2008-02-05, 23:08
Medlem
hazard simpsons avatar
Dags att starta en tråd om superettan för oss som följer den serien.

Assyriska
IF Brommapojkarna
Limhamn Bunkeflo
Degerfors IF
Enköpings SK
BK Häcken
Falkenbergs FF
Jönköpings Södra IF
Landskrona BoIS
Mjällby AIF
Qviding FIF
IK Sirius FK
Väsby United
Åtvidabergs FF
Ängelholms FF
Örgryte IS

Väldigt svårt att sia om vilka lag som går upp. BK Häcken får väl anses som favoriter. Vad kan Örgryte göra? Går BP tillbaka till allsvenskan? Är Åtvidaberg redo för steget upp?

Hoppas naturligtvis på Åtvidaberg. Vad tror ni om årets upplaga?
Citera
2008-02-05, 23:12
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Det är svårt att imponeras av denna sorgliga skara fotbollslag. Att dessa utgör plattformen för utmaning av högsta eliten synes beklämmande.

Svensk klubbfotboll är lågklassig.
Citera
2008-02-05, 23:20
Medlem
Jag hoppas på Sirius eftersom jag har bekanta där. Tror trots deras tunga förluster att de kan blanda sig in i toppstriden.
Citera
2008-02-06, 03:21
Medlem
Jag skulle tippa pa att arets flopp blir Degen, och overaskning Angelholm.
Citera
2008-02-06, 09:53
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det är svårt att imponeras av denna sorgliga skara fotbollslag. Att dessa utgör plattformen för utmaning av högsta eliten synes beklämmande.

Svensk klubbfotboll är lågklassig.

Ja, det stämmer ju faktiskt. Sirius, Bunkeflo kunde väl med lite flyt gått upp till Allsvenskan, men fokuset bör i första hand ligga på att göra Allsvenskan så bra som möjligt.
Citera
2008-02-06, 09:53
Medlem
stay_blues avatar
Jag tror på, lågoddsaren, att topp-4 står mellan Häcken, Örgryte, Landskrona och Brommapojkarna.
Citera
2008-02-06, 13:04
Bannlyst
Sjukt kul att se Superettan utan gnällgänget Östers IF!

Det vore ju lite kul om Bunkeflo och Örgryte gick upp i allsvenskan. Mer derbyn är alltid kul!
Citera
2008-02-06, 13:56
Medlem
feldgraus avatar
Örgryte kommer misslyckas totalt i år. Stort misslyckande redan förra säsongen och organisationen har inte direkt blivit bättre i år. Inte nog med att man tvingats ta det förnedrande steget att omorganisera sig till en semi-professionell förening som inte kan betala heltidslöner till sina spelare, nu har man även tappat frälsaren Fagerberg så jag tror att det klassiska sällskapet kommer placera sig mycket närmre nedflyttningsstrecket än uppflyttningsstrecket.

Ängelholm kan nog överraska som nämnts, man körde ju över allt motstånd under första halvan av säsongen (tabellraden 11 1 0 efter 12 omgångar) för att därefter egentligen bara bevaka sin topplacering tillsammans med Qviding som nog också kan överraska. Sen hoppas jag att J-Södra kan ta sig i kragen och fixa en fin placering, det hade varit trevligt med dem i Allsvenskan.

För minsta möjliga skada på Allsvenskans status hoppas jag på Sirius, Landskrona och J-Södra i topp.

/feldgrau
Citera
2008-02-06, 14:21
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Örgryte kommer misslyckas totalt i år. Stort misslyckande redan förra säsongen och organisationen har inte direkt blivit bättre i år. Inte nog med att man tvingats ta det förnedrande steget att omorganisera sig till en semi-professionell förening som inte kan betala heltidslöner till sina spelare, nu har man även tappat frälsaren Fagerberg så jag tror att det klassiska sällskapet kommer placera sig mycket närmre nedflyttningsstrecket än uppflyttningsstrecket.

Organisation, styrelse mm består av ett gäng klåpare. Där är vi överrens. Man blir mörkrädd av deras återkommande felkalkyleringar i miljonklassen. Och att "satsa" innebär enligt Öis att sälja sin enda guldko och köpa hem familjen Elmanders svarta får.. Förlåt, jag glömde succévärvningen Anders Prytz också.

Men jag tror ändå att att insatserna på plan räcker till den övre halvan. Om bara de vidriga boråsarna kan hålla sina fyrfingrade händer borta från Allbäck..
Citera
2008-02-06, 14:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Ängelholm kan nog överraska som nämnts, man körde ju över allt motstånd under första halvan av säsongen (tabellraden 11 1 0 efter 12 omgångar) för att därefter egentligen bara bevaka sin topplacering tillsammans med Qviding som nog också kan överraska. Sen hoppas jag att J-Södra kan ta sig i kragen och fixa en fin placering, det hade varit trevligt med dem i Allsvenskan.

För minsta möjliga skada på Allsvenskans status hoppas jag på Sirius, Landskrona och J-Södra i topp.

/feldgrau

Om ÖIS misslyckas skulle jag njuta ordentligt.

Nu är väl chansen stor dessutom då deras trupp knappast imponerar.
Att Allbäck kommer tillbaka får väl ses som en utopi som endast
blinda Öisare kan hoppas på.
Citera
2008-02-06, 14:30
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Om ÖIS misslyckas skulle jag njuta ordentligt.

Äh, de har misslyckats tillräckligt för att jag ska vara nöjd. De får gärna hålla sig kvar i Superettan för min del och slåss om en topplacering (utan att gå upp).

Dessutom tycker jag redan lite synd om Afonso.

/feldgrau
Citera
2008-02-06, 15:28
Medlem
Eastons avatar
Tror att Landskrona går upp i år, en väldigt bra tränare och många unga och bra spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in