2008-03-09, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Det här inlägget är på inget sätt att moralisera över att folk tar droger men jag är nyfiken på en sak.
Vad får folk att ta droger i ett land där man lätt kan få sitta i ett antal år om man råkar ut för fel polis.
Det är ju inte direkt att man får en egen cell och en chans till att skaffa utbildning. Vi pratar mer stryk och äcklig mat under x antal år. En cell där man i början får en liten yta att sova på med 30+ andra.
Har insett att många som frågar om droger är helt på de klara över riskerna... men jag undrar ändå vad får er att ta risken?
Kommentarer om att folk är dumma i huvudet osv kan vi skippa...
Vad får folk att ta droger i ett land där man lätt kan få sitta i ett antal år om man råkar ut för fel polis.
Det är ju inte direkt att man får en egen cell och en chans till att skaffa utbildning. Vi pratar mer stryk och äcklig mat under x antal år. En cell där man i början får en liten yta att sova på med 30+ andra.
Har insett att många som frågar om droger är helt på de klara över riskerna... men jag undrar ändå vad får er att ta risken?
Kommentarer om att folk är dumma i huvudet osv kan vi skippa...
Orkar inte läsa igenom vad andra skrivit så är en stor risk att jag upprepar mig, men...
Personligen avskyr jag den där typen av resonemang, det är definationen av feghet alternativt ignorans imo. Skulle samhället bestå av enbart personer som du skulle kvinnor fortfarande inte få rösta, agning skulle vara tillåtet, dödsstraffet skulle finnas kvar, osv... Jag går inte emot lagen för att jag anser att det är värt risken när det gäller droger. Jag går emot lagen för att jag anser att det är min förbannade rätt att göra vafan jag vill med mig själv och jag tänker inte låta nån satans förtryckarlag hindra mig.
I det stora hela gör sveriges politik kring ämnet mig oerhört förbannad och äcklad. Att jag betalar staten via skatt för att potentiellt frihetsberöva mig och straffa mig för att ha nyttjat grundläggande frihet gör mig spyfärdig.