2015-07-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Jag skrev vad jag personligen tror kan hända (beroende på vissa omständigheter).

Antikrist ankomst däremot, är något som bekräftas i skriften och det bekräftas av många profetior bland Guds församling den senaste tiden. Detta kommer att garanterat drabba världen mycket snart.
Så som Johannes döparen förberedde vägen åt Jesus Kristus, har djävulen förberett världen för Antikrist som skall ta över. Många är omedvetet demoniserade genom massmedia (spel, filmer, musik, tv program av omoraliska slag, osv). Saker som var olämpliga, förbjuda och även brottsliga tidigare, är idag normen i samhället.
På sista tiden blir den en gång i tiden kristna Europa med kristna värderingar, allt mer fientlig mot Bibelns Gud, mot kristen moral och livssyn (det är t.ex. helt ok med följande: abort, homosexuella äktenskap och att homosexuella adopterar barn, ok med könsbyte osv, osv). Homosexualitet i Europa, har idag frihet som aldrig tidigare. Varför? Där man inte respekterar Gud, där sker laglöshet. Allt fler ministrar/ledare är ateister och strider mot Gud. Och varför så mycket hat mot Rysslands Putin? Kanske för att han trorHerren Gud (och har erkänt detta i sitt tal)? Kanske för att han är emot homosexualitet och dess propaganda? Ryssland har inte förnekat Gud än så länge. Inte konstigt att Putin är världens mäktigaste ledare med en militär styrka som skulle kunna lägga under sig hela Europa. Jag blir inte förvånad om Gud straffar europeiska länder genom Putin och sedan när man läser i GT så har ju Gud straffat folket genom andra kungar. Just nu är det enbart ekonomiskt krig som råder mellan Ryssland och EU..

Du skriver så mycket nonsens och det är dessutom svårt att läsa.

Men okej, jag får respektera att du har din åsikt.

Jag har faktiskt lite samma tankar som du angående Ryssland...
Men jag skulle inte säga att Europa är laglöst, inte än iaf. Men jag tror vi kommer att se spännande utveckling i Europa de närmasta 50-100 åren...

När du förresten säger att detta kommer hända "mycket snart", det sa ju de kristna för 2000 år sedan också. "Mycket snart" kan lika gärna vara om 1000 år till, eller nåt.

Hur man nu öht kan se Bibeln som en faktabok....
Citera
2015-07-23, 00:18
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Människan som ej har förmågan att se längre än vad näsan sticker ut.

Nej. Man fattar inte ens hur folk kan vara så dumma.
Men ah skulle vara roligt att det hände något typ att världen förstörs.
Citera
2015-07-23, 00:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast du tror väl på en speciell skapelseteori? Eller har du hittat på en själv? Och Varför litar du inte på vetenskapen i just denna fråga? ( ja,jag vet.... frågor,frågor,frågor....)

Ja en kvinna och en man skapades från första början.
Du tror kanske mer att en kvark mötte en annan kvark och blev en människokvark modell kött och skelett.
Ett plankton från plank tiden då tiden endast var en liten plutt av en kvarkaktig massa som sedan blev UNIVERSUM.

Vetenskapen har inte svaret i denna fråga så.................
Nej jag tror inte att mina förfäder varit en kvark.
Citera
2015-07-23, 00:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nej. Man fattar inte ens hur folk kan vara så dumma.
Men ah skulle vara roligt att det hände något typ att världen förstörs.
Förr var de ännu dummare( sökande) och trodde att man skulle ramla ur jorden om man kom för nära kanten.

Eller såg små galopperande hästar i hästspermierna i laboratoriet.

En del tror att vi är bakterier på en enda stor cell.

Ja visst kan vi sälla oss i dumskalleligan

Själv är jag endast helt säker på att jag inte vet något egentligen om något. Endast det jag lärt mig från andra medmänniskors historia.
Citera
2015-07-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ja en kvinna och en man skapades från första början.
Du tror kanske mer att en kvark mötte en annan kvark och blev en människokvark modell kött och skelett.
Ett plankton från plank tiden då tiden endast var en liten plutt av en kvarkaktig massa som sedan blev UNIVERSUM.

Vetenskapen har inte svaret i denna fråga så.................
Nej jag tror inte att mina förfäder varit en kvark.
Du får naturligtvis tro vad du vill ( såklart ) . Vetenskapen är dock ganska säker på att det inte skapats en första människa. Det är ju inte så att det du tror är lika sannolikt som det vetenskapen kommit fram till.
Citera
2015-07-23, 00:37
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Förr var de ännu dummare( sökande) och trodde att man skulle ramla ur jorden om man kom för nära kanten.

Eller såg små galopperande hästar i hästspermierna i laboratoriet.

En del tror att vi är bakterier på en enda stor cell.

Ja visst kan vi sälla oss i dumskalleligan

Själv är jag endast helt säker på att jag inte vet något egentligen om något. Endast det jag lärt mig från andra medmänniskors historia.
Men dom visste inget. Nu vet vi mera vad allt kommer ifrån.
Jag tror också människor kommer från kvarkar.
Citera
2015-07-23, 00:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Du får naturligtvis tro vad du vill ( såklart ) . Vetenskapen är dock ganska säker på att det inte skapats en första människa. Det är ju inte så att det du tror är lika sannolikt som det vetenskapen kommit fram till.
Nej jag vet det. Enligt vetenskapen har vi varit amöbor, apor, fiskar och vette sjutton allt.
Huggtänder har vi haft också tydligen.
Jag vet att det jag tror ej är sant. Ingen vet egentligen något om vad som är sant i tillvaron. Ingen!
Ganska säker räcker inte för mig.....
Visst kan det hända att jag dör som en apliknande biologisk art för att återgå till amöbastadiet.
Vet inte!
Men under tiden jag lever så undersöker jag saken och har det rejält roligt..
Jag vill lösa brottet själv så att säga och med mina egna sinnen.
Skulle aldrig falla mig in att kalla någon galen för dennes tro, inte ens om den trodde sig vara en bakterie i universum. Bara den inte tvingar mig att bli en bakterie.
Är inte låst vid någon teori eller någons teorier. Kan blanda och tänka vidare hur knäppt det än kan tyckas låta.
Men jag tror på Gud, världssjälen, urenergin. Livet.
Och att döden är början på en ny fas.
Tror ej på hot och domedagspredikningar. Kanske för att jag inte är rädd. Vet inte men det rimmar illa med hot och svavel samt eld samtidigt som man pratar om kärleken.
Citera
2015-07-23, 00:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Men dom visste inget. Nu vet vi mera vad allt kommer ifrån.
Jag tror också människor kommer från kvarkar.
Ja om inte annat består vi av kvarkar, celler och atomer.
Citera
2015-07-23, 00:46
Medlem
Citat:
Nej jag vet det. Enligt vetenskapen har vi varit amöbor, apor, fiskar och vette sjutton allt.
Huggtänder har vi haft också tydligen.
Jag vet att det jag tror ej är sant. Ingen vet egentligen något om vad som är sant i tillvaron. Ingen!
Ganska säker räcker inte för mig.....
Visst kan det hända att jag dör som en apliknande biologisk art för att återgå till amöbastadiet.
Vet inte!
Men under tiden jag lever så undersöker jag saken och har det rejält roligt..
Jag vill lösa brottet själv så att säga och med mina egna sinnen.
Skulle aldrig falla mig in att kalla någon galen för dennes tro, inte ens om den trodde sig vara en bakterie i universum. Bara den inte tvingar mig att bli en bakterie.
Är inte låst vid någon teori eller någons teorier. Kan blanda och tänka vidare hur knäppt det än kan tyckas låta.
Men jag tror på Gud, världssjälen, urenergin. Livet.
Och att döden är början på en ny fas.
Tror ej på hot och domedagspredikningar. Kanske för att jag inte är rädd. Vet inte men det rimmar illa med hot och svavel samt eld samtidigt som man pratar om kärleken.
Du vet att det du tror ej är sant?? Hur går det ihop?
Och hur kan du säga att " ganska säker inte räcker för mig" , när du tror på saker som det inte finns något bevis alls för? Du ljuger för dig själv,och vet om det. Konstigt.
Citera
2015-07-23, 00:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Du vet att det du tror ej är sant?? Hur går det ihop?
Och hur kan du säga att " ganska säker inte räcker för mig" , när du tror på saker som det inte finns något bevis alls för? Du ljuger för dig själv,och vet om det. Konstigt.
Jag kan tro på vad jag vill så länge inget är helt säkert. Jag anser att alla ljuger för sig själv mer eller mindre.
Ingen av oss har sanningen helt klar. Då kan man säga att man ljuger för sig själv och ju mer människor som tycker en sak om en sak desto mer sann blir den bland oss lögnhalsar.
Citera
2015-07-23, 00:54
Medlem
Citat:
Jag kan tro på vad jag vill så länge inget är helt säkert. Jag anser att alla ljuger för sig själv mer eller mindre.
Ingen av oss har sanningen helt klar. Då kan man säga att man ljuger för sig själv och ju mer människor som tycker en sak om en sak desto mer sann blir den bland oss lögnhalsar.
Varför inte tro på det som verkar mest säkert?
Citera
2015-07-23, 00:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Varför inte tro på det som verkar mest säkert?
Säkert? Det enda som är säkert är att jag lever och skall dö. Allt annat är en resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in