@Good Day Bra tack! Det är kul att muslimer är med på religionsforumet, men i just den här tråden så hade ju faktiskt TS sagt att han inte ville debattera frågan från varken ett muslimskt eller ett ateistiskt perspektiv.
Bra att du läste detta och respekterar det nu. Synd att ateisterna inte är lika respektfulla.
Om du vill diskutera islams syn på det här (som är intressant) gentemot kristendomens så kan vi ju skapa en annan tråd.
Det är just för att möta folk som du som jag trots allt besöker forumet. I ett kristet forum finns ju inga muslimer, och en del har en massa löjliga fördomar och konspirationsteorier gentemot islam. Problemet för en givande diskussion här, anser jag vara ateisterna. Folk med andra religioner än kristendomen är intressanta att diskutera med, speciellt muslimer tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Hur lång är sista tiden?
Det finns olika bibeltolkningar, men den vanligaste är nog antikristus världsregering i ca 10 år, sedan 1000 år fred under Jesus som då återvänt. Efter det så avslutas projektet jorden ned och vi lever vidare i himlen i stället. Den som tror på Jesus blir upprycken till himlen tidigare, och slipper att uppleva antikristus hemska tid som härskare.
De här profetiorna är inte helt glasklara och det finns rum för olika tolkningar. Den konventionella uppfattning är att man inte skall gå och fundera på detta. När det händer så kan man dock känna igen det från bibeln och det viktiga är då att inte underkasta sig antikristus och ta hans märke. Om man som kristen är på plats under antikristus regering (som förmodligen inte går att ta miste på) så får man räkna med en stor risk att bli martyr och dö för sin tro.
Det är viktigt att påpeka att det här INTE är något grundläggande krav för kristna att tro på i detalj. Du kan vara frälst och personligen tro att profetiorna från Uppenbarelseboken redan uppfyllts.
Det som är viktigt är att du tror att Jesus en dag kommer tillbaka för sin flock på jorden.
Resten är en tolkningsfråga som bibeln själv säger kommer vara svår att se klart förrän det faktiskt händer. Profetian om Israels återkomst i landet tex är ju i princip glasklar efteråt, men ingen hade kunnat förutså att det skullle komma till på det sätt som det gjorde, genom förintelsen osv.