Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-06, 18:33
  #1
Medlem
Nu efter 2 ½ på estetisk musik har jag insett att jag faktiskt behöver en utbildning också. Så jag har bestämt mig för att tenta av naturkunskap B. En ganska lätt kurs verkar det som, mycket är bara repetition från 9an.. Frågan är: Hur gör jag för att lära mig så bra som möjligt. Effektivast, snabbast osv? Hur ska jag lägga upp mitt instuderande? Några tips?
Citera
2008-02-07, 14:46
  #2
Medlem
Philemon046s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaar
Nu efter 2 ½ på estetisk musik har jag insett att jag faktiskt behöver en utbildning också. Så jag har bestämt mig för att tenta av naturkunskap B. En ganska lätt kurs verkar det som, mycket är bara repetition från 9an.. Frågan är: Hur gör jag för att lära mig så bra som möjligt. Effektivast, snabbast osv? Hur ska jag lägga upp mitt instuderande? Några tips?

Om du tycker att den verkar enkel så är det väl bara att prata med din rektor om det? Du har ju ett halvår på dig så det borde gå bra. Boken är lätt att förstå och skulle du ändå ha problem så finns det ju lärare på skolan att prata med. Tycker absolut att du ska göra det!
Citera
2008-02-07, 14:49
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zaar
Nu efter 2 ½ på estetisk musik har jag insett att jag faktiskt behöver en utbildning också. Så jag har bestämt mig för att tenta av naturkunskap B. En ganska lätt kurs verkar det som, mycket är bara repetition från 9an.. Frågan är: Hur gör jag för att lära mig så bra som möjligt. Effektivast, snabbast osv? Hur ska jag lägga upp mitt instuderande? Några tips?

En god ide är ju att läsa kursboken och göra instuderingsfrågorna efter varje kapitel. Men undvik labbarna.
Citera
2008-02-07, 16:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjumilakliv
En god ide är ju att läsa kursboken och göra instuderingsfrågorna efter varje kapitel. Men undvik labbarna.

Hon måste väll göra labbarna för att kunna bli godkänd i kursen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback