"Annas Mat" är ju en klassiker. Många olika sorters mat, både enkel och lite mer avancerad, dessutom blir alla recept från Anna jag har tillagad väldigt välsmakande.
Harolds McGee's "On food and cooking" är min lilla köksbibel.
Innehåller inte ett enda recept men förklarar ner på kemisk nivå vad som händer när du tillagar olika sorters mat. Mathistoria och vetenskap i en underbar blandning.
Harolds McGee's "On food and cooking" är min lilla köksbibel.
Innehåller inte ett enda recept men förklarar ner på kemisk nivå vad som händer när du tillagar olika sorters mat. Mathistoria och vetenskap i en underbar blandning.
Finns denna på svenska? Eller kanske någon liknande på vårat språk?
Har en helvetes massa kokböker som man tittar i och nästan aldrig gör recept från.
Använder oftast kokböckerna till inspiration och lagar mat efter vad hövet sen till nått som brukar bli jävligt gott.
Men dock gör man recept och den som jag gjort mest från är Diana Seed - 100 Bästa pasta såserna, där deras sparris gratäng är enkel och MYCKET god.
Annan som jag gillar är Härliga hamburgare från ICA Bokförlag författare Thoen & Marthinusen, gör flertal av deras recept och Grönpepparburgar receptet som den bästa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!