2009-01-05, 18:56
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Det lät komiskt och lite gränsande till maniskt.

Har nog hänt två ggr på alla år som man städat att något råkat sugits upp och man öppnar påsen.

Såg en dokumentär om en tjej med tvångssyndrom som efter varje gång hon diskat sedan sparade vattnet för att sila igenom det.
Något värdefullt hade ju annars kunnat försvinna ner i avloppet

Det blir en tragisk känsla över det hela
Citera
2009-01-05, 18:57
Bannlyst
I källaren sa du

Din släkting lider av solklar dammofili glider ner i källaren sniffar på påsarna och onanerar
Citera
2009-01-05, 18:57
Medlem
carbsons avatar
min åsikt är att om nått åkt in i dammsugaren så är det borta.

håller med föregående om att det låter lite sjukt faktiskt. man har ju hört talas om folk som inte klarar av att slänga bort sopor eller spola i toan så de samla på sig massa skit, bokstavligen talat,
Citera
2009-01-05, 19:02
Medlem
Ziltoids avatar
Håller med om att det låter av någon skum tvångstanke.
Inget allvarligt så vidare han inte städar ofta pga tvånget och går igenom påsarna dagligen ^^
Citera
2009-01-05, 19:05
Medlem
Ja

Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Idag var jag och besökte en släkting till mig. De hade lite husesyn. När vi kom ner till källaren och gick in i ett litet förråd så såg jag att det stod massa gamla och fyllda dammsugarpåsar på golvet. Det var minst tio stycken. Jag frågar då varför i hela friden dem står där för varpå jag får svaret : "Vi brukar ställa dem där för att sedan gå igenom dem i slutet av varje månad."
Han ville tydligen kontrollera ifall något viktigt råkat följa med in och fick det att låta som något alla gör.
Då är min fråga: Är det vanligt att man gör det och isåfall vad förväntar man sig att finna där i?

Har man barn hemma så är ju risken desto större att ngt oönskat hamnat i dammsugarpåsen. Har väl förmodligen hänt dem ngn gång och efter det så vill de kolla av+ de hinner inte kolla av hela tiden därav den lilla "samlingen".
Men att du kollar av deras hem så pass du skriver om det på nätet? Du är det som borde hamna i deras dammsugarpåsar.
Och det för gott.
Citera
2009-01-05, 19:13
Bannlyst
Citat:
Idag var jag och besökte en släkting till mig. De hade lite husesyn. När vi kom ner till källaren och gick in i ett litet förråd så såg jag att det stod massa gamla och fyllda dammsugarpåsar på golvet. Det var minst tio stycken. Jag frågar då varför i hela friden dem står där för varpå jag får svaret : "Vi brukar ställa dem där för att sedan gå igenom dem i slutet av varje månad."
Han ville tydligen kontrollera ifall något viktigt råkat följa med in och fick det att låta som något alla gör.
Då är min fråga: Är det vanligt att man gör det och isåfall vad förväntar man sig att finna där i?

Oooh...känns lite varning där, inte friskt alls...never heard about before.
Kontrollfreak av typ värre sorten.
Kollar familjemedlemmarna?
Spooky - skulle springa långt bort!
En festlig lördagkväll o checka lite gamla dammsugarpåsar...
I think not!
Citera
2009-01-05, 19:14
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Men att du kollar av deras hem så pass du skriver om det på nätet? Du är det som borde hamna i deras dammsugarpåsar.
Och det för gott.

Upprepa? Snälla?
Citera
2009-01-05, 19:14
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Har man barn hemma så är ju risken desto större att ngt oönskat hamnat i dammsugarpåsen. Har väl förmodligen hänt dem ngn gång och efter det så vill de kolla av+ de hinner inte kolla av hela tiden därav den lilla "samlingen".
Och det för gott.

Ja nu är det ju så att de inte har några barn och han självmant visade oss runt.
Citera
2009-01-05, 19:24
Medlem
Biatchs avatar
Whaaat? Samla påsar på rad? Jisses..

Okej, jag brukar massakera en och annan påse ibland.
Men då har jag dammsugat upp pengar, nått smycke eller nån annan viktig sak..
Citera
2009-01-05, 20:00
Medlem
vaselines avatar
Citat:

Skumt beteende, javisst. Men ett tiotal varje månad?! Mycket skit drar de på sig, de lär ju dammsuga upp hela bohaget med den där mängden påsar. Kan ju förklarar skattjaktens nödvändighet?
Citera
2009-01-05, 20:09
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaseline
Skumt beteende, javisst. Men ett tiotal varje månad?! Mycket skit drar de på sig, de lär ju dammsuga upp hela bohaget med den där mängden påsar. Kan ju förklarar skattjaktens nödvändighet?

Mmm, tycker med det låter skumt. Jag kanske är extremt kass på att städa men byter nog bara var tredje månad.
Nästa gång kanske jag hittar en inlåst skolklass i ett dolt källarförråd, verkar lite sjukt i alla fall.
Citera
2009-01-05, 20:20
Medlem
Okrypterads avatar
Har nog aldrig hänt att jag kollat påsarna för nöjets skull, och jag sparar dom definitivt inte. Som folk tidigare har sagt så gräver man igenom den om man vet med sig att man kan ha dammsugit upp nåt viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in