2008-02-14, 13:25
Medlem
Det är nog mer än en oskriven etikett, brukar faktiskt stå i standardkontrakt/stadgar att man inte får störa efter 22 genom att t ex duscha. Men i verkligheten är det sällan någon som bryr sig om att varken efterleva eller rapportera sina grannar eftersom det i de flesta hus inte stör någon med lite duschstril.
Citera
2008-02-14, 14:07
Medlem
Tinnituss avatar
beror ju lite på huset också... i en del hus verkligen tjuter det i vattenrören när nån använder dem, men här hörs det inget alls...
Dessutom rätt tjocka väggar och smart planlösning, så sovrummen ligger långt från varandra.
Grannarna (som iof är gamla sura tanter) skulle kunna spela bowling och skjuta lerduvor utan att jag skulle märka nått.

Jag spelar slayer klockan två på natten, ser på film med högtalare på biovolym och dammsuger/möblerar om lite då och då och jag har då aldrig hört ett pip om det från surtanterna.

Däremot hugger dom som gamar på ludd i torktumlaren och om man gått i trapphuset med smutsiga skor eller smällt i dörrar och så, men tar man det bara hyfsat lugnt så ska det ju inte va nån fara.

Som tidigare sagt, nuförtiden är det ju många som jobbar skift, och kommer man hem vid midnatt och är täckt av smuts och svett är man ju så illa tvungen att duscha, och ingen kan direkt säga nått om det. Såklart ska man respektera grannarna och så, men dom måste ju ha lite förståelse för att man lever också och måste göra saker. Det är ju inte som att bo i sitt eget hus.
Citera
2008-02-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
tror det är en oskriven regel som gäller överallt, har dock även sett det skrivet på ställen jag bott på tidigare.

sen om dina grannar bryr sig om att du duschar på nätterna kan bara du avgöra.
I vår brf har vi kl 23 som stopptid:-)
Citera
2008-02-14, 15:07
Medlem
Meanmachines avatar
I vår Brf får vi inte skita efter 8(kvällstid).
Citera
2008-02-14, 15:11
Medlem
Jag tar mig friheten att göra vad jag vill på nätterna, väsnas ju inte med vilje men mina grannar tar inte hänsyn till att jag arbetar natt ofta, och därmed sover på dagarna. (Det vore konstigt om dom skulle göra det)

Men en dusch efter jobbet ska man väl få lov att ta sig?
Citera
2008-02-14, 15:12
Bannlyst
Jag har aldrig ens hört talas om någon som stört sig på nattliga duschar. Om dina grannar stör sig på det föreslår jag att du börjar trakassera dem på riktigt. Lite jävla frihet måste man få ha. Jag duschar när faen jag vill!
Citera
2008-02-14, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine

jävligt hårt liv du måste ha
Citera
2008-02-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Har varit med om grannar som klagar att man spolar toaletten på nätterna...sa de får skärpa sig och sticka därifrån...
Finns massa olika förordningar men tyvärr endel gnällspikar som tror de äger en hel bostad byggnad

Du kan ju inte spola på natten?

Om du klotar klockan elva på kvällen så får du fanemej vänta med att spola bort skiten till dagen efter. Vanligt hyfs.
Citera
2008-02-14, 15:51
Medlem
knoxahs avatar
Citat:

Seriöst?
Citera
2008-02-14, 15:55
Bannlyst
De finns sådan regel men de beror på vilken våning du bor på och var du bor. Jag duschar när det passar mig och inte nån annan brukar duscha vid 3-5 när jag kommer hem från krogen eller när jag ska gå och lägga mig.
Citera
2008-02-14, 15:57
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Seriöst?

Ja, fan va surt det kan vara att hålla sig.
Citera
2008-02-14, 16:13
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ja, fan va surt det kan vara att hålla sig.

Vad blir de (juridiska) konsekvenserna om du ändå klämmer en kabel efter den tidpunkten då? :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in