2008-02-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
sertralin hexal, ranbaxy, actavis är precis samma sak som zoloft, enda skillnaden är fabrikanten..
Okey då vet jag. Tänkte också eftersom min läkare brukar säga zoloft om dem :b
Citera
2008-02-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillet
Okey då vet jag. Tänkte också eftersom min läkare brukar säga zoloft om dem :b
They`re all Zoloft and they`re all so soft // Zetaloft
Citera
2008-02-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
They`re all Zoloft and they`re all so soft // Zetaloft
Chill
Citera
2008-02-21, 13:36
Medlem
Idag mår jag bra! På gränsen till lyrisk! Vet ej varför, för stilnocten funkade inte särskillt bra inatt, men jag känner mig pigg ändå.

Imorgon börjar övergången till 50mg...
Citera
2008-02-21, 14:40
Medlem
Jag hade visst räknat lite fel i mitt snurriga huvud, på lördag börjar jag med 50mg.
Citera
2008-02-21, 22:03
Medlem
Mandic!s avatar
Jag äter Sertralin (75 mg) och har inte känt av så många biverkningar. Väl mer att jag blir skakis i händerna och huvudvärk.
Citera
2008-02-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jag äter Sertralin (75 mg) och har inte känt av så många biverkningar. Väl mer att jag blir skakis i händerna och huvudvärk.
Låter ju bra. Och du hade ännu större styrka än mig, så jag får hoppas jag kommer lika lindrigt undan.
Citera
2008-02-26, 19:00
Medlem
Igår fick jag muskelkramp i ena vaden. Gjorde ont som fan.. Ont fortfarande.
Läste på fass att på mycket ovanliga biverkningar så fanns muskelkramp med. Vet inte om det beror på Zoloften men hoppas på att slippa det igen.
Citera
2008-03-05, 14:23
Medlem
Pearans avatar
hellu. hoppas in i tråden.

har gått på sertralin sedan augusti, är nu uppe i 150 mg om dagen, och det sorgliga är att jag fortfarande inte kommer över till den glada sidan igen.

Det är så segt, har testat att börja jobba, men det är så sjukt jobbigt att jag knappt klarar de fyra dagar jag ska vara där.

Går till både en psykolog och en psykatriker, men funderar på att gå till den psykiatriska akutmottagningen i lund, min dokter sa att jag skulle söka mig dit om jag mådde för dåligt, och de senaste två veckorna har varit så fucked.
Är lite osäker på vad som händer där, får jag mer sertralin och blir inlagd?
Någon som vet?
Har fortfarande svårt att se mig som en människa med psykologiska problem, men faktum är att ngt behöver hända snart.

För att citera Superbad; "Fuck my life"
Citera
2008-03-05, 15:51
Medlem
Jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg, så ska det inte behöva vara.
Just nu mår jag väldigt dåligt och är kraftlös och orklös.. Jag orkar inte med mitt liv. De säger att det ska bli bättre om någon vecka, men hur ska man orka vänta?
Citera
2008-03-05, 16:10
Medlem
H0gg3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillet
Jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg, så ska det inte behöva vara.
Just nu mår jag väldigt dåligt och är kraftlös och orklös.. Jag orkar inte med mitt liv. De säger att det ska bli bättre om någon vecka, men hur ska man orka vänta?

Det tar tid tyvärr, likadant för mig. Kan må jättebra i några dagar sedan mår jag lika skit som tidigare i några dagar. Ja det var verkligen jobbigt för mig övergången till 50mg och även 75mg men det blir bättre sakta men säkert.
Citera
2008-03-05, 16:13
Medlem
H0gg3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pearan
hellu. hoppas in i tråden.

har gått på sertralin sedan augusti, är nu uppe i 150 mg om dagen, och det sorgliga är att jag fortfarande inte kommer över till den glada sidan igen.

Det är så segt, har testat att börja jobba, men det är så sjukt jobbigt att jag knappt klarar de fyra dagar jag ska vara där.

Går till både en psykolog och en psykatriker, men funderar på att gå till den psykiatriska akutmottagningen i lund, min dokter sa att jag skulle söka mig dit om jag mådde för dåligt, och de senaste två veckorna har varit så fucked.
Är lite osäker på vad som händer där, får jag mer sertralin och blir inlagd?
Någon som vet?
Har fortfarande svårt att se mig som en människa med psykologiska problem, men faktum är att ngt behöver hända snart.

För att citera Superbad; "Fuck my life"

Låter väldigt tungt. Tror inte du blir inlagd utan vidare bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in