2008-07-09, 03:10
Medlem
buffalos avatar
Klart man visar hänsyn till sina grannar och sköter hygienen på normala tider. Men är det bara jag som aldrig hör när grannarna duschar?
Senast redigerad av buffalo 2008-07-09 kl. 03:24.
Citera
2008-07-09, 05:22
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Klart man visar hänsyn till sina grannar och sköter hygienen på normala tider.
Om man inte kan göra det pga jobb då?
Jag jobbar skift och duschar varannan vecka 03.30 och den andra mitt på dagen...
Har liksom inte så mycket till val, och jag blir ofta väckt av att grannungarna ska till skolan när jag sovit en två-tre timmar efter att jag kommit hem.
Citera
2008-07-09, 10:25
Medlem
DennisOlofs avatar
Äsch det är bara "duscha" på som vanligt. Bara man iaktar lite försiktighet och inte typ hoppar på golvet eller slamrar onödigt mycket. Tror inte de flesta störst av att man duschar på udda tider.

Som någon sa tidigare, det beror mest på vilken typ av hus man bor i, en del är mycket dåliga och då stör man alla oavsett vad man gör nästan och andra inte.

Däremot kan man försöka undvika att spola toaletten nattetid när det går, annars inget att bry sig om. Man lär ju få klagomål om någon störs, enda sättet att veta att man stör någon egentligen.
Citera
2008-07-09, 10:52
Medlem
Psyknalles avatar
Grannen som bor ovanför mig har ovanan att börja tappa upp bad vid halv elva elva tiden, den tiden när man precis lagt sig och skall försöka somna. Som om det inte vore nog med det så springer de runt och jagar varandra och gastar innan de hoppar i badet. Har vid flera tillfällen varit nära att springa upp och skälla ut dem, men när man redan ligger i sängen är man inte så sugen.
Citera
2008-07-09, 11:24
Medlem
Bluebeast72s avatar
Duscha o bada oavsett tid: OK

Sjunga samtidigt eller göra andra höga läten: Ej OK

Dvs hygienbestyr kan aldrig styras av tid, man kan ju tex få en kraftig magsjuka som ej låter sig styras av kontorstider.

Men att samtidigt vråla tex: "O milde gud vilken förlossning", eller i samband med tolaettbestyret spela Ac-Dc på hög volym är inte ok.
Citera
2008-07-09, 11:41
Medlem
Men vad klen jag blir.

Om man skulle få för sig att bli lite wild and crazy och skita efter kl 22, är det förbjudet att ha på vattenkranen och tvätta händerna efteråt?
Eller ska man vänta med spolning och handtvätt till morgonen efter?

Ju mer jag läser den här tråden desto gladare blir jag inte bor i hyreshus.
Här kan jag duscha när jag vill och odla dammtussar i torktumlaren stora som bävrar.
Citera
2008-07-09, 12:06
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Duscha o bada oavsett tid: OK

Sjunga samtidigt eller göra andra höga läten: Ej OK

Dvs hygienbestyr kan aldrig styras av tid, man kan ju tex få en kraftig magsjuka som ej låter sig styras av kontorstider.

Men att samtidigt vråla tex: "O MILDE GUD VILKEN FÖRLOSSNING", eller i samband med tolaettbestyret spela Ac-Dc på hög volym är inte ok.
Det här var roligt i min värld
Citera
2008-07-09, 12:51
Medlem
Carradines avatar
Såhär skriver Graflunds i sin senaste tidning:

Citat:
Förr sa man att man får spela hög musik fram till kl 22, men så är det inte. Utgångspunkten är att man egentligen aldrig får störa sina grannar. Vare sig på dag- eller kvällstid. Betyder det att man aldrig kan ha en fest?
Nej, naturligtvis har alla hyresgäster rätt till ett normalt familje- och umgängesliv
även om det ibland stör grannarna. Grannarna är däremot inte skyldiga att tåla återkommande onormala störningar.
Källa: http://www.graflunds.se/upload/pa_G_1_2008.pdf

Det står så vitt jag kunde se inget klockslag i Hyreslagen.
Citera
2008-07-09, 13:04
Medlem
This_is_me_s avatar
Tror jag har skrivit detta i en annan tråd. Men den första lägenheten jag bodde i var det, enligt en gammal man, inte acceptabelt att gå toaletten det efter att klockan slagit 22:00. Han hade även mycket andra konstiga regler.

Det hela slutade med att jag flyttade därifrån efter ett tag. Därefter har det aldrig varit några problem att duscha osv. efter klockan 22:00. Det beror nog helt enkelt på vart man bor och vad man har för grannar.
Citera
2008-07-09, 13:38
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Tror jag har skrivit detta i en annan tråd. Men den första lägenheten jag bodde i var det, enligt en gammal man, inte acceptabelt att gå toaletten det efter att klockan slagit 22:00. Han hade även mycket andra konstiga regler.

Det hela slutade med att jag flyttade därifrån efter ett tag. Därefter har det aldrig varit några problem att duscha osv. efter klockan 22:00. Det beror nog helt enkelt på vart man bor och vad man har för grannar.

....alternativt hur lyhört det är i huset. I min förra lya så satt badkaret löst så det slog i golvet när man flyttade på sig i duschen, därav duschade jag aldrig sent på kvällarna.
Citera
2008-07-09, 13:51
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_

Om det varigt en granne (samma våningsplan) så skulle du satt en hink med skit utanför din dörr på natten, med skylten "ingen fara, ville itne störa men har fått diarre, tömmer hinken när jag vaknar vid 14". Då kan de ju knappast klaga^^

Nä, skämt åsido, jag bor i ett hus med bara pensionärer, dock världens trevligaste^^ par example så har hon ovanför mig hört skräckhistorier från sin son då han hade en sur kärring till granne (av den typen som tagits upp tidigare i tråden^^) och vill därför itne bli sådan själv^^ underbart^^
Citera
2008-07-09, 14:03
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
vet inte vart ni bor där det finns sådana regler.

en as bra polare har kanske 6 fester per år, där det finns runt 50-100 pers, hög musik och fest stämning. ingen har någonsin klagat och han bor på en flott lägenhet på östermalm. kanske har tjockare väggar? eller så skiter grannarna i det.
min flickvän bor på östermalm men närmare stadion, där är det alltid fest på helgerna och det verkar inte vara någon som bryr sig där heller. låter dock djävligt mycket men jag har aldrig sett en små barnsfamilj där

Hi hi, vad är en små barnsfamilj? Är dom extra korta? Ja jag vet att du fått kommentarer förut, men det såg så kul ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in