2008-02-10, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blodulv
Teori: Burberry kommer att bli det nya JL/L&S/AJ

är inte tillgången ganska begränsad där? l&s finns ju i princip överallt, burberry säljer väl inte till sådär jättemånga affärer?
Citera
2008-02-10, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steelnation
är inte tillgången ganska begränsad där? l&s finns ju i princip överallt, burberry säljer väl inte till sådär jättemånga affärer?

Var inte tillgången på L&S samt JL relativt begränsad förr i världen? (JL är iofs ett relativt nytt märke men det var ju ändå inte till för den stora massan från första början)

Fast jag är tveksam till att det blir just Burberry... Det är ju märken med logotyper på som oftast blir "coola"
Citera
2008-02-10, 22:06
Medlem
ugglans avatar
Lyle&Scott-pikéernas passform är oöverträffad när man är vältränad. Sen kan man ju tycka vad man vill om att många bär det märket, personligen tänker jag inte slänga dom bara för att fjortisarna bär dom.
Citera
2008-02-10, 22:16
Medlem
ayanamiis avatar
Är det tröjorna med en gul fågel på?
Citera
2008-02-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jespheR
Antar att jag inte är den ända som märkt att ALLA idioter som vill leka lite "stekiga" köper ett par Lyle & Scott-tröjor. Helt ärligt, känns som varje tonåring som försöker se bra ut bär på en sådan motbjudande tröja. Smaklös svennsontröja helt enkelt.

Alltså, pikérna är ju inte ens snygga. Sen den där V-ringade tröjan med mönster gör mig illamående. Sen får vi ju inte glömma den där mössan som ser skitful ut men har en liten logga på sig.....

Finns hur mycket kläder som helst som är både snyggare och exklusivare. Så varför köper man en sådan tröja? Galet pinsamt enligt mig.

Problemet är att dom har lyckats plocka fram några riktigt obehagliga färger som gör dom två plaggen fula. Men håller man sig till den svarta och den vita så tycker jag dom är snygga.
Sen är den nån V-ringad tröja där man förstorat upp loggan typ 4-5ggr och det ser förskräckligt ut.

Att folk köper pikén är väl för att den är billig. Kostar väl 449:- på MQ.

JL-kläderna som jag har mest svårt för är där JL-loggan nästan är större än själva plagget.
Citera
2008-02-10, 22:20
Medlem
Reardens avatar
Alla ni som säger att ni gillar tröjorna för kvalite och passform, det finns andra brittiska märken med samma stil. Och ska ni ha lyle&scott så pilla bort fågeln, det är ju framförallt den som gör att tröjan ser fjortis ut.

Och ja, detta är väll åtminstone 2 år sent? kanske trådskaparen kommer från en mindre stad där det kommit först nu?
mina 2cent
Citera
2008-02-10, 22:31
Medlem
Quasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rearden
Alla ni som säger att ni gillar tröjorna för kvalite och passform, det finns andra brittiska märken med samma stil. Och ska ni ha lyle&scott så pilla bort fågeln, det är ju framförallt den som gör att tröjan ser fjortis ut.

Och ja, detta är väll åtminstone 2 år sent? kanske trådskaparen kommer från en mindre stad där det kommit först nu?
mina 2cent

känns väll ganska onödigt att förstöra en fin tröja genom att försöka ta bort märket...
Citera
2008-02-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rearden
mina 2cent

2 år sent? Märket har självklart funnits ganska länge men poängen är att det är just nu som jag personligen upptäckt att det är fler som har dessa tröjor än någonsin.

Sen om du kallar Linköping för en mindre stad så är det upp till dig.
Citera
2008-02-10, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Att folk köper pikén är väl för att den är billig. Kostar väl 449:- på MQ.

Det där var bland det roligaste jag läst idag
Citera
2008-02-10, 23:56
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Lyle&Scott-pikéernas passform är oöverträffad när man är vältränad. Sen kan man ju tycka vad man vill om att många bär det märket, personligen tänker jag inte slänga dom bara för att fjortisarna bär dom.

Har en sådan, passar helt underbart bra. Kan ju dock tillägga för TS skull att det är det enda L&S-plagget jag äger.
Citera
2008-02-11, 00:17
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Är det tröjorna med en gul fågel på?

Jadu, vi som inte vet verkar ju bli ignonerade men tror faktiskt det stämmer att det är märket med den guldiga fågeln.

*Inlägg 500
Senast redigerad av RogerWallenberg 2008-02-11 kl. 00:17. Anledning: Inlägg 500
Citera
2008-02-11, 00:54
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Har en sådan, passar helt underbart bra. Kan ju dock tillägga för TS skull att det är det enda L&S-plagget jag äger.

Jo det stämmer för min del också, fast jag har pikéerna i alla färger utom gul
Skulle dock behöva tips om märken med samma sorts passform för någon på närmare 90 pannor, börjar växa ur dessa
Senast redigerad av ugglan 2008-02-11 kl. 00:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in