2008-02-03, 22:42
Medlem
TengilKatos avatar
http://hd.se/inrikes/2008/02/03/flic...fall-i-malmoe/

Snart är det väl dags att tvinga invällarna att bo i lägenheter utan balkong. Fast var skulle dom då fästa sina paraboler?
Citera
2008-02-03, 23:02
Medlem
BoISarens avatar
För att få ett diskussionsunderlag så kan jag ställa frågan om detta "fenomen" ökat i antal bara det senaste året?

Jag fortsätter med att fråga om det finns någon som har koll på området där detta inträffade? Tankarna går automatiskt till något "hedersrelaterat". Nån som vet att så kan vara fallet (häpp!)?
Citera
2008-02-03, 23:07
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
För att få ett diskussionsunderlag så kan jag ställa frågan om detta "fenomen" ökat i antal bara det senaste året?

Tack för att du drar fram ett diskussionunderlag. Själv är jag född i början på 80-talet men jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin har hört talas om någon svensk tjej som blivit mördad (av brorsa, farsan eller manlig släkting) på detta bestialiska sätt (visst mord är aldrig snyggt). Men att kasta ut någon från en balkong. Visst luktar det kulturberikning lång väg.
Citera
2008-02-03, 23:10
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Jag fortsätter med att fråga om det finns någon som har koll på området där detta inträffade? Tankarna går automatiskt till något "hedersrelaterat". Nån som vet att så kan vara fallet (häpp!)?
Enligt en skribent på exieln så ska det här ha inträffat i ett område som heter Hermodsdal, där det så gott som bara bor muslimer, min spontana känsla är att dom här balkonfallen måste ha ökat kraftigt senaste åren, tycker man kan läsa om sånt här så gott som varje månad numera..
Citera
2008-02-03, 23:15
Medlem
vågar sätta pengar på att det e hedersrelaterat..
såg en svensk film för ett tag sen om just såna jävla idioter o den handlade just om hedersbrott.
I dem tog dom ner tjejen till Autobahn i Tyskland o tvingade henne att springa över till andra sidan, alltså tvärs över autobahn mitt i natten, sen på andra sidan stod ett annat gäng idioter o tvingade henne över till andra sidan igen, såklart dog hon och mordet blev en trafikolycka.. Helt jävla råsjukt!
Citera
2008-02-03, 23:16
Medlem
MrHybriss avatar
Eller så är det någon svensk brud dom kastat ner för att hon ville göra slut?

Det var ju någon mörker man som dödade en stackars svensk tjej i malmö (värnhem) med kniv för att hon inte diggade hans "förorts-gangster-vi-ska-döda-svennar" stil.
Citera
2008-02-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHybris
Eller så är det någon svensk brud dom kastat ner för att hon ville göra slut?

Det var ju någon mörker man som dödade en stackars svensk tjej i malmö (värnhem) med kniv för att hon inte diggade hans "förorts-gangster-vi-ska-döda-svennar" stil.

ja det e väl typ den enda andra anledning det kan va.. jävla surkukar!
Citera
2008-02-03, 23:19
Medlem
50-öring.s avatar
Jag har ingen aning om varför det kan ha hänt.

På Hermodsdal som det hände i bor väldigt, väldigt mycket invandrare. Mest känt för er utanför Malmö som området där en man dödade en annan man efter att att några småbarn bråkat om ett äpple i en sandlåda.

Denna balkongtragedi utspelade sig några minuters gångväg därifrån.
Citera
2008-02-03, 23:20
Medlem
The Masters avatar
Jaha, vad är det för fel på folket i Malmlö? Kastar ut 16åriga ungdomar från ett fönster. Nytt bekvämt hedersmord att skylla på att tonåringen halkade rakt ut.....
Citera
2008-02-03, 23:26
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.
På Hermodsdal som det hände i bor väldigt, väldigt mycket invandrare. Mest känt för er utanför Malmö som området där en man dödade en annan man efter att att några småbarn bråkat om ett äpple i en sandlåda.
Docentvägen.
Det ligger väl rätt nära den där förskolan som brann två gånger också.

Bara i Malmö ...
Senast redigerad av Grisbrottaren 2008-02-03 kl. 23:28.
Citera
2008-02-03, 23:29
Medlem
Ett fruktansvärt öde för en blott 16-årig flicka att tvingas gå till mötes, fy fan!
Citera
2008-02-03, 23:41
Medlem
Fortuss avatar
Som framgår i den här artikeln verkar det vara en trend att unga flickor ramlar ut från balkongen och där det finns "hedersmotiv". Ryktet har väl spridit sig att det är svårt att bevisa mord när någon blivit knuffad från en balkong.....

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_792067.svd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in