Citat:
Ursprungligen postat av dildodagger
Vilken orkester var det?
Leif Engvalls orkester ( källa: Timrå Red Eagles Hockeydynamit sid 205)
Citat:
Ursprungligen postat av cosh
Krockade han med en orkester? Och buss i hög fart?

Alltid kul med särskrivningar....
Brukar inte bry mig allt för mycket i hur ja skriver bara folk kan förstå det jag skriver, en lathet jag har.
Citat:
Ursprungligen postat av cosh
Men åter till olyckan. Jag är tämligen säker på att det var en singelolycka och ingen krock. Någon som kan bekräfta eller dementera mina respektive Targenors olika åsikter om hur olyckan gick till?
Jag är säker på det jag säger då jag har tidningsurklipp från händelsen, sen finns den även omnämd i boken Timrå Red Eagles Hockeydynamit.
på sidan 207 står följande
Citat:
Den där dansbandsorkestern rullar längs E4:an söderut.
Rune Wahlman berättar:
-Jag kom i kapp en bil med en barnfamilj i och körde om den. En stund senare kom vi till en kurva, där vi hade bergvägg på ena sidan och älven på andra. Plötsligt ser jag en bil komma mot mig i kurvan, fast på min körbana. Jag försökte hålla så långt ut som det var möjligt utan att köra in bergväggen. Jag hann skrika till dom andra i bussen att "nu smäller det" och sen sa de bara pang.
Kollisionen blev våldsam.
Barnfamiljen anlände efter en stund till platsen, och när polis/brandkår larmats kunde man konstatera att föraren av personbilen var död.
Dansbandet rullade senare på kvällen vidare söderut.
Först genom tvn morgonen efter fick dom reda på vem dom krockat med.
Inge Hammarström minns händelsen på sid 211
Det var fruktansvärt. Min brorsa är brandman och var på olycksplatsen, så han ringde till mig och berättade.
Dock hittar jag inget på nätet om händelsen mer än bilolycka
Edit:
http://64.233.183.104/search?q=cache...ient=firefox-a
Citat:
– Lill-Strimma Svedbergs dödsolycka i Stavreviken 1972, när han krockade med en orkesterbuss. Det jobbet var jag ensam om
pdf version
http://www.st.nu/stbild/ST_pressfoto_50.pdf
på sidan 12 i pdfen finns en bild på strimmas kvaddade bil