Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-08, 16:17
  #1
Medlem
DWOYs avatar
Sitter här i köket i lugn och ro då medan min polare som spelar Super Mario på Wii:it säger: "Dom som har skapat Super Mario måste ha varit pundare". Då frågar jag varför. Och hans svar var: "Liksom man käkar en svamp och blir stor och stark?". Kan det vara så att snubbarna på Nintendo har dunkat lite mushrooms och fick spelkonceptet till Mario?
Citera
2008-02-08, 16:29
  #2
Avstängd
virtozs avatar
mycket möjligt eller så hade dom bara väldigt vild och bra fantasi?
Citera
2008-02-08, 16:37
  #3
Medlem
EdVsTeds avatar
Jag anser att Super Mario och hela franchisen är det största tv-spels branschen har skapat och någonsin kommer att skapa.

Såg ett program angående design i tv-spel. Och det fanns en hel hel (självutnämnda) experter som klagade över den simpla designen som figurerna i Marios värld uppvisar, inte minst Mario själv. Har svårt att förstå de argumenten, då spelen är så framgångsrika och Mario och hans vänner är så välkända. Brilliant design. Sense and simplicity...
__________________
Senast redigerad av EdVsTed 2008-02-08 kl. 16:40.
Citera
2008-02-08, 16:44
  #4
Medlem
Hallucinogenics avatar
haha har själv funderat på det många gånger.. de är många andra spel/filmer och tecknade serier man kan förknippa med att de som gjort dem är helt pundiga
Citera
2008-02-08, 16:47
  #5
Medlem
Steve Jobs har ju bland annat sagt att ta LSD var något av det viktigaste han gjort i sitt liv och många "affärsmöten" under den tiden kantades av syraintag så även databranshen har ju fått sitt om man säger så.

Nu vet jag inget specifikt om Super Mario, men att spelutvecklare skulle vara varit främmande för droger i något större utsträckning än andra tror jag inte.
Citera
2008-02-08, 18:05
  #6
Medlem
Pure Evils avatar
Finns det nån anledning till att han är rörmokare för övrigt? Man tog sig fram genom rör ett par gånger i de äldre spelen men...
Citera
2008-02-08, 18:30
  #7
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pure Evil
Finns det nån anledning till att han är rörmokare för övrigt? Man tog sig fram genom rör ett par gånger i de äldre spelen men...

där kom du ytterligare men en grej. och varför är han italienare? minns att jag såg nån gammal tv-serie eller film med Mario och Luigi. nån som vet vilken jag syftar på? tror att i ett av avsnitten så hamnar dom mitt i en lavin eller liknande
Citera
2008-02-08, 18:32
  #8
Avstängd
hallucinogener är relativt vanligt hos filmskapare, tvspelsskapare osv.
Citera
2008-02-08, 18:32
  #9
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
där kom du ytterligare men en grej. och varför är han italienare? minns att jag såg nån gammal tv-serie eller film med Mario och Luigi. nån som vet vilken jag syftar på? tror att i ett av avsnitten så hamnar dom mitt i en lavin eller liknande

Mustaschen var enkel att animera - inte svårare än så. Det finns lite Super Mario-program på YouTube för den som orkar söka.
Citera
2008-02-08, 18:35
  #10
Medlem
Läste hela historien om Mario i en Reset tidning jag hade. Där stod det att han blev rörmokare pga av nån rörmokare som hade jobbat i byggnaden samtidigt som Nintendo gjorde Super mario Rörmokaren hette så klart Mario och hade italienskt ursprung


Ska fan ta och leta reda på tidningsfan och läsa skiten igen sen
Citera
2008-02-08, 18:47
  #11
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Läste hela historien om Mario i en Reset tidning jag hade. Där stod det att han blev rörmokare pga av nån rörmokare som hade jobbat i byggnaden samtidigt som Nintendo gjorde Super mario Rörmokaren hette så klart Mario och hade italienskt ursprung


Ska fan ta och leta reda på tidningsfan och läsa skiten igen sen


bjud på pdf sen =)
Citera
2008-02-08, 18:48
  #12
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Mustaschen var enkel att animera - inte svårare än så. Det finns lite Super Mario-program på YouTube för den som orkar söka.


serien var inte animerad. det var "riktigt" folk som spelade =)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback