Citat:
Ursprungligen postat av Karnevalen
Om hela universum spolades tillbaka 20 år i tiden, förutom du och dit sinne, vad skulle du då göra? Alltså, år 2008-20 = år 1988. Exempel; du vet att år 2001, den 11:e September sker det någotfruktansvärt, vad gör du?
Men..... om hela universum spolas tillbaka kommer förmodligen inte 11:e september att inträffa (åtminstone inte det datumet) eftersom det är ett orimligt antagande att allting skulle upprepa sig exakt likadant en gång till.
Sen skulle situationen i sig bli märklig i och med att mina vänner, päron och släktingar plötsligt var 20 år yngre. Skulle under en lång tid ha fullt upp med att orientera mig i en ny obegriplig verklighet och skita i det globala perspektivet. Bilen och bågen skulle t.ex inte finnas och mitt jobb skulle ligga någon helt annanstans *ryser*
Klassikern är ju annars att en (eller flera) personer åker tillbaka i tiden och den tanken är lite lättare att smälta.
Men jag skulle definitivt resa runt i arabvärlden med svärdet i ena näven och en miljardpack kådisar i den andra. De som vägrade använda kondom skulle jag hugga antingen kuken eller huvudet av.