köpa sig en lägenhet och ha en bra värdetillväxt.

Ghettoområde men de har byggt nytt vid blåsut så området lär väl uppvärderas något men jag tror inte på att det är "coming".

De som köpt vid blåsut kan inte vara fullt friska.
Citera
2009-01-19, 11:38
Medlem
Snurrens avatar
Jag tror att Enskededalens problem uppstod när det framkom att det var "sjuka hus". De sanerades vartefter men omsättningen på hyresgäster blev stor och de inflyttade var inte av samma "sort" som dom som flyttade ut. Dock är lägenheterna jättebra planerade, arkitekturen trevlig och närheten till stan med tunnelbanan oslagbar så jag tror att det har möjligheter att bli ett populärt område igen.
Citera
2009-01-19, 16:18
Medlem
Strunta i södra sidan av stan. Antar att innerstan är uteslutet, men närförorter som solna, sundbyberg, bromma/alvik/kristineberg hade jag satsat på i ditt läge om möjligheten funnits.

Som någon skrev tidigare så undvik hagalund, huvudsta, ritorp i solna. Undvik hallonbergen, rissne i sundbyberg.
Citera
2009-01-20, 02:57
Medlem
Bagarmossen och Skarpnäck skulle jag undvika. Stökigt.

Bromma är bra men det är långt in till stan, samma sak med Tullinge.

Traneberg och Minneberg är närmare stan och vatten och fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in