Vi kommer också stå på norra. Det var smidigare att ha alla förråd på samma sida och det är enklare att slussa ut motståndarsupportrarna från södra utan att det behöver bli kaos. Dock hade jag hellre sett att vi stod på södra men det funkade tyvärr inte.
Sedan betvivlar jag att Gais verkligen kan stå på långsidan på sina hemmaderbyn. Bästa platserna på hela arenan (om dem nu står på övre) ska fungera som ståplatser. Blir priserna därefter funkar det ju men det är ju inte speciellt ekonomiskt lönsamt om man ska hålla låga priser gentemot Gårdakvarnen när man hade kunnat kräma ut lite mer pengar från sittplatsarna.
På de vanliga lunkenmatcherna kan det ju funka då man nog inte kommer ha så mycket publik att det kommer bli ett problem.
Att det blir ett par ståplatser på långsidan är väl dock redan klart, här är en skiss jag fick tag på: http://img388.imageshack.us/img388/8034/ullevi5yz9.jpg
Och då är det alltså vad jag har hört tänkt att det hörnet längst bort i bild ska bli skinnvästarnas ståplats
Kommer ihåg för något år sedan om ett reportage angående Jönköping södra, spelet pekade uppåt och publiken vallfärdade till stadsvallsparken för att se föreningen sparka boll. När Jönköping idag kämpar för sin överlevnad i superettan väljer supportrarna andra aktiviteter än just bevittna bollspel, så vad har egentligen skett med Jönköping södra!?