Jag valde att köra på en laptop när jag för någon månad sen köpte min första egna dator. jag ser dom det som ett relativt enkelt val då jag hade tillräckligt med pengar för att köpa en bra(kan maxa bioshock även om det flyter lite bättre om man ställer ner lite).
Det är även så smidigt när man som jag bor tillsammans med flickvän då jag kan flytta min dator från "datastället" och hon kan sitta vid sin stationära då och jag kan sitta i soffan. Även om man ska kolla på xvid/divx filmer är det mycket skönare att kunna läga sig i soffan eller sängen och titta istället för att vara fast vid en stol.
Man kan ju också ta med datorn väldigt enkelt om man ska lana eller om man som jag har riktigt kasst internet(0,5) är det skönt att ta med datorn till en polare och tanka på 100/100 lina.
Den enda fördelen jag själv ser med stationära datorer är väll att dom är billigare och man kan uppgradera dom lättare. Utöver det känns det bara klumpigt och omständigt och jag är helt nöjd över mitt köp och det blir nog en ny laptop när jag vill höja prestandan om några år!
[edit]
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchhoff
Edit: Det jag skrivit har i princip redan nämnts, jag tar visst för lång tid på mig att skriva inlägg.
samma här..