2012-06-20, 02:09
Medlem
HilluPillus avatar
Usch nu sitter man och skulle tacka ja till hjälp :/ Mår som en påse röv...
2012-06-20, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Usch nu sitter man och skulle tacka ja till hjälp :/ Mår som en påse röv...

Jag finns tillgänglig om du behöver snacka av dig bara att PM'a!
2012-06-20, 23:33
Medlem
MGMTfeelings avatar
Jag har inga direkt problem, jag mår helt ok och har ett väldigt trist liv helt enkelt, bara ytliga bekanta/vänner, men ingen jag umgås med så jag gör ingenting på dagarna. Därav behöver jag inga tips men om det är någon som känner sig likgiltig så skriv gärna er msn/skype i PM och om ni behöver tips och har några aktuella problem så kan jag även ge tips om det skulle behövas.
2012-06-22, 21:47
Medlem
Jag är en kille som är uppväxt i olika fosterfamiljer men kämpar varje dag för att släppa mina ärr från min bakgrund och söker någon att prata med.

Om någon nu vill ha hjälp kan jag också hjälpa, jag må inte vara den bästa men jag lyssnar gärna och bollar gärna tankar!

Vill du läsa mig om mig, Tryck här!

Mvh
2012-06-22, 22:23
Medlem
BaronVonDraiss avatar
Jag vet hur det är att inte ha någon att prata med, så om någon känner sig nere så finns jag här. Min inkorg är ändå tom.
2012-06-23, 02:44
Medlem
Fina Gubbens avatar
Jag har känt mig rätt nere senaste tiden. Mest på grund av att ett långvarigt förhållande tog slut men även för att rebound-grejen gick i kras. Testade lite "rökelser" för att lätta upp humöret men fick bara light psykoser av det. Efter det har jag känt att det kan återkomma. Är rädd för det då jag aldrig upplevt en psykos tidigare och läst om att det är farligt att använda droger när man har psyksjuka i släkten. Så någon som vill snacka om det?

Tänkte skriva med en smurf, men fuck it. Gubben har problem.
2012-06-23, 18:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag har känt mig rätt nere senaste tiden. Mest på grund av att ett långvarigt förhållande tog slut men även för att rebound-grejen gick i kras. Testade lite "rökelser" för att lätta upp humöret men fick bara light psykoser av det. Efter det har jag känt att det kan återkomma. Är rädd för det då jag aldrig upplevt en psykos tidigare och läst om att det är farligt att använda droger när man har psyksjuka i släkten. Så någon som vill snacka om det?

Tänkte skriva med en smurf, men fuck it. Gubben har problem.

En psykos är inget man känner av att den kommer, i alla fall dom man får av droger. Det låter mest som om du är lite deppig över att det har tagit slut med killen och så där.

Ryck upp dig så blir det nog bättre ska du se!
2012-06-23, 19:22
Medlem
MGMTfeelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbarnet
Jag är en kille som är uppväxt i olika fosterfamiljer men kämpar varje dag för att släppa mina ärr från min bakgrund och söker någon att prata med.

Om någon nu vill ha hjälp kan jag också hjälpa, jag må inte vara den bästa men jag lyssnar gärna och bollar gärna tankar!

Vill du läsa mig om mig, Tryck här!

Mvh

Tänk så här ''Det enda som finns/existerar och någonsin kommer existera är NUet och framtiden, allt annat är en illusion. KÖR''.
2012-06-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MGMTfeeling
Tänk så här ''Det enda som finns/existerar och någonsin kommer existera är NUet och framtiden, allt annat är en illusion. KÖR''.

Nu vill inte jag dra igång någon större diskussion men man kan inte neka något som har hänt och visst är det jobbigt att gå igenom det men många människor bearbetar sitt liv genom att gå igenom vad som gick fel, att lära sig vad som gick fel och faktiskt försöka förstå sig på hur människorna fungerade och varför man reagera som man gjorde.

Jag söker någon att snacka djupare tankar, att bolla idéer och hjälpa varandra att förstå sig själva.
2012-06-23, 22:49
Medlem
Finns här någon som är sugen på att bara prata lite? Har gått igenom alldeles för mycket för vad som kan ses som rimligt i ett liv. Och nu har bägaren runnit över. Har på nåt konstigt sätt lyckats hålla ihop mig i 20 år, men nu har jag börjat ge upp.

Knaprar sömntabletter dygnet runt för att slippa vara vaken, har slutat äta och vännerna har försvunnit då jag inte längre orkar höra av mig. Ensamheten är nästan värst för då har man bara sina tankar.

Någon?
2012-06-24, 00:21
Medlem
MGMTfeelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skajagellerinte
Finns här någon som är sugen på att bara prata lite? Har gått igenom alldeles för mycket för vad som kan ses som rimligt i ett liv. Och nu har bägaren runnit över. Har på nåt konstigt sätt lyckats hålla ihop mig i 20 år, men nu har jag börjat ge upp.

Knaprar sömntabletter dygnet runt för att slippa vara vaken, har slutat äta och vännerna har försvunnit då jag inte längre orkar höra av mig. Ensamheten är nästan värst för då har man bara sina tankar.

Någon?

Vet hur det sistnämnda känns. Se på filmen Into the wild där du förhoppningsvis får lite inspiration, sedan så byter du livsstil helt, kanske jobbar på på sommarhalvåret och är ute och reser vinterhalvåret. Du mår uppenbarligen inte bra av att leva här i detta samhälle, så jag tycker bestämt att du ska göra någonting liknande åt saken. Skaffa mod till det och kör, du har inget att förlora.
2012-06-25, 00:38
Medlem
Hej!

Har skrivit tidigare i tråden men vill göra en påminnelse (vet att många ungdomar kan har jobbiga perioder under sommaren) om att jag har mycket goda egenskaper inom psykologi och psykiatri. Har goda arbetserfarenheter lika så. Arbetar med depression, kriser och olika psykiatriska diagnoser. Jobbar med ungdomar, unga-vuxna och vuxna.

Jag säger inte nej till någon, problematiken måste alltså inte handla om det jag vanligtvis arbetar med!

Skriv gärna ett PM vid behov!

Perssonarne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in