2008-02-14, 16:43
Medlem
Mr. Flynns avatar
Jag är nyfiken på vad för yrken och arbetsplater alla desas skiftarbetare som är så smutsiga att de måste duscha efter 22.00 när de kommer hem från jobbet men inte har möjlighet att duscha på arbetsplatsen.

För övrigt tror jag att antalet personer som störs av en dusch är minimal.
Citera
2008-02-14, 17:07
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Vad blir de (juridiska) konsekvenserna om du ändå klämmer en kabel efter den tidpunkten då? :S

Först varning, sen vräkning. Var en snubbe som blev vräkt förra sommaren, han är bannlyst av alla bostadsbolag på orten nu.
Citera
2008-02-14, 17:20
Medlem
nevads avatar
låter det i hela huset när man skiter eller spolar?
Citera
2008-02-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Jag är nyfiken på vad för yrken och arbetsplater alla desas skiftarbetare som är så smutsiga att de måste duscha efter 22.00 när de kommer hem från jobbet men inte har möjlighet att duscha på arbetsplatsen.

Efter en stressig dag/natt på jobbet så är det väl allmänt skönt med en dusch kan jag tänka mig?

Även om jag inte är smutsig i den bemärkelsen så känner jag mig lite flötig och äcklig efter en natt inom vården!

Och då tar jag mig friheten att tvätta av mig när jag kommer hem, dessutom blir det sånt jävla liv om man rakar pungen i den allmäna personalduschen.
Citera
2008-02-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Först varning, sen vräkning. Var en snubbe som blev vräkt förra sommaren, han är bannlyst av alla bostadsbolag på orten nu.

Snacka om att Skita i det blå skåpet

nämen vafan, man kan ju lägga en silent med plumspapper och spola försiktig?
Citera
2008-02-14, 20:05
Medlem
DennisOlofs avatar
Tinnitus, hahaha.

"Däremot hugger dom som gamar på ludd i torktumlaren och om man gått i trapphuset med smutsiga skor eller smällt i dörrar och så, men tar man det bara hyfsat lugnt så ska det ju inte va nån fara."

Classic, säger jag bara.

Vart man än bor när det gäller lägenheter har nästan alltid alla en historia att berätta om "mupparna" i deras trapp. Same old shit as allways. Folk gnäller alltid.

Att duscha kan ju inte störa andra, förutsatt man inte hoppar runt på golvet eller väsnas onödigt mycket däremot att spola i toa kan ju störa en del. Allt beror på huset och hur rören ligger osv. Värst tror jag folk gnäller i dom dåliga husen där allt hörs, då blir man fan tokig men för det mesta ska folk inte störas om man bara ser till att inte väsnas i onödan.

Det värsta är folk som dunsar runt i lägenheterna, en del muppar envisas med att gå som styltor, det dunsar i golvet jämt vart dom än går, det är ju något sjukt irriterande. Fick flytta efter ett tag, man blev ju galen
Citera
2008-02-14, 20:29
Medlem
lil richs avatar
vet inte vart ni bor där det finns sådana regler.

en as bra polare har kanske 6 fester per år, där det finns runt 50-100 pers, hög musik och fest stämning. ingen har någonsin klagat och han bor på en flott lägenhet på östermalm. kanske har tjockare väggar? eller så skiter grannarna i det.
min flickvän bor på östermalm men närmare stadion, där är det alltid fest på helgerna och det verkar inte vara någon som bryr sig där heller. låter dock djävligt mycket men jag har aldrig sett en små barnsfamilj där
Citera
2008-02-14, 22:32
Medlem
DennisOlofs avatar
lil rich, fester på helger alt. fredagar är inget jag skulle bry mig om.

Däremot förstår jag dem som klagar på oljud som har udda arbetsdagar och tider. Men då anser jag att man måste själv tänka på dessa omständigheter och inte försätta sig i en boende situation där man kommer att störas.
Citera
2008-02-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
vet inte vart ni bor där det finns sådana regler.

en as bra polare har kanske 6 fester per år, där det finns runt 50-100 pers, hög musik och fest stämning. ingen har någonsin klagat och han bor på en flott lägenhet på östermalm. kanske har tjockare väggar? eller så skiter grannarna i det.
min flickvän bor på östermalm men närmare stadion, där är det alltid fest på helgerna och det verkar inte vara någon som bryr sig där heller. låter dock djävligt mycket men jag har aldrig sett en små barnsfamilj där

Sköna sär skrivningar Gösta.
Citera
2008-02-15, 00:04
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
blir så när man bott i usa en längre tid, alla bor inte på samma ställe hela sitt liv vet du väl? men visst skriv på på engelska så kan jag sitta och kommentera det
Senast redigerad av lil rich 2008-02-15 kl. 00:24.
Citera
2008-02-15, 01:55
Medlem
OnkelMorras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn

Jag jobbar på ett bemanningsföretag och är inhyrd på olika ställen. Är oftast inte någon längre tid på ett ställe och har därför inget eget skåp eller nyckel till omklädningsrum. Dessutom brukar jag alltid åka till jobbet färdigombytt så jag slipper stressbyta om till blåställ.
Citera
2008-02-15, 02:17
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah

Stör mig så jävla hårt på sånt här. Ser det överallt inte bara på flashback. Varför måste folk envisas med att hacka på allt jämt för? Mår ni bättre då eller vafan är det frågan om? Skulle inte folk kunna vara lite schysstare mot varandra?

Fattar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in