Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Det är märkligt hur naiva alla knarkare är. Naturligtvis kan man muta poliser i fattiga länder men man har ingen garanti för att bli släppt bara för att polisen får en slant. Dessutom är det knappast gratis att muta poliser i alla länder.
Fängelser i fattiga länder behöver inte heller vara fruktansvärda utan kan också vara som svenska fängelser, om inte bättre. Vakterna går för det mesta att muta och restriktionerna är oftast mindre även om man kanske inte får en egen varm och skön säng.
Så länge man inte blir slagen eller torterad kan jag inte förstå varför det skulle vara så hemskt.
Då har du förmodligen aldrig varit frihetsberövad heller eller ? ?
Polisen i thailand e ju ibland för härligt korrupt
Min kran i thailand är ju en medelrangad polis och han gör fina business vid sidan av jobbet får ju även sms av honom vilka ställen man kanske inte ska besöka nattetid pga. att polisen har extra kontroll på just det discotheket.
Sedan förstår alla att ThaiPolisen på vissa orter är med lättmutade än andra såklart.. så vitt jag förstått e det inte lätt att muta polisen i bkk . men däremot i bla. phuket , pattaya , Koh samui , är det bara en fråga om HUR mkt du måste "betala" .. Men mitt tips håller.. har du ex. 10 yaba på dig när snuten kommer .. och det är 2 st. ta då ut 40000 baht ge den ena 20 o den andra 20 o be de glömma det hela.. då törs jag lova att deras minne snabbt blir "grumligt"