2013-01-13, 18:25
Medlem
Apologists avatar
Tack, riktigt bra inlägg från dig för att driva på diskussionen. Alla ateister som ber om bevis kan jag bara säga till att fortsätt läs våra framtida inlägg o föregående inlägg så kommer bevisen läggas på hög så länge som tråden fortsätter växa.

Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Att vi lever i den yttersta tiden är det absolut inget tvivel om.
Man är fullkomligt blind om man inte ser detta..

Vi märker även hur världen nu förbereds för "Mark of the Beast" då Obama ska tvinga alla amerikaner att operera in ett RFID-chip i sin högra hand, den 23e mars 2013. Jag säger inte att detta RFID-chip ÄR märket som det talas om i Bibeln, men jag är övertygad om att det är en början på det hela.

Med hjälp av dessa RFID-chip så vänjer man världens befolkning vid konceptet av att implantera chip i sina kroppar, så när väl märket kommer så är världen redan van vid konceptet och tar därför gärna emot det.

Disney Land har även dom börjat med något liknande system (läste detta någonstans för bara ett par dagar sedan).

Så helt klart förbereds människorna för detta konceptet.

Ja, du har helt korrekt. Bibeln säger så här, ursäkta svenska översättningen som är lite dålig:

Uppenbarelseboken 13:16-18
Svenska Folkbibeln (SFB)

16 Och det tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, 17 så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal. 18 Här gäller det att vara vis. Den som har förstånd må räkna ut vilddjurets tal, ty det är en människas tal. Och dess tal är sexhundrasextiosex.

Lägg märke här att det talar om ett märke PÅ och inte under eller i. RFID-chip sitter innanför skinnet. Och det är givetvis ett märke som har ekonomisk betydlse eftersom ingen kan köpa eller sälja utan det. Märk också att det är hans tal, 666 på RFID-chip syftar inte till någon individ.

Personligen tror jag att det är ett märke mellan RFID-chip och Islams emblem eftersom de grekiska bokstäverna för sexhundrasextiosex är identiska med "in the name of Allah" på arabiska. Märk också att djävulen betecknas som man i bibeln den svenska översättningen är lite fel då de säger människa istället för man som andra biblar säger. Dessutom är det vanligt inom Islam med emblem på höger hand eller pannband med Allahs tecken.

Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Sen är det väldigt intressant med Transhumanism. Skrämmande, men intressant.
"As it were in the days of Noah..", som Jesus sa. Ja, precis som det var på Noah's dagar, så ska det också vara när Människosonen återvänder.

Hur var det då på Noah's dagar? Det var hybrider här på jorden och det är precis vad som pågår just nu med Transhumanism. Kan rekommendera alla att kolla upp det!

Konflikten mellan Israel och palestinierna är ytterligare bevis på att vi lever i den yttersta tiden.

Så om man är intresserad av Bibel-profetior så är Israel klockan som man skall gå efter..

Ja bibeln hänvisar till "As the days of Noah" och "As in the days of Lot".

På Lots tid så är det givetvis Sodom O Gommora man hänvisar till där all typ av sexuell lusta var acceptabel o framför allt homosexualitet men även pedofili o incest; våldtäkt var vardagsmat.

Som på Noahs tid hänvisar både till glada dagar där man drack, festade o levde livet men även hade någon genetisk blandning som kom från de fallna änglarna. Dvs jättar...som man senare läser om i den grekiska mylogin o andra gamla berättelser.
Noah gick o varnade folk för synden men ingen lyssnade.

Precis som du säger är Israel klockan i bibel profetia. Detta fredsavtalet som de (Obama mfl) talar om, tillbaks till 1967 gränser, dela jerusalem o Israel. Är det avtal bibeln talar om som det sista.

Joel 3:2

Svenska Folkbibeln (SFB)

2 skall jag samla alla hednafolk
och föra dem ner till Josafats[a] dal.
Där skall jag hålla dom över dem
för mitt folks, min arvedel Israels, skull,
som de har förskingrat bland hednafolken.
De har delat mitt land
2013-01-13, 18:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Tack, riktigt bra inlägg från dig för att driva på diskussionen. Alla ateister som ber om bevis kan jag bara säga till att fortsätt läs våra framtida inlägg o föregående inlägg så kommer bevisen läggas på hög så länge som tråden fortsätter växa.

Det är mycket tveksamt, om du öht kommer med 'bevis' framöver heller, för din uppfattning av 'bevis' verkar vara a priori-antagenden, cirkel-argument och dogmatism.

Du kanske skulle anpassa ditt språk och dina begrepp till nutiden, istället för att leva kvar i skolastikens myopiska värld.
2013-01-13, 21:33
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion.

Det finns mycket som talar för att vi är den sista generationen. Bla ser vi vad som händer i Damaskus och vi ser Ryssland-Iran-Kina koalitionen precis som bibeln förutsett, global ekonomi, monster tsunamis o katastrofer, kärnvapen som kan utrota världen, Israels bildande på en dag, jobbandet på ett fredsavtal mellan Israel o Palestina, EU, arab våren, Homosexualitet, olika smittor, apostasia o nedgång för kyrkorna, falska jesus som New Age m.m., själviskhet o festande, falska doktriner som evolutionen, media kommunikation som tv, radio m.m., droger, accepterat med occultism o Wicca, gospeln sprids till alla länder, terrorism, Islams rop att utrota Israel m.m.

Kom igen, låt höra vad ni har att säga?

Det fanns ju inte alls för sisådär en 1000 år BC. Mongo.

Kommer med all sannolikhet leda till att alla dör, framför allt media och kommunikaton. Radio har funnits sen 1880, så knappast lär sociala medier leda till att vi befinner oss i "sista tiden". Inte droger heller, då man tog opium sen för alltid.
2013-01-13, 21:53
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
Jag är intresserad av hur du kommer fram till detta, att Gud och Apologists innersta vilja skulle vara att skapa en värld i totalt krig.

För övrigt så undrar jag om Apologists har läst vidare, eftersom det står mycket annat intressant där också, inte bara om Damaskus förstörelse.

Men alla dessa krig och all denna förstörelse (Israel utplånas, Damaskus jämnas med marken) är väl bara ett förspel inför själva akten? Det slutgiltiga kriget, när gott står mot ont och allt slutar med att du och Apologist förenas med er himmelske fader medan många andra i denna tråd brinner för evigt för att vi aldrig lyckades sluta knapra på kunskapens frukt.

Är inte detta något ni ser fram emot?
2013-01-13, 22:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det slutgiltiga kriget, när gott står mot ont och allt slutar med att du och Apologist förenas med er himmelske fader medan många andra i denna tråd brinner för evigt för att vi aldrig lyckades sluta knapra på kunskapens frukt.

Eller kanske HAR knapprat på den, lite beroende på vilket perspektiv som användas.
2013-01-13, 22:08
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Eller kanske HAR knapprat på den, lite beroende på vilket perspektiv som användas.

Varje gång någon använder argumentet "så är det bara" brukar jag knapra lite till, Bogomil.
2013-01-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men alla dessa krig och all denna förstörelse (Israel utplånas, Damaskus jämnas med marken) är väl bara ett förspel inför själva akten? Det slutgiltiga kriget, när gott står mot ont och allt slutar med att du och Apologist förenas med er himmelske fader medan många andra i denna tråd brinner för evigt för att vi aldrig lyckades sluta knapra på kunskapens frukt.

Är inte detta något ni ser fram emot?

Jag ser fram emot att Jesus kommer tillbaka, ja! Men jag tror inte det behöver nödvändigtvis betyda att jag tycker det skulle vara roligt att människor kommer att bli dömda.

Tycker du det är roligt, om vi nu talar om exempelvis Amerika, att en brottsling blir satt i elektriska stolen, även om han förtjänade straffet? (oavsett vad man tycker om dödsstraff i detta läge, det är inte poängen här.)
Tror du domaren tycker det är roligt att göra det? Nej.

Precis som jag skrev till dig i en annan tråd, så vill Gud inte en enda ogudaktig människas död. Men det är det oundvikliga som kanske måste ske. Inte för att Gud tycker det är roligt att utfärda en sådan sak, utan för att han är helig och rättfärdig. Om man ska vara rättvis så kräver det att man straffar orättvisan.

Gud är också kärlek och visade det genom Jesus Kristus och det verk han gjorde på Golgata kors.

Du kommer aldrig lyckas sluta att knapra på kunskapens frukt nej, men om du ber om hjälp medan det fortfarande finns tid så finns det en som kan hjälpa. -Jesus.

Det du säger om oss är att vi har dolda och hemliga motiv, vilka är att vi njuter av er olycka, vilket inte är sant. (editerat)
Senast redigerad av Voddy 2013-01-13 kl. 22:28.
2013-01-13, 22:22
Medlem
Apologists avatar
För dem som är intresserade kan jag informera att en av de mest kända eskatologi kännarna (biblisk profetia) var självaste Isaac Newton. Han skrev mer om eskatologi än om vetenskap o var en hejare i ämnet.

Newton ägnade decennier av sitt liv åt att studera bibliska eskatologin, strävar efter att lära sig Guds vilja, sanningen om historien och förståelse för sista tidens profetior. Newton trodde också att Bibeln innehöll kodade uppgifter om det förflutna, nutid och framtid, men han saknade tekniken som finns i datorn för att låsa upp mysteriemun i eskatologin. Newton skrev mer på Bibelns profetior än han gjorde om matematik och naturvetenskap.

Analys av hans profetiska skrifter avslöjar att han förutspådde återupprättandet av staten Israel i mitten av 20-talet, återlämnande av en betydande del av det judiska samfundet till landet av sina förfäder, och Messias återkomst Y'shua i mitten av 2000-talet. Även Isaac Newton varnade för datuminställning, säger många forskare av hans profetiska skrifter. Han skrev ner ett datum för 2060 men andra forskare uppger att han trodde Messias Y'shua skulle återvända 2016, 2034 eller 2041. Eftersom Newton hade rätt i hans första två stora förutsägelser, kan han vara korrekt på sin tredje stora förutsägelse relaterad till Messias Y'shua återkomst i 2000-talet.
Senast redigerad av Apologist 2013-01-13 kl. 22:24.
2013-01-13, 22:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag ser fram emot att Jesus kommer tillbaka, ja! Men jag tror inte det behöver nödvändigtvis betyda att jag tycker det skulle vara roligt att människor kommer att bli dömda.

Tycker du det är roligt, om vi nu talar om exempelvis Amerika, att en brottsling blir satt i elektriska stolen, även om han förtjänade straffet? (oavsett vad man tycker om dödsstraff i detta läge, det är inte poängen här.)
Tror du domaren tycker det är roligt att göra det? Nej.

Du likställer brottet att döda med brottet att inte (kunna) tro. Helt i linje med din Gud, kan jag tillägga.

Citat:
Precis som jag skrev till dig i en annan tråd, så vill Gud inte en enda ogudaktig människas död. Men det är det oundvikliga som kanske måste ske. Inte för att Gud tycker det är roligt att utfärda en sådan sak, utan för att han är helig och rättfärdig. Om man ska vara rättvis så kräver det att man straffar orättvisan.

Den meningen förstår jag inte.

Citat:
Gud är också kärlek och visade det genom Jesus Kristus och det verk han gjorde på Golgata kors.

Du kommer aldrig lyckas sluta att knapra på kunskapens frukt nej, men om du ber om hjälp medan det fortfarande finns tid så finns det en som kan hjälpa. -Jesus.

Men vet du, Voddy. Jag kan inte se vad det är för fel att knapra på kunskapens frukt. Det är för mig det mest obegripliga i hela denna Bibel. Kunskap om rätt och fel. Nyfikenhet. Förmågan att ifrågasätta och gå egna vägar. Det kommer aldrig att vara ondska i mina ögon. Det kommer aldrig att vara egenskaper som förtjänar ett straff.

Men du har en Gud som tycker det, och en sådan Gud är inte värd tillbedjan.
2013-01-13, 22:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vad är det 'heligt' i att från början skapa ett regelverk med underlag i hans egen sociopati?

Citat:

Det är inte kärlek att låtsas-förlåta andra för dom dumheter man själv har begått, med den samma underkastelses-prislapp i funktion fortfarande.

Citat:

Du menar omintetgöra att A&E fick etisk insikt eller enligt Luther avstå från rationellt tänkande; jo tack, det låtar vettigt.

Citat:
Det du säger om oss är att vi har dolda och hemliga motiv, vilka är att hata och vilja fördöma er, det är inte så.

Personligen skulle jag vilja kalla det självgodhet, hyckleri och slavmentalitet.
2013-01-13, 22:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
För dem som är intresserade kan jag informera att en av de mest kända eskatologi kännarna (biblisk profetia) var självaste Isaac Newton. Han skrev mer om eskatologi än om vetenskap o var en hejare i ämnet.

Som redan sagt, är det inte dags att uppdatera ditt underlag en hel del. Skolastiken är INTE lika valid idag, som den var några århundraden sen.
2013-01-13, 23:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det du säger om oss är att vi har dolda och hemliga motiv, vilka är att vi njuter av er olycka, vilket inte är sant. (editerat)

Såg din edit först nu.

Nej det har jag aldrig påstått. Men naturligtvis anser jag det obegripligt. Jag skulle personligen aldrig kunna vara riktigt lycklig eller kalla något ställe för ett paradis om jag levde där med vetskapen att miljontals människor - däribland många vänner - plågades för evigt för att de saknat en tro eller trott på "fel Gud". Så nej, i det tycker jag "paradiset" är en paradox.

Men er Gud kanske raderar minnet av "oss andra" - så att ni kan vara för evigt lyckliga i er okunskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in