2010-08-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderweiss
Har kommit in på biomedicinsk analytiker i Jönköping, utbildningen börjar HT10.
Detta har varit en mycket intressant läsning och kan säga att jag känner mig mer säkrad över det faktum att ingen är överens om något. Känns som om utbildningen har vissa ramar men inom dessa är det verkligen ett karriäryrke.

Hade tandläkare som första val men känner mig dragen till BMA-yrket. Vill tacka don tablone som gav värdefull information.

Kommer att försöka updatera denna långt gående diskussion om huruvida utbildningen framskrider och om det finns någon som undrar över utbildningen så svarar jag gärna på frågor om ett par månader då man kommit igång!

/W

Då kommer vi att bli klasskamrater för denna utbildning ska jag också gå i samma stad. Sjuksköterskeyrket ligger mig närmaste hjärtat men betygen är för dåliga.. BMA blir nog en rolig upplevelse.
Citera
2010-08-21, 12:46
Medlem
Jag ska också läsa i umeå, ska bli riktigt spännande. Det var ett bra tag sedan jag gick ut gymnasiet men jag har då läst kemi b och biologi b som fristående kurser på universitetet för två år sedan och kan dem hyfsat fortfarande.

Jag har dock skaffat litteraturen för första kurserna och gått igenom den lite grann och enligt min åsikt så var det inte särskilt avancerat. Tror man klarar sig fint med A-kurserna.
Citera
2010-09-07, 16:54
Medlem
Tja, Du som läser BMA i Jönköping, vad vare för intagningspoäng? tack på förhand and peacee
Citera
2010-09-07, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krijan
Tja, Du som läser BMA i Jönköping, vad vare för intagningspoäng? tack på förhand and peacee

Svårt att söka?
Citera
2010-09-09, 14:40
Medlem
haha okej smartass,du tror inte jag redan har sökt? ville bara se så den statistiken stämmer genom att fråga någon som pluggar i jkpg..
Citera
2010-09-09, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krijan
haha okej smartass,du tror inte jag redan har sökt? ville bara se så den statistiken stämmer genom att fråga någon som pluggar i jkpg..

Varför skulle den inte stämma?
Citera
2010-09-11, 13:28
Medlem
men sug min kuk, fucking jobbig är du
Citera
2010-09-11, 13:30
Medlem
Det är ganska lätt att komma in i jönköping. HP låg på 0,2. Sedan behövs det inte mer än 13.5 i betyg för att komma in.
Citera
2010-09-12, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Det är ganska lätt att komma in i jönköping. HP låg på 0,2. Sedan behövs det inte mer än 13.5 i betyg för att komma in.

soft, tack för svar !
Citera
2010-09-24, 15:56
Medlem
Matteh87s avatar
Jag har funderat på att kanske plugga till detta. Vad har ni i snittbetyg som kom in denna höst?

Har själv 12.75 men måste plugga upp ungefär 6-7 ämnen innan jag ens kan söka in, blir det värt besväret?
Citera
2010-12-19, 23:34
Medlem
Vilka kurser behöver man för att söka till BMA?
Citera
2010-12-20, 12:56
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blerim1
Vilka kurser behöver man för att söka till BMA?

Är väl bara att kika in på universitetet i frågas sidor och kolla? Om jag ska göra en kvalificerad gissning så är det väl bara "typ" KeB, FyA, MaD (eller C bara kanske), kanske BiA+B? Har man gått något naturvetenskapligt så är det väl inget extra man inte läst förutom kanske KeB och Biologi om det nu krävs, men ta och titta efter så får jag också veta säkert tack det är ett alternativ jag funderat på när jag återupptar min akademiska karriär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in