• 2
  • 3
2009-07-16, 05:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinne
Det du upplevde som om han inte brydde sig är något som många terapeuter får lära sig. Vi fick lära oss att inte ringa när någon inte dykte upp.
Vad är det för idioti?
Citera
2009-07-16, 19:01
Medlem
Ludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munah
Jag har samma problem efter jag inte kan lita på människor, "alla har svikit mig"
Alla psykologer jag har haft har efter en tid tyckt att dom behövde kontakta andra, dock har dom endast vetat 10% av mina problem.

Skulle kunna fått dom så dom bli av med sina jobb dom får inte göra så..

Men lagen säger att brott som kan ge över 2 år så måste dom kontakta polis.

Vad din psykolog gör kan ju ingen utom den personen svara på.
men berätta så mycket du "vågar"
så länge det inte gäller brott så tycker jag nog man kan berätta allt.

Men kom alltid ihåg att det faktiskt är en människa så tänk lite på vad du säger..

Peace.

Kom hem ifrån ännu en behandling för bara några timmar sedan(rockade i mig en 70'is på stört nu"extra bra när man avbrutit en victrovil(stavning?) behandling också, men jag blir gummiaktig i svanken.

Anyways, såvitt jag vet gör dem(psykiater/polis) inte just någonting sålänge man inte skriker siegheil med en yxa på dagis o.s.v, är man ingen fara för samhället eller för sig själv så får man gå lös(och dem som är en fara kan man knappt tänka sig hur instabila de är.

Om man uppvisar något utöver det vanliga, en slags förståelse för "sjukdomen" däremot så är det svårare att komma därifrån, för det är intressant och då vill dem studera.

Psykologer studerar "subjekt", konceptet introspektion verkar tyvärr utdött numera.
Tänk vad hemsk psykologin kommer vara om 50år om detta fortsätter.

Nej... jag detta syns nog inte på någon rapport, är bara något jag vill dela med mig.
Ibland måste de gå förbi byråkratråttorna för att skapa en grundläggande tes.

Hoppas folk fattar vad jag menar, jag vill bara väl.

Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in