2008-02-11, 01:03
Bannlyst
Jag har tyckt om och haft på mig örnen (L&S ) sen ca 1985. Tänker inte sluta bara för att det blivit "poppis".
Ylletröjorna är av hög kvalitet.
Citera
2008-02-11, 01:12
Medlem
storytellers avatar
Japp det är den med guldfågeln.
Men den här tråden känns verkligen daterad. Man började väl notera Lyle & Scott redan 2004? Sen var det boom 2005 och 2006, sen andra halvan av 2007 såg jag knappt nån som hade plagg med märket.
Citera
2008-02-11, 02:46
Medlem
Blodulvs avatar
Burberry har ju logor på sina pikéer, det tror jag på som nästa slyngel-trend

Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Var inte tillgången på L&S samt JL relativt begränsad förr i världen? (JL är iofs ett relativt nytt märke men det var ju ändå inte till för den stora massan från första början)

Fast jag är tveksam till att det blir just Burberry... Det är ju märken med logotyper på som oftast blir "coola"
Senast redigerad av Blodulv 2008-02-11 kl. 02:52.
Citera
2008-02-11, 10:04
Medlem
VanReys avatar
Quite frankly så har det varit köpstopp på Lyle & Scott sedan det dök upp bland MQ's skräp.
Citera
2008-02-11, 10:14
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Haha, hur orkar ni vara så måna om vad andra anser? Ni är ju som ett gäng tonårs-tjejer allihop. Om något som är snyggt och skönt helt plötsligt blir populärt, då går det inte att använda längre?

Dock verkar det ju finnas undantag i tråden ex. firefly. Heder åt denne.

Banlonpolo sketchen med Galenskaparna någon?
Citera
2008-02-11, 10:42
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodulv
Burberry har ju logor på sina pikéer, det tror jag på som nästa slyngel-trend

Burberry, eller snarare falska Burberry-klädesplagg har väl redan varit på modet några år för s.k "casuals" och fjortiscasuals? Där är det väl främst det beige mönstret som kännetecknar märket, snarare än logotypen, även om de har en logotyp också på t.ex sina pikétröjor.
Citera
2008-02-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Japp det är den med guldfågeln.
Men den här tråden känns verkligen daterad. Man började väl notera Lyle & Scott redan 2004? Sen var det boom 2005 och 2006, sen andra halvan av 2007 såg jag knappt nån som hade plagg med märket.

Poängen var att det är just NU som det är flest som använder tröjorna. För något år sedan var det inte så farligt men nu är det ju överdrivet... Och ja, jag snackar om i hela Sverige.
Citera
2008-02-11, 10:52
Medlem
Det är väl inget fel på kläderna i sig, de verkar vara helt ok.
Jag skulle inte säga att det är ett tonårsmärke folk i alla åldersgrupper verkar ha det.
Själv vägrar jag, logon är helt enkelt så vansinnig ful, den syns på en kilometers håll, framförallt så ser man ju deras kläder överallt, det har helt enkelt blivit för vanligt.
Var de helt fria ifrån logo skulle jag nog överväga ett par köp, men annars inte.
Citera
2008-02-11, 13:47
Bannlyst
När jag var liten tyckte jag iofs att det var coolt, lite Star Trek över loggan.

Men det kostigaste av allt är att de ändrade loggan för kanske 7 år sen till en "broderad" örn i mörkare färg än tröjan, eller i tröjans mörkaste färg.

Sen när det börjar säljas på MQ så har den gamla loggan gul fågel m svart bård tagits till heders igen. Hmm konstigt.

gammal logo
http://www.natterjacks.com/shop/shop...igan-grape.jpg

Star Trek
http://www.patchgeeks.com/catalog/im...mmandpatch.jpg
(Fast i mina ögon är den här upp o ner!)
Citera
2008-02-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Det är väl inget fel på kläderna i sig, de verkar vara helt ok.
Jag skulle inte säga att det är ett tonårsmärke folk i alla åldersgrupper verkar ha det.
Själv vägrar jag, logon är helt enkelt så vansinnig ful, den syns på en kilometers håll, framförallt så ser man ju deras kläder överallt, det har helt enkelt blivit för vanligt.
Var de helt fria ifrån logo skulle jag nog överväga ett par köp, men annars inte.

Hehe menar ungefär så. Egentligen är väl inte alla deras kläder så jävla fula..
Citera
2008-02-11, 19:09
Medlem
Frostnatts avatar
Är det de där med Argyle-mönster (diamanter i ett diagonalt schackmönster) som du pratar om? Personligen tycker jag det är hemskt fult och smaklöst det kan jag hålla med om men det är ju inte direkt en ny spaning att dom skulle vara "inne" som sagt. De har väl typ hunnit försvinna igen.
Senast redigerad av Frostnatt 2008-02-11 kl. 19:14.
Citera
2008-02-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Är det de där med Argyle-mönster (diamanter i ett diagonalt schackmönster) som du pratar om? Personligen tycker jag det är hemskt fult och smaklöst det kan jag hålla med om men det är ju inte direkt en ny spaning som sagt. De har väl typ hunnit försvinna igen.

Dessa mönster här inte hemma någon annastans än på en golfbana. Där verkar ju alla gay-färgade kläder hamna.
Konstigt dock att det är "vårdad klädsel" för att kunna beträda banan. Ju mer skrik, desto golfigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in