2008-02-16, 06:27
Medlem
fuskas avatar
Har inte polisen stramat upp sig där nu? Hörde när vi var där att det var nån ny chef och dom inte skulle ta mutor längre å blablabla......

Var där nästan 2 månader och jag såg bara poliser dom få dagarna vi var i BKK + två civila som flasha sina vapen för oss och fråga om vi ville hålla. Dom skulle ta folk från nån ö(där moon party är) som ö polisen skulle peka ut vid färjan över)

Men sen på öarna var det ju hur lugnt som helst. Man får vara totalt missanpassad om man ska åka dit för lite braj/gräs där ju. Va normal och inte dryg mot dom inhemska så löser det sig.
Citera
2008-02-16, 06:34
Medlem
choiz_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Det är märkligt hur naiva alla knarkare är. Naturligtvis kan man muta poliser i fattiga länder men man har ingen garanti för att bli släppt bara för att polisen får en slant. Dessutom är det knappast gratis att muta poliser i alla länder.

Fängelser i fattiga länder behöver inte heller vara fruktansvärda utan kan också vara som svenska fängelser, om inte bättre. Vakterna går för det mesta att muta och restriktionerna är oftast mindre även om man kanske inte får en egen varm och skön säng.

Så länge man inte blir slagen eller torterad kan jag inte förstå varför det skulle vara så hemskt.

Då har du förmodligen aldrig varit frihetsberövad heller eller ? ?

Polisen i thailand e ju ibland för härligt korrupt
Min kran i thailand är ju en medelrangad polis och han gör fina business vid sidan av jobbet får ju även sms av honom vilka ställen man kanske inte ska besöka nattetid pga. att polisen har extra kontroll på just det discotheket.

Sedan förstår alla att ThaiPolisen på vissa orter är med lättmutade än andra såklart.. så vitt jag förstått e det inte lätt att muta polisen i bkk . men däremot i bla. phuket , pattaya , Koh samui , är det bara en fråga om HUR mkt du måste "betala" .. Men mitt tips håller.. har du ex. 10 yaba på dig när snuten kommer .. och det är 2 st. ta då ut 40000 baht ge den ena 20 o den andra 20 o be de glömma det hela.. då törs jag lova att deras minne snabbt blir "grumligt"
Citera
2008-02-16, 09:09
Moderator
Gromguttens avatar
Fokus är mer på droganvändande än på resmålet. Du får nog bättre svar här.

Resor/Thailand -> Øvriga droger

/mod
Citera
2008-02-16, 09:40
Medlem
Nu är ju grundfrågan ganska hårt relaterad till just Thailand.
Citera
2008-02-18, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Det är märkligt hur naiva alla knarkare är. Naturligtvis kan man muta poliser i fattiga länder men man har ingen garanti för att bli släppt bara för att polisen får en slant. Dessutom är det knappast gratis att muta poliser i alla länder.

Fängelser i fattiga länder behöver inte heller vara fruktansvärda utan kan också vara som svenska fängelser, om inte bättre. Vakterna går för det mesta att muta och restriktionerna är oftast mindre även om man kanske inte får en egen varm och skön säng.

Så länge man inte blir slagen eller torterad kan jag inte förstå varför det skulle vara så hemskt.

Här har du något som säger hur det är:

http://www.thaiprisonlife.com/
Senast redigerad av flback 2008-02-18 kl. 06:25.
Citera
2008-03-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Jag tog risken med glädjeflickorna och körde utan kondom en gång.
Antingen har jag hiv eller inte. Hur som helst suger livet, och jag kommer att gå ut med en överdos av heroin om jag upptäcker att jag har hiv. har jag hiv så har jag i så fall smittat en tjej jag älskar. då finns det fan ingen större anledning att leva.

så ett råd till alla; tänk efter en extra gång innan ni knarkar eller har sex.

Fy fan mannen! Är glad jag inte står i dina skor just nu! ..
Citera
2008-03-09, 18:16
Medlem
xen1cals avatar
felpost
Senast redigerad av xen1cal 2008-03-09 kl. 18:19.
Citera
2008-03-09, 18:18
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Antingen har jag hiv eller inte. Hur som helst suger livet, och jag kommer att gå ut med en överdos av heroin om jag upptäcker att jag har hiv. har jag hiv så har jag i så fall smittat en tjej jag älskar. då finns det fan ingen större anledning att leva.

Eller så använder man kondom, & rena kanyler om man nu är sprutnarkoman, så slipper man dessa bekymmer. stackare...
Citera
2008-03-09, 18:52
Medlem
Bangar_intes avatar
Jag tror att människor kommer fortsätta knarka hur hårda straffen blir. Visst dödstraff för minsta lilla innehav och påverkan så kommer narkotika bruket minska. Men människor kommer fortfarande ta droger. Antingen så tänker man inte så mycket på följderna eller så är det värt det. För mig så var det både och. Jag testade, och då tänkte jag inte på följderna. Sen märkte jag hur hjärntvättad jag har varit hela mitt liv och fortsatte (pratar om cb nu). Kan vara rebellen i mig som kommer fram. Anledning till att jag började ta andra saker var för att: Allt jag visste om cb innan jag testade var ren lögn, varför ska jag då tro att "faktan" om andra doger var sanna?
En annan anledning var också att jag redan knarkade. Spelar ingen roll om jag testar något annat, om jag håller det på brukar nivå.

Det finns något i mig som gör att jag skiter i lagen när det gäller droger. Det är min kropp och INGEN annan tar skada om jag knarkar i mitt hem. (Förutom barn som jobbar på nått fällt i Marocco t.ex. men det problemet kan bara staten fixa)
Det kanske ligger lite i gener. Både mamma och pappa har/är narkomaner och alkoholister.

Jag tror i varje fall att straffen speglar inte hur många som tar droger.
Citera
2008-03-09, 19:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:

Risken för att en kvinna skall smitta en man vid ett vaginalt samlag lär ligga kring 1 på 1000... Seriously! Det är en vandrignssägn att HIV skulle vara en könssjukdom... HIV är en blodsjukdom och smittar bara via sex om båda parterna blöder och den icke-smittade får blod från den smittade i sitt sår...
Citera
2008-03-09, 19:45
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Det här inlägget är på inget sätt att moralisera över att folk tar droger men jag är nyfiken på en sak.

Vad får folk att ta droger i ett land där man lätt kan få sitta i ett antal år om man råkar ut för fel polis.

Det är ju inte direkt att man får en egen cell och en chans till att skaffa utbildning. Vi pratar mer stryk och äcklig mat under x antal år. En cell där man i början får en liten yta att sova på med 30+ andra.

Har insett att många som frågar om droger är helt på de klara över riskerna... men jag undrar ändå vad får er att ta risken?

Kommentarer om att folk är dumma i huvudet osv kan vi skippa...

1:If you cant do the time dont do the crimme!

2: Ivästa fall så får du dagsböter och blir det fängelse så får de en egencell eller delar med en annan om fängelset är överbemanat så kan du få sova på golvet eller bli utsläppt med fotboja!

3: Riskerna finns där alltid, är du inte beredd på de eventuella konsekvenserna så för man skita i att knarka. Jag tar risken gå grund av att jag är deprimerad och uttråkad och har inget speciellt att leva för och för den otroligt sköna känsla när du är "hög" och alla dina bekymmer släpper!
Citera
2008-03-09, 19:48
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
1:If you cant do the time dont do the crimme!

2: Ivästa fall så får du dagsböter och blir det fängelse så får de en egencell eller delar med en annan om fängelset är överbemanat så kan du få sova på golvet eller bli utsläppt med fotboja!
3: Riskerna finns där alltid, är du inte beredd på de eventuella konsekvenserna så för man skita i att knarka. Jag tar risken gå grund av att jag är deprimerad och uttråkad och har inget speciellt att leva för och för den otroligt sköna känsla när du är "hög" och alla dina bekymmer släpper!

Men skillnaderna på risker/straff i Sverige Vs. ex. Malaysia är ju rätt stora.
Det som jag markerat i fetstil kan du ju glömma i många länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in