• 1
  • 2
2008-02-05, 20:06
Medlem
erikps avatar
På jobbet använder vi en kryddmix gjord av Paul Prudhommes, blackened steak magic heter den och är rikigt god. Har inte smakat något annat av honom tyvärr men antar att ni har gjort det. Vad har ni ätit och vad tyckte ni om det. Kanske finns någon som till och med har ätit på hans restaurang i New Orleans. Vi köper kryddmixen från martin ohlsson och där får som bekant bara företag handla. Undrar om man kan köpa mixen på tex Ica eller konsum.

Efter en googling så fick jag upp det här

Det här gäller ju bara Risberg import, kanske finns det några andra som importerar och säljer till privatpersoner,

http://www.risbergimport.se/prodpics...akmagic410.jpg så ser förpackningen ut.
Citera
2008-02-05, 20:26
Medlem
quaertys avatar
Nu vet jag ju inte var du bor, men jag har för mig att jag har sett åtminstone några av Paul Prudhommes produkter på Vi i Hornstull. De finns nog lite här och var i Stockholm.

Lite OT, men det ryktas ju om att han ligger bakom receptet till "Turducken", en något annorlunda rätt. Fantasifull om inte annat. Jag är riktigt sugen på att testa.

http://www.thesalmons.org/lynn/turducken.html
Senast redigerad av quaerty 2008-02-05 kl. 20:40.
Citera
2008-02-05, 21:16
Medlem
erikps avatar
Okej, om inget annat kommer fram får jag ta och åka dit.

Jävlig cool och annurlunda rätt det där. Ganska sugen på att prova
Citera
2008-02-05, 21:45
Medlem
Cool rätt, men jag måste säga att den där sista bilden på den lagade rätten såg inte så värst aptitlig ut. Såg ut som om kocken haft vinterkräksjukan ungefär
Citera
2008-02-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Nu vet jag ju inte var du bor, men jag har för mig att jag har sett åtminstone några av Paul Prudhommes produkter på Vi i Hornstull. De finns nog lite här och var i Stockholm.

Lite OT, men det ryktas ju om att han ligger bakom receptet till "Turducken", en något annorlunda rätt. Fantasifull om inte annat. Jag är riktigt sugen på att testa.

http://www.thesalmons.org/lynn/turducken.html

Enligt TV kocken Hugh fearnley whittingstall är det där en gammal medeltida rätt. Han lagade den i något avsnitt fast ökade antalet fåglar med typ fyra...
Citera
2008-02-06, 09:08
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Enligt TV kocken Hugh fearnley whittingstall är det där en gammal medeltida rätt. Han lagade den i något avsnitt fast ökade antalet fåglar med typ fyra...
Ja, ursprunget är omtvistat. Vår feta vän Prudhomme dammade säkert bara av ett gammalt recept. Någon aning om vilken sorts fågel Hugh Fearnley-Whittingstall lyckades klämma in? En liten vaktel kanske?

Jag blev också lite sugen på att inhandla någon av Paul Prudhommes kryddblandningar, tittar förbi Vi i Hornstull i eftermiddag och kollar om det verkligen var där jag såg dem. Återkommer.
Citera
2008-02-06, 13:53
Medlem
quaertys avatar
Jag såg inte skymten av någon som helst Prudhomme-kryddblandning i Hornstull tyvärr. Antingen har de slutat med dem eller så har jag blandat ihop butiker. Du får helt enkelt fortsätta ditt letande. Ledsen.
Citera
2008-02-06, 18:19
Medlem
Lostkids avatar
Skapa ett eget företag själv då Eller snacka med någon du känner, så får de köpa ett litet lager till dig! Kanske kan någon på jobbet hjälpa dig?
Citera
2008-02-06, 19:46
Medlem
Jag tycker mig känna igen burken från Asien Livs som finns i Söderhallarna (Stockholm). I mitten, ungefär.
Citera
2008-02-06, 20:43
Medlem
Mr Jacks avatar
Bor min herre i Stockholm?

Då skall kryddan finnas på Klippet Daglivs som ligger på Kungsholmen.

Ett tips är att testa "poultry magic" den är helt underbar!
Citera
2008-02-07, 11:35
Medlem
erikps avatar
Sweet, då blir det att åka dit och införskaffa mig en burk. Om man inte kan sno en från jobbet vill säga
Citera
2009-02-27, 03:07
Medlem
The Lawns avatar
Är tvungen att bumpa den här tråden! Paul Prudhommes kryddblandningar brukar finnas att köpa på de flesta Hemköpbutiker. Jag har alla smaker som finns till salu, och måste säga att blackened steak magic är min favorit. Men kycklingkryddan går inte heller av för hackor!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in