Citat:
Ursprungligen postat av
catami
Ja, det törs jag säga. Jag bodde i Jämtland vid den tiden och Strimma läste på en skola i Östersund, så det var mycket prat om hans död då.
Han körde av vägen i en kurva mellan Timrå och Sundsvall vid 5-tiden på morgonen en varm och torr sommardag och det pratades om rattonykterhet, minns jag
Att komma över på fel sida av vägen den 30 juli kan inte bero på halka antar jag.Kan Strimma somnat vid ratten eller berodde de på fylla eller en kombination av båda?Med stor sannolikhet somnade Strimma när han körde gissar jag på.
Citat:
Ursprungligen postat av
endagitaget
Lill-Strimma hade runt 1,5 promille när han dog.
Är det konstaterat vilken promillehalt han hade?Finns de någon källa på de?Jag ser att mycket på nätet om olyckan är borttaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Och om jag blev rätt informerad och minns rätt, var inte bilen han körde riktigt hans heller. En sundsvallspolis som jag var bekant med karakteriserade Lill-Strimma utanför rinken rent allmänt som "en debil småkriminell".
jag har hört liknande och att polis och andra såg mellan fingrarna på vad hockeystjärnorna gjorde.De skrevs inte i tidningarna om fylla och skandaler på den tiden.Men Strimma var inte ensam om att supa hårt i Timrås a-lag på den tiden har jag hört.
Men jag har svårt att tro att han festade och söp å mycket som sägs efterom han hade fru och barn och byggde 3 hus och jobbade som målare tror jag de va och spelade hockey på elitnivå.Hur hann han allt egentligen?Vem ägde bilen som han körde?
Citat:
Ursprungligen postat av
deakpeasley
Klart han va näst stupfull när han satte sig vid ratten----trol inte 1;a gång heller ! Bilen han körde hade oxå mkt dål säkerh,stort probl på så gott som alla bilar vid denna tid.
Hade detta hänt 1 bit in på 2000-tlt,när alla bilar bliv så mkt mer säkra så hade han haft goda chans att överleva om han inte körde alltför fort------vilk jag inte har minsta aning om.
Vet man hur fort det gick på ett ungefär?