2008-07-15, 23:36
Bannlyst
Får hoppas att lagen som går upp detta året håller högre klass än Ljungskile och Norrköping
Citera
2008-07-15, 23:40
Bannlyst
Jag må vara färgad, men tror att ÖIS skulle klara sig riktigt bra nästa säsong i allsvenskan om de går upp, möjligen att det behövs förstärkningar på vänsterbacken, innermittfältet samt målvakt. Men om de gör bra värvningar där ska de inte har några problem att bjuda upp till bra motstånd.

Men sen så är jag ÖISare sen barnsben och trångsynt som fan.
Citera
2008-07-19, 16:22
Medlem
Trumpeters avatar
Härligt. ÅFF tar ledningen mot Sirius borta. Nu är det bara att jobba på.
Citera
2008-07-19, 17:55
Medlem
Trumpeters avatar
Trots att ÅFF inte spelade särskilt bra (bortsett från de första 20-25 minuterna) borde man tagit 3 poäng i denna match.
Citera
2008-07-19, 23:30
Medlem
meons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Jag må vara färgad, men tror att ÖIS skulle klara sig riktigt bra nästa säsong i allsvenskan om de går upp, möjligen att det behövs förstärkningar på vänsterbacken, innermittfältet samt målvakt. Men om de gör bra värvningar där ska de inte har några problem att bjuda upp till bra motstånd.

Visst hör ÖIS hemma i Allsvenskan! Det krävs dock hårt arbete och hjärta för att ta sig dit.

Alla klassiska lag (ÖIS är ett) överlever inte av någon självklarhet.
Senast redigerad av meon 2008-07-19 kl. 23:33.
Citera
2008-07-20, 03:13
Medlem
bridge_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee

det trodde varenda jävel efter att vi dominerat superettan (och slagit poängrekord) förra året också..
Citera
2008-08-02, 18:28
Medlem
Fredrik BHTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge_man
det trodde varenda jävel efter att vi dominerat superettan (och slagit poängrekord) förra året också..

Men ni förstärkte väl inte särskilt bra? I min värld finns det inte särksilt många etablerade spelare i Peking i år? Anklev, Dennis, Last, Mackan, Pavel och Boyd får ju allt klassas som etablerade spelare i Svensk fotboll.

Skulle vi styra två nya ytterbackar (tyvärr prytzan du håller inte), ny innermittfältare, målvakt samt kanske en anfallare av hög klass brevid mackan. Boyd gör sig bäst som högerytter pga av hans värdelösa avslut.

Vi ligger 2a vad ligger ni!?
Citera
2008-08-04, 09:07
Medlem
Ronaldinhos avatar
Häcken och Assyriska sviktar något. Drömläge för sällskapet att plocka tre poäng ikväll och ta över serieledningen?
Citera
2008-08-04, 09:47
Medlem
LikeAGloves avatar
Det är nästan så man hoppas att öis går upp iår, lite fler derbyn skadar aldrig

Vilken arena kommer ni ha då föresten? med tanke på att Blåvitt och gais redan har fått sina egna sektioner på Nya gamla
Citera
2008-08-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Vilken arena kommer ni ha då föresten? med tanke på att Blåvitt och gais redan har fått sina egna sektioner på Nya gamla

Nya Gamla Ullevi ska vi också spela på. Och vad menar du med "egna" sektioner? Var ju visst snack om att Gais ska stå på långsidan men utgångspositionen för alla tre klackarna är ju den norra kortsidan.
Citera
2008-08-04, 11:30
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan G
Nya Gamla Ullevi ska vi också spela på. Och vad menar du med "egna" sektioner? Var ju visst snack om att Gais ska stå på långsidan men utgångspositionen för alla tre klackarna är ju den norra kortsidan.

Med egna sektioner menar jag att Blåvitts klack kommer att stå på norra kortsidan, och gais precis som du säger på långsidan, dessa positioner gäller även när det inte är derbyn. Men dom kanske kan avara södra kortsida till er då
Citera
2008-08-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Med egna sektioner menar jag att Blåvitts klack kommer att stå på norra kortsidan, och gais precis som du säger på långsidan, dessa positioner gäller även när det inte är derbyn. Men dom kanske kan avara södra kortsida till er då

Vi kommer också stå på norra. Det var smidigare att ha alla förråd på samma sida och det är enklare att slussa ut motståndarsupportrarna från södra utan att det behöver bli kaos. Dock hade jag hellre sett att vi stod på södra men det funkade tyvärr inte.

Sedan betvivlar jag att Gais verkligen kan stå på långsidan på sina hemmaderbyn. Bästa platserna på hela arenan (om dem nu står på övre) ska fungera som ståplatser. Blir priserna därefter funkar det ju men det är ju inte speciellt ekonomiskt lönsamt om man ska hålla låga priser gentemot Gårdakvarnen när man hade kunnat kräma ut lite mer pengar från sittplatsarna.
På de vanliga lunkenmatcherna kan det ju funka då man nog inte kommer ha så mycket publik att det kommer bli ett problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in