2008-02-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Någon som har testat den där som de visar på tv-shop ibland? Svible sweeper eller nåt heter den. Ser ut som en sopborste. Blir alltid skitsugen på att ringa och köpa en när jag ser reklamen.

den låter som ett kärnkraftverk
Citera
2008-09-27, 17:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Dammsugarpåsar till en Phillips P63

Jag har en gammal dammsugare som funkar jävligt bra. Men nu är det slut på dammsugarpåsar och när jag kollar i påsguiderna på affärerna finns fan allt utom P63 med!

Någon som vet vilken påse som ska användas?

I dagsläget så står min dammsugare ironiskt nog bara och samlar damm fast på fel sätt. Ja, eller va fan, det var nog inte ironiskt eftersom som den gör det den ska fast på fel sätt. Skitsamma. Någon som vet?
Citera
2008-09-27, 17:24
Medlem
putte31s avatar
http://dammsugarpasar.nu/
Citera
2008-09-27, 18:04
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte31
http://dammsugarpasar.nu/

Från sidan:

PHILIPS AMSTERDAM P42 till P59
PHILIPS AMSTERDAM P65 till P79
Citera
2008-09-27, 18:09
Medlem
putte31s avatar
Det är inte en sådan då?

http://dammsugarpasar.nu/Step2.aspx?brand=PHILIPS%20PARIS%20P40,%20P60%20ti ll%20P64,%20P80%20till%20P84&id=1650

Maila annars dom och fråga, dom har ganska bra koll.
Citera
2008-09-27, 18:13
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte31
Det är inte en sådan då?

http://dammsugarpasar.nu/Step2.aspx?brand=PHILIPS%20PARIS%20P40,%20P60%20ti ll%20P64,%20P80%20till%20P84&id=1650

Maila annars dom och fråga, dom har ganska bra koll.

Ah, just det där står det ju faktiskt P60 till P64.

Jag får tacka så mycket för hjälpen!
Citera
2009-01-05, 18:37
Medlem
brunstigs avatar
Går du igenom dina dammsugarpåsar?

Idag var jag och besökte en släkting till mig. De hade lite husesyn. När vi kom ner till källaren och gick in i ett litet förråd så såg jag att det stod massa gamla och fyllda dammsugarpåsar på golvet. Det var minst tio stycken. Jag frågar då varför i hela friden dem står där för varpå jag får svaret : "Vi brukar ställa dem där för att sedan gå igenom dem i slutet av varje månad."
Han ville tydligen kontrollera ifall något viktigt råkat följa med in och fick det att låta som något alla gör.
Då är min fråga: Är det vanligt att man gör det och isåfall vad förväntar man sig att finna där i?
Citera
2009-01-05, 18:46
Medlem
Luigis avatar
Jag har aldrig hört talas om något sånt. Inte har man väl sådana viktiga grejer på golvet heller? Ingen i min släkt gör det iaf.
Citera
2009-01-05, 18:47
Medlem
Nej, jag gör det bara då jag vet att jag sugit upp något värdefullt.
Citera
2009-01-05, 18:47
Medlem
seriously?s avatar
jag kan göra det om jag är medveten att nånting som har mer värde åkt in i dammsugaren.

men det där lät bara wierd :P
Citera
2009-01-05, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Idag var jag och besökte en släkting till mig. De hade lite husesyn. När vi kom ner till källaren och gick in i ett litet förråd så såg jag att det stod massa gamla och fyllda dammsugarpåsar på golvet. Det var minst tio stycken. Jag frågar då varför i hela friden dem står där för varpå jag får svaret : "Vi brukar ställa dem där för att sedan gå igenom dem i slutet av varje månad."
Han ville tydligen kontrollera ifall något viktigt råkat följa med in och fick det att låta som något alla gör.
Då är min fråga: Är det vanligt att man gör det och isåfall vad förväntar man sig att finna där i?

Nej, jag tror inte det är vidare vanligt att man först dammsugar och sen rotar runt i skiten.

De allra flesta öppnar nog dock påsen vid de få tillfällen då de vet att något av vikt har åkt med, men annars så finns det ju ingen egentlig anledning till att gräva.

No offence, men i mina öron så låter det mer som att din släkting lider av någon skum tvångstanke som har mer med smutsen än viktiga prylar att göra.
Citera
2009-01-05, 18:56
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Nej, jag tror inte det är vidare vanligt att man först dammsugar och sen rotar runt i skiten.

De allra flesta öppnar nog dock påsen vid de få tillfällen då de vet att något av vikt har åkt med, men annars så finns det ju ingen egentlig anledning till att gräva.

No offence, men i mina öron så låter det mer som att din släkting lider av någon skum tvångstanke som har mer med smutsen än viktiga prylar att göra.

Precis det tror jag med, förvånad över att han lät oss se eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in