• 1
  • 2
2008-02-07, 22:40
Medlem
Karnevalens avatar
Om hela universum spolades tillbaka 20 år i tiden, förutom du och dit sinne, vad skulle du då göra? Alltså, år 2008-20 = år 1988. Exempel; du vet att år 2001, den 11:e September sker det någotfruktansvärt, vad gör du?

År 2008, en minut innan tidspolningen äger rum så får du veta att tidspolningen kommer ske alldels strax. (bra idé att skriva upp vilka lotto nummer som vart dragna igår eller nåt)

Hur går du tillväga?
Varför?
När?

Sorry om detta har varit uppe förut!
Senast redigerad av Karnevalen 2008-02-07 kl. 22:43.
Citera
2008-02-07, 22:43
Medlem
Kanzlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnevalen
Om hela universum spolades tillbaka 20 år i tiden, förut du och dit sinne, vad skulle du då göra? Alltså, år 2008-20 = år 1988. Exempel; du vet att år 2001, den 11:e September sker det någotfruktansvärt, vad gör du?

Hur går du tillväga?
Varför?
När?

Sorry om detta har varit uppe förut!

Jag gör ingenting, d.v.s. jag gör allting som jag gjort tidigare i mitt liv nästan likadant - att ändra på historien kan ge fruktansvärda konsekvenser, och minsta liten förändring eller tanke kan ge upphov till tusentals nya resultat, det är säkrast att låta världen ha sin gång och inte ändra på någonting, även om människoliv kan räddas.
Citera
2008-02-07, 22:44
Medlem
Karnevalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanzler
Jag gör ingenting, d.v.s. jag gör allting som jag gjort tidigare i mitt liv nästan likadant - att ändra på historien kan ge fruktansvärda konsekvenser, och minsta liten förändring eller tanke kan ge upphov till tusentals nya resultat, det är säkrast att låta världen ha sin gång och inte ändra på någonting, även om människoliv kan räddas.

Jag har också tänkt på det! Jag skulle enbart försöka ändra saker som skulle bidra till det postiva, men samtidigt om man tar bort allt negativt så kommer det att reslutera till att allt ändå slutar som negativt.
Citera
2008-02-07, 23:06
Medlem
Kanzlers avatar
Citat:
Jag har också tänkt på det! Jag skulle enbart försöka ändra saker som skulle bidra till det postiva, men samtidigt om man tar bort allt negativt så kommer det att reslutera till att allt ändå slutar som negativt.

Exakt, och frågan är ju om man skulle vara egoistisk och förbättra sitt eget liv, trots att det skulle kunna få otaliga negativa konsekvenser för andra. Minsta gest, minsta yttrande kan ju påverka andra till att fatta andra beslut de normalt skulle gjort, och genom "the butterfly effect" kan ju i princip hela världshistorien förändras genom en liten detalj.
Citera
2008-02-07, 23:06
Medlem
Jag skulle endast ändra på saker som direkt har med mig som person att göra i hopp om att få önskade konsekvenser. Jag skulle handla annorlunda i situationer som jag har minnen jag skäms över ifrån. Men jag skulle inte medvetet försöka stoppa stora händelser där andras liv blir påverkade till sådan grad. Däremot skulle jag nog använda mig av dessa kunskaper för att bli mer framgångsrik. Sportresultat är ju alltid bra att kunna om man ska tillbaka i tiden.
Citera
2008-02-08, 04:04
Medlem
wellermans avatar
Jag skulle leva mitt liv så som jag finner passande. Har man flyttats tillbaka i tiden är det en ny värld som börjar. Vad finns det för värde i att försöka skapa en likadan värld som den man kom från? Den världen existerade ju bara för mig själv en gång i tiden, inte för någon annan. Det är dessutom osannolikt att man lyckas återskapa dom händelseförlopp som ingick i den tidigare världen (kaos teori).
Citera
2008-02-08, 04:23
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Om hela universum spolades tillbaka 20 år i tiden, förutom du och dit sinne, vad skulle du då göra? Alltså, år 2008-20 = år 1988. Exempel; du vet att år 2001, den 11:e September sker det någotfruktansvärt, vad gör du?

Men..... om hela universum spolas tillbaka kommer förmodligen inte 11:e september att inträffa (åtminstone inte det datumet) eftersom det är ett orimligt antagande att allting skulle upprepa sig exakt likadant en gång till.

Sen skulle situationen i sig bli märklig i och med att mina vänner, päron och släktingar plötsligt var 20 år yngre. Skulle under en lång tid ha fullt upp med att orientera mig i en ny obegriplig verklighet och skita i det globala perspektivet. Bilen och bågen skulle t.ex inte finnas och mitt jobb skulle ligga någon helt annanstans *ryser*

Klassikern är ju annars att en (eller flera) personer åker tillbaka i tiden och den tanken är lite lättare att smälta.

Men jag skulle definitivt resa runt i arabvärlden med svärdet i ena näven och en miljardpack kådisar i den andra. De som vägrade använda kondom skulle jag hugga antingen kuken eller huvudet av.
Citera
2008-02-08, 06:30
Medlem
jäkla gamla ni måste va

Intressant tråd dock
Citera
2008-02-08, 12:30
Medlem
Karnevalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Men..... om hela universum spolas tillbaka kommer förmodligen inte 11:e september att inträffa (åtminstone inte det datumet) eftersom det är ett orimligt antagande att allting skulle upprepa sig exakt likadant en gång till.

Sen skulle situationen i sig bli märklig i och med att mina vänner, päron och släktingar plötsligt var 20 år yngre. Skulle under en lång tid ha fullt upp med att orientera mig i en ny obegriplig verklighet och skita i det globala perspektivet. Bilen och bågen skulle t.ex inte finnas och mitt jobb skulle ligga någon helt annanstans *ryser*

Klassikern är ju annars att en (eller flera) personer åker tillbaka i tiden och den tanken är lite lättare att smälta.

Men jag skulle definitivt resa runt i arabvärlden med svärdet i ena näven och en miljardpack kådisar i den andra. De som vägrade använda kondom skulle jag hugga antingen kuken eller huvudet av.

Men om vi förutsätter att allting skulle upprepas på samma vis då? Det enda som kommer att ändras är det som du själv ändrar på Trevliga idéer ni hade faktiskt
Citera
2008-02-08, 12:35
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag skulle bli så JÄVLA rik under IT-yran eftersom jag skulle veta exakt vad jag skulle köpa och när jag skulle sälja. I övrigt skulle jag inte påverka historien utan låta den ha sin gilla gång.
Citera
2008-02-08, 13:05
Medlem
Karnevalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag skulle bli så JÄVLA rik under IT-yran eftersom jag skulle veta exakt vad jag skulle köpa och när jag skulle sälja. I övrigt skulle jag inte påverka historien utan låta den ha sin gilla gång.

Man skulle kunna bli rik på så många sätt! Undra vilket sätt som vore det bästa, det vore kanske att spela på lotto, men vem vet?
Citera
2008-02-10, 22:55
Medlem
Kruspes avatar
Citat:
Man skulle kunna bli rik på så många sätt! Undra vilket sätt som vore det bästa, det vore kanske att spela på lotto, men vem vet?

Tillbaka till Framtiden 2 Sports Calendar 1988-2008
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in