• 1
  • 2
2008-02-14, 06:50
Medlem
Det här inlägget är på inget sätt att moralisera över att folk tar droger men jag är nyfiken på en sak.

Vad får folk att ta droger i ett land där man lätt kan få sitta i ett antal år om man råkar ut för fel polis.

Det är ju inte direkt att man får en egen cell och en chans till att skaffa utbildning. Vi pratar mer stryk och äcklig mat under x antal år. En cell där man i början får en liten yta att sova på med 30+ andra.

Har insett att många som frågar om droger är helt på de klara över riskerna... men jag undrar ändå vad får er att ta risken?

Kommentarer om att folk är dumma i huvudet osv kan vi skippa...
Citera
2008-02-14, 07:49
Medlem
Blüchers avatar
Man torskar inte så hårt som du tror man gör på innehav, dock om man har större mängder och planerar att sälja så är det en annan femma.. Sen så får man ju vara försiktig och se till att man litar på sin kran och inte mötas på öppet torg el. liknande.

Angående varför man gör det så tycker jag du borde testa innan du säger nej .
Citera
2008-02-14, 08:13
Medlem
Alltså jag kan köra vissa droger men då väljer jag ett enklare land tex Sverige.

Svensk 22 årig grabb åkte fast i Bangkok med 7 portioner Yaba, tror han fick 3 år. För mig är 3 år i en skitcell ganska rejält.
Citera
2008-02-14, 11:28
Medlem
contrerass avatar
Och han som åkte dit för att ha umgåtts med en tjej som tände en jolle, två månader i häktet.
Citera
2008-02-14, 16:14
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contreras
Och han som åkte dit för att ha umgåtts med en tjej som tände en jolle, två månader i häktet.

Källa på det tack.

Annars kan ju folk slänga ur sig skit som "Min farbror drack öl som luktade GHB och fick sitta av 6månader i Hilton."

OnT: Antar att man anser sig själv kunna vara försiktig nog för att minimera risken av att bli påkommen etc. Ungefär samma som i Sverige bara att man försöker vara ännu mer försiktig.
Citera
2008-02-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Källa på det tack.

Annars kan ju folk slänga ur sig skit som "Min farbror drack öl som luktade GHB och fick sitta av 6månader i Hilton."

OnT: Antar att man anser sig själv kunna vara försiktig nog för att minimera risken av att bli påkommen etc. Ungefär samma som i Sverige bara att man försöker vara ännu mer försiktig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1800348.ab
Citera
2008-02-14, 19:38
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erralK
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1800348.ab

Och hur trovärdig är den här killen egentligen? Vågar sätta en slant på att han rökt han också. Men det kan han inte säga i Aftonhoran. Blir liksom ingen snyft-story då.

Edit: "Så innan dess åker jag inte tillbaka"

Killen som enligt egen iutsago blev slängd i Thaifängelse på påhittade grunder kan alltså tänka sig att åka tillbaka när hans utvisning går ut???
Senast redigerad av Crazy J Davola 2008-02-14 kl. 19:41.
Citera
2008-02-15, 00:53
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy J Davola
Och hur trovärdig är den här killen egentligen? Vågar sätta en slant på att han rökt han också. Men det kan han inte säga i Aftonhoran. Blir liksom ingen snyft-story då.

Edit: "Så innan dess åker jag inte tillbaka"

Killen som enligt egen iutsago blev slängd i Thaifängelse på påhittade grunder kan alltså tänka sig att åka tillbaka när hans utvisning går ut???

Tänkte exakt på det med efter jag läst den. Idioten är ju utan tvekan skyldig till brott när man är så dum och säger något sådant. Ifall det nu skulle stämma och det var en vanlig vettig människa som blivit utsatt för något sådant, så skulle denne med all säkerhet säga "Jag åker aldrig mer tillbaka till thailand" istället för "Jag sätter mig nog på första bästa plan efter att min utvisningstid runnit ut."
Citera
2008-02-15, 02:38
Bannlyst
Överallt jag har varit så har jag gjort vad som fallit min!
För ju hårdare straffsats ett land har desto mer korrupt är polisen! hoppas ja?

Eller så får man hoppas på det bästa, och lita på att man kan tragga/muta sig ur situationen.
Senast redigerad av TheSerpent 2008-02-15 kl. 02:44.
Citera
2008-02-15, 03:56
Medlem
Skullheads avatar
Kicken att göra något kriminellt är inte att underskatta, känslan av att inte tillhöra samhället som majoriteten gör. Känslan av att veta att nu kan det gå åt helvete är underbar, live to gamble liksom.

Du har säkert gjort något olagligt när du var liten, isåfall minns du säkert kicken man fick.
Citera
2008-02-15, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Överallt jag har varit så har jag gjort vad som fallit min!
För ju hårdare straffsats ett land har desto mer korrupt är polisen! hoppas ja?

Eller så får man hoppas på det bästa, och lita på att man kan tragga/muta sig ur situationen.

Är inte ovan typ berömda sista ord från folk som åkt fast i Indonesien?

Helt korrekt polisen går oftast att muta men ibland träffar man på de omutbara.

Har en kamrat som åkte fast för ett trafikbrott, polisen stannar honom och kamraten frågar om man kan lösa detta på ett bekvämt sätt, han ger polisen 500 bath med sitt pass och körkort. Polisen säger, du kan hämta upp passet på polisstationen samtidigt som han ger tillbaka pengarna.

När min kamrat väl hittar polisstationen så får han betala sina böter, beloppet blev 200 bath.

Sensmoralen, även polisen kan tröttna på korruption.
Citera
2008-02-15, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Kicken att göra något kriminellt är inte att underskatta, känslan av att inte tillhöra samhället som majoriteten gör. Känslan av att veta att nu kan det gå åt helvete är underbar, live to gamble liksom.

Du har säkert gjort något olagligt när du var liten, isåfall minns du säkert kicken man fick.

Wow, längesen jag läst något så pubertalt, antar att jag börjar bli gammal.

Inte tillhöra samhället... antar att detta gäller tills du behöver ett sjukhus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in