2008-02-12, 08:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Både Hasse å Freddie var två flitiga brukare av Heroin. Tragiskt att gå från sockersöt tonårsidol till sönderpundad luffare...Men men, så e livet..
Citera
2008-02-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MightyMike72
Den första Lp-skivan jag köpte var "Det ljuva livet", tror det var -82 på ett köpcentra någonstans i Sverige under en familjesemester.
Mina föräldrar protesterade bestämmt, men jag gav mig inte utan pungade upp 19.90 eller om det var 29.90 för den.
Dit jag vill komma är; Jag har älskat den skivan sedan dess, har sett Noice live och även köpt fler plattor med dom.
När jag gick in på den här länken till deras myspace, så blir jag ledsen. Så här låter inte Noice! Hasse vrider sig i sin grav.

Då måste du ha sett "nya Noice"...För original gruppen gjorde sin sista spelning 21 december 1981 (källa: http://www.noiceforever.com/turne.html ).
Citera
2008-02-12, 09:31
Medlem
MightyMike72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallis
Då måste du ha sett "nya Noice"...För original gruppen gjorde sin sista spelning 21 december 1981 (källa: http://www.noiceforever.com/turne.html ).
Det stämmer! Såg dom runt -95 ,men då var det riktigt bra i jämförelse med skiten i länken.
Citera
2008-02-12, 22:17
Medlem
Basse Lerghagens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=6EeGA1FF9bE&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=4rn2k...eature=related

Kolla Hasse Carlsson, vart tog den söta lilla pojken vägen???

Både i nyhetsmorgon och ztv ser han verkligen ut som pundar-hasse. Otroligt att han kunde gå heroin i 5år.

Noice är underskattade, dom var stooora när det begav sig, men det minns inte ni fjortisar

Noice-det svenska clash eller sex pistols
Hasse carlsson- svenske jim morrison eller sid viscoius

Nån som bokat biljetterna till Noice sommarturné 2008 ???
Senast redigerad av Basse Lerghagen 2008-02-12 kl. 22:24.
Citera
2008-02-12, 22:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
http://www.youtube.com/watch?v=6EeGA1FF9bE&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=4rn2k...eature=related

Kolla Hasse Carlsson, vart tog den söta lilla pojken vägen???

Både i nyhetsmorgon och ztv ser han verkligen ut som pundar-hasse. Otroligt att han kunde gå heroin i 5år.

Noice är underskattade, dom var stooora när det begav sig, men det minns inte ni fjortisar

Noice-det svenska clash eller sex pistols
Hasse carlsson- svenske jim morrison eller sid viscoius

Nån som bokat biljetterna till Noice sommarturné 2008 ???

Vad heter tjejen som intervjuar dem i Z-tv-klippet? Henne kommer man ihåg, skulle vara intressant att veta vad hon gör nuförtiden.
Citera
2008-02-12, 23:09
Medlem
Hittade ett ruskigt skönt klipp med "En kväll i tunnelbanan". Clabbe är med och ser ut som Roberto Mancini i alkisoverall. Måste ha tärt nå enormt på Hasse som vid tidpunkten bara var 15 bast, att vara så enormt stor.

http://www.youtube.com/watch?v=DzoIZ...eature=related
Citera
2008-02-13, 09:07
Medlem
MightyMike72s avatar
Ja jävlar vad pundig han verkade i speciellt Z-tv klippet.
En sak jag lurar på är ju; Han gick ut i någon tidning -95 och berättade att han lagt av med droger, men var han verkligen ren resten av sitt liv? Och körde han verkligen bara på med heroin i fem år? Tycker det verkar konstigt att han slutar i Noice runt -82 ,och redan där är lite illa ute i drogträsket, för att sedan inte använda Heroin förän runt -90.
Citera
2008-02-13, 11:26
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
En sak jag lurar på är ju; Han gick ut i någon tidning -95 och berättade att han lagt av med droger, men var han verkligen ren resten av sitt liv? Och körde han verkligen bara på med heroin i fem år? Tycker det verkar konstigt att han slutar i Noice runt -82 ,och redan där är lite illa ute i drogträsket, för att sedan inte använda Heroin förän runt -90.

Tja onekligen, det verkar som det fanns stora luckor i Hasses CV åren 82-95. På Noise fanklubbens hemsida står det att Hasse studerade på komvux efter guldåren i början på 80-talet. Jag tror inte att det blev så mycket studerande alls utan att Hasse levde vagabondliv under den tiden samt tog MYCKET droger, de andra noisarna hade ju iaf jobb, Peo var politiker, freddie vårdbiträde, nån annan körde lastbil....men van f-n gjorde Hasse då???? pundade för hela slanten??

märk väl att programledaren i ztv-klippet frågar Hasse :Vad gör ni annars då?
Hasse svarar tvärt att: vi har inte tid med nåt annat än musiken precis som om han inte ville berätta om sina pundarproblem.
Senast redigerad av Basse Lerghagen 2008-02-13 kl. 12:24.
Citera
2008-02-13, 11:32
Medlem
TheHarlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Vad heter tjejen som intervjuar dem i Z-tv-klippet? Henne kommer man ihåg, skulle vara intressant att veta vad hon gör nuförtiden.

Anna Valdzoo eller nåt?
Citera
2008-02-13, 11:52
Medlem
KungensMages avatar
Citat:

Han släppte två soloskivor snabbt efter han hoppade av Noice. 1982 kom "Gryning över stan" som är en jävligt bra skiva! Och 1983 kom "Pulsens hårda slag" som är mindre bra.

Gryning över stan skall ni ta och ladda hem eller köpa om ni hittar den. Besviken,Sista kortet från Berlin och Det gäller bara dig är ett par heta spår på den skivan som ni måste ta och lyssna på!

Va det inte så att dom va väldigt unga när dom började med droger om mitt minne inte sviker mig för mycket så har jag för mig att det va nån av Hasse eller Fredde som åkte fast med en massa tjack redan på Noice tiden.
Sen va det väl nåt med att dom under en turne hoppade av turnebussen och gick ut i en kohage och pangade en kossa i huvudet med en pistol!
Citera
2008-02-13, 12:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Hasse å Freddie pundade mer eller mindre konstant. När Heroinet låg på hyllan var det tjack å annat godis.. Helt rena var dom aldrig, det var därför dom dog av "längre tids sjukdom"..

Även om inte Noice är mina favoriter så är det ändå jävligt tragiskt..
Citera
2008-02-13, 12:28
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hasse å Freddie pundade mer eller mindre konstant. När Heroinet låg på hyllan var det tjack å annat godis.. Helt rena var dom aldrig, det var därför dom dog av "längre tids sjukdom"..

Även om inte Noice är mina favoriter så är det ändå jävligt tragiskt..

Då är frågan: Varför har inte Keith Richards dött av "längre tids sjukdom"..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in