2008-02-06, 22:07
Medlem
jaeger-s avatar
Som, intealltfärnybliven 18 åring är jag fortfarande skit på klädkod på krogar/nattklubbar. På lördag är det in till stan och festa som gäller; går det då bra att ha en vanlig skjorta och en small modern slips på sig eller är det overkill och folk kommer skratta? ;>
Är retard vet så spara flames
Citera
2008-02-06, 22:08
Medlem
Mr Jacks avatar
beror väl på vart du "hänger" så att säga.

På stureplan så är det inga problem men hänger du kvartetskrogen i sumpan så kanske det är overkill..
Citera
2008-02-06, 22:09
Medlem
sinologens avatar
Nja, det ser man väl inte så ofta. Om man gör det ser man nån som har skjortan lite uppknäppt, slipsen löst knuten och väst, knäppt eller stängd till det. Då lyckas man fint med att se ut som ett modelejon från borås - inget att eftersträva. Skjorta och jeans är t ex sådant som är neutral och vanligt men se till att det är en fin skjorta och inte nåt som man kan hitta på Netto eller liknande.Kavaj går bra till det också, nog faktiskt lättare att bära upp än en slips.
Citera
2008-02-06, 22:12
Medlem
takkiones avatar
Det beror helt på.
Som Mr Jack säger så beror det väl på stället du ska in på.
Jag tycker att man ska ha på de kläder man känner sig bekväm i, är det jeans på krogen så ska du väl ha på dig jeans, är det mjukis så kan du väl ha det men det är inte så troligt att du kommer in.
Citera
2008-02-06, 22:32
Medlem
ayanamiis avatar
Jag brukar ha slips när jag går på fester och liknande. Det gör att man ser stilig ut. Kom ihåg att knyta den ordenligt bara!
Citera
2008-02-06, 22:38
Medlem
jaeger-s avatar
Tack för svaren, typ av krog/nattklubb är typ average för att vara i en storstad.
Citera
2008-02-07, 14:35
Medlem
Reardens avatar
kör på slipsen, alltid bättre att vara överklädd än underklädd. Men försök undvika att se småstads upklädd ut. ett lätt sätt att göra det är att ha en skjorta av bättre kvalite samt att komma ihåg att har du slips så är skjortan knäppt hela vägen och slipsen åtdragen.
Citera
2008-02-07, 15:20
Medlem
users avatar
Tycker att de kan se riktigt bra ut om du bär det med en skjorta under en V-ringad tröja.
Citera
2008-02-07, 15:39
Medlem
Reardens avatar
ska han gå ut är V-ringad över skjorta inte så genomtänkt. för varmt.
Citera
2008-02-07, 15:43
Bannlyst
Jag röstar på frack och lackskor med vita damasker. Spatserkäpp, monokel och hög hatt icke att förglömma.

// Roger P.
Citera
2008-02-07, 15:51
Medlem
blaus avatar
Nej du, man ska inte ha slips på sig på nattklubbar. Och framförallt inte en smal sådan. Kör på välsittande jeans, dito skjorta och en kavaj i din storlek. Att låna pappas kavaj fungerar inte.
Den enda gång slips går hem på nattklubbar och nöjesinrättningar är om det är en urspårad after work, men även då bör man plocka av sig slipsen och antingen stoppa i fickan eller knyta den runt pannan.
Citera
2008-02-07, 16:27
Medlem
motsatss avatar
Om man ska på någons födelsedagsfest då?
Hon fyller 19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in