Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-14, 21:48
  #1
Medlem
Efter att ha lirat Fifa 07 ett tag på gamla xboxen beslutade jag mig för att köpa fifa 08 till pc eftersom vänner och bekanta sagt att det är helt sjukt bra.. men.. vilken jävla skit!

Till och börja med finns inte AIK med bland klubblagen.. bara det liksom.
Grafiken ser ut att kunna vara typ Fifa 2003, även fast jag har allt på max..
De svenska kommentatorerna är ju piss som vanligt och låter som att de läser varenda kommentar från en taskigt skriven fusklapp, men det blir även missar som det blev way back med NHL 94 att om målvakten tar emot en missad långpass med foten, skriker glenn hysén "Vilken räddning!!!!!"

Dessutom så uttalar de ALDRIG klubblagens namn.. inte de engelska heller..
de säger bara "dom gör en bra match", "Nu måste dom verkligen höja tempot" osv...

Efter dessa upptäckter känner jag mig bedrövad och lurad.. spelmotorn och menyerna verkar vara exakt likadant som på Fifa 07.

De bedrövliga kontrollerna är det enda jag kan göra nåt åt, tänker jag och går in på spelkontroll.. där upptäcker jag till min fasa att det inte GÅR att ändra vilka knappar jag vill styra spelaren med..

Jag kan ändra skott, passning osv men att få styra spelaren med W,S,A,D som jag gjort sen slutet på 90-talet, det har EA tydligen lyckats ta bort?!

Menyerna ser ut som om man har Windows på 800*640 och texten är suddig och bajsig..

Snälla, säg att jag missat någon inställning eller vad som helst..
Det ser verkligen skräp ut!

Och snälla säg att jag kan ladda ned AIK med rätt logga i onlineläget (((
__________________
Senast redigerad av Nickelito 2008-02-14 kl. 21:54.
Citera
2008-02-14, 22:05
  #2
Medlem
dumkopfs avatar
Är det inte så att pc-versionen verkligen har samma spelmotor som tidigare års version till konsoll? Har för mig att det var så iaf..
Citera
2008-02-14, 22:42
  #3
Medlem
Finns en stor tråd om spelet här http://www.flashback.org/showthread.php?t=540829

Och nej, du har inte missat någon inställning. EA sports har inte gått över till next-gen på PC och verkar skita totalt i dessa versioner av spelen. Åtminstone NHL och fifa, tror även NBA, är väldigt dåliga spel till PC. Tyvärr så är det konsol som gäller för dessa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback