Måste backup´a en del av min externa HDD. Tänkte att man kunde sitta och bränna ut på DVD, finns det något program som "delar upp" allt material på ett vettigt sätt så man bara kan dra igång programmet och sedan byta skivor när den säger till?
Kanske går att lösa på annat sätt, typ via nätet/ftp? Bara allt är safe så är jag med...
Konstigt formulerat, hoppas ni förstår vad jag yrar om.
tack
/pp
(ja, jag sitter på mac om inte det framgick av vars jag postade denna tråd..)
Senast redigerad av pureplayaz 2008-02-07 kl. 13:54.
Skivor i all ära, men varför inte satsa på en 160GiB extern HDD som du enbart använder för backup? Då kan du ju uppdatera lättare.
Sanning. Ska kika på det.. blir 100gånger enklare på den vägen. Men om man skulle vilja köra på DVD lösningen, finns det sånna backup-program som sköter sånt åt en? Blir ett jävla härj om man själv ska sitta och dela upp mappar till höger och vänster för att sedan se att det inte får plats..
Starta en egen firma och börja hyr ut extra hdd säkert fler än du som har problemet, kan ju vara bra att ha en stor hdd när man köpt ny data och ska flytta över
MAXELL DVD-R MEDIA 4.7GB 16X SPINDEL 25-PACK 188,00 kr
Så jävla dyrt var det väl ändå inte? Känns mer safe att ha skiten på skiva, fan om man tappar en kopp kaffe över hddn. Vips så var allt man gjort borta..
jaja, skit samma. Bra tips anyways.. and still.. backup program-dvd, jag tror starkt på det, om det nu finns?
Det är fortfarande ett omänskligt jobb, varför inte lägga över allt på floppy discs när du ändå håller på. Köp en extern HD nu, man får ju typ 500 GB för mindre än en tusing. Min 250 GB kostade 1400 när jag köpte den.
Så jävla dyrt var det väl ändå inte? Känns mer safe att ha skiten på skiva, fan om man tappar en kopp kaffe över hddn. Vips så var allt man gjort borta..
jaja, skit samma. Bra tips anyways.. and still.. backup program-dvd, jag tror starkt på det, om det nu finns?
peace/pp
Gör din backup och lås in disken i ett plåtskrin eller nåt. Eller lägg den längst in i en byrålåda eller vad som helst.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!