2020-04-17, 15:37
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bouazizi
Enda sättet att vara säker på att inte bli smittad är att inte ha kontakt med andra människor och ytor där andra människor har rört sig. Jag skulle personligen inte utsätta mig för risken att gå på någon form av fest i nuläget och det beror inte på att jag inte gillar att festa.

Lite off topic (det finns andra trådar för Covid) men det är någon promilles risk att dö om man blir smittad även om man är ung. Dessutom riskerar man att smitta andra som har en större risk. Jag har skjutit på mina fester till hösten. Tråkigt ja, men det blir inget kul party heller om alla ska sitta 2 meter ifrån varandra med munskydd 😷.
var ju överraskningsfest..så skyll inte honom.

var knappast ngn större skara dessutom.
Citera
2020-04-17, 15:37
Medlem
FY fan vilka respektlösa människor det finns i vårt land. Allt från att kalla honom jude och tjockis och skylla sig själv, till att tycka att det är "gott att tjockisen är borta".
Vad är det för fel på er?

Alsing var en extremt skärpt person. Han hade en empati och en kunnighet om det mesta, långt mer än vad man kan säga om er tangentbordsrunkare. Fy fan, vad illa ni beter er när ni skriver sjuka saker om honom.

Vila i frid, Adam Alsing. Du saknas oss.
Citera
2020-04-17, 16:10
Medlem
Adam Alsing ÄR kabel-tv. På ett sätt poetiskt att båda dör samtidigt.
Citera
2020-04-17, 16:22
Medlem
akutaccents avatar
Jag kommer osökt att tänka på reklamen på SL-bussarna för vinn Adams pengar, där det står "Oslaglig?"
Snarare obotlig?
Citera
2020-04-17, 16:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
En sammanstallning utav hans karriar:

1990: Gör debut i teve som programledare i TV4:s ”Twist & Shout” tillsammans med Sanna Ekman.

1991: Får sitt genombrott i ”Tur i kärlek” i TV4 tillsammans med Agneta Sjödin.

1993: Flyttar till TV3. Har premiär på sin talkshow ”Adam”.

2000: Leder den svenska premiären av dokusåpan ”Big Brother” i Kanal 5.

2004: Börjar sända ”Äntligen Morgon” på Mix Megapol tillsammans med Gry Forssell.

2006: Tar över efter Magnus Härenstam som programledare för ”Jeopardy” i TV4.

2007: ”Fotbollsgalan” sänds direkt från Hovet i Stockholm på TV4. Alsing leder galan tillsammans med Jessica Almenäs.

2011: Medverkar i SVT:s ”På spåret” tillsammans med Ebba Blitz.

2013: Leder ”Rix MorronZoo” i Rix FM med Brita Zackari och Marko Lehtosalo.

2019: Leder radioprogrammet ”NRJ Morgon” tillsammans med Messiah Hallberg och Klara Doktorow.

2019: Spelar in första säsongen av bilprogrammet ”Top Gear Sverige” tillsammans med före detta speedwayföraren Tony Rickardsson och artisten Marko ”Markoolio” Lehtosalo för Kanal 5. Oklart om Kanal 5 kommer att sanda programmet, familjens önskemål väger tungt.
Ska man vara krass är det där en rätt bevisande b-karriär. När ingen ville ställa upp typ ringde man adam. Så nej, varken folklig eller vidare programledare enligt mig.
Citera
2020-04-17, 16:27
Medlem
På vilket sätt är det B?
Vad har du gjort? Ligger du på K?

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ska man vara krass är det där en rätt bevisande b-karriär. När ingen ville ställa upp typ ringde man adam. Så nej, varken folklig eller vidare programledare enligt mig.
Citera
2020-04-17, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Att han tränade fyra gånger efter att han blivit smittad var nog ingen höjdare, även om han såklart inte visste om att han var sjuk då.

Precis.
Att träna bryter ju ner kroppen och gör immunförsvaret svagare.
Kan ha vart träningen som ledde till nådastöten för Adam tyvärr.

Och sen var väl han på den där festen när han blev smittad?
Antar att det dracks alkoholhaltiga drycker på denna tillställning, och nu har det visat sig att just alkohol kan göra att man blir mycket mer sjuk i covid-19 tyvärr.

Maximal otur för Adam Alsing med andra ord.
Citera
2020-04-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, det kan bidragit till hjärtsäcks- eller hjärtmuskelinflammation som inte är helt optimalt att ha om man skall läggas i respirator...

Men om han kände sig i form och inte hade feber eller ont i halsen så leder väl inte träning till hjärtmuskelinflammation?

Det är väl om man tränar medan man faktiskt är sjuk som det kan uppstå?
Citera
2020-04-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Precis.
Att träna bryter ju ner kroppen och gör immunförsvaret svagare.
Kan ha vart träningen som ledde till nådastöten för Adam tyvärr.

Och sen var väl han på den där festen när han blev smittad?
Antar att det dracks alkoholhaltiga drycker på denna tillställning, och nu har det visat sig att just alkohol kan göra att man blir mycket mer sjuk i covid-19 tyvärr.

Maximal otur för Adam Alsing med andra ord.

Måttlig träning stärker immunförsvaret.
Men efter en timme (eller mer) högintensiv träning så sänks immunförsvaret, men bara tillfälligt.

Hur menar du att alkoholintag vid smittotillfället skulle ge allvarligare sjukdomsförlopp?
Jag frågar för att jag är nyfiken, inte för att vara otrevlig.
Citera
2020-04-17, 17:14
Medlem
LaLocas avatar
Men ge er hur hårt träning tror du han körde sina 4 pass. Klart det inte påverkar mer än marginellt. Han körde ju säkert bara lite styrka å kanske lite puls. Kroppen blev nog inte mer ansträngd än hos en person med att fysiskt aktivt vanligt arbete. Folk tror att det krävs sån enorm återhämtning bara för att man gör sin aktivitet på just ett gym.
Citera
2020-04-17, 17:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Men om han kände sig i form och inte hade feber eller ont i halsen så leder väl inte träning till hjärtmuskelinflammation?

Det är väl om man tränar medan man faktiskt är sjuk som det kan uppstå?
Han var ju sjuk, men tämligen symptomfri. Infektion (med eller utan symptom) och träning är en obra kombination. Men, jag spekulerar bara, jag har ingen aning om vad som slutligen ändade hans liv.
Citera
2020-04-17, 17:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Men ge er hur hårt träning tror du han körde sina 4 pass. Klart det inte påverkar mer än marginellt. Han körde ju säkert bara lite styrka å kanske lite puls. Kroppen blev nog inte mer ansträngd än hos en person med att fysiskt aktivt vanligt arbete. Folk tror att det krävs sån enorm återhämtning bara för att man gör sin aktivitet på just ett gym.
inte för att jag tor att träningen hade så mkt med det att göra eftersom de har sagt att han uppvisade överkänsliga symptom på viruset.

men det hörs att du inte vet vilka bröderna K-mic är... lite styrka o kanske lite puls är inte förenligt med de. det är rejäl hårdkörning, annars säger de åt dig att duscha o dra hem...kommer du ner lite bakis efter att ha varit ute så säger de att du kan dra direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in