2008-02-05, 12:21
Medlem
professor_knass avatar
Kan jag använda mig av magi för att bli kvitt min Neg-infektion?

Min nuvarande plan är att fortsätta min lite mer konventionella väg att utveckla mig själv med meditation, NEW, yoga, holotropisk anding, och på sikt kundalini, tills jag är ett så pass olämpligt hem för en Neg att den flyttar ut. Men om jag kan bli kvitt den på ett snabbare sätt så vore det bra.
Citera
2008-02-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Kan jag använda mig av magi för att bli kvitt min Neg-infektion?

Min nuvarande plan är att fortsätta min lite mer konventionella väg att utveckla mig själv med meditation, NEW, yoga, holotropisk anding, och på sikt kundalini, tills jag är ett så pass olämpligt hem för en Neg att den flyttar ut. Men om jag kan bli kvitt den på ett snabbare sätt så vore det bra.

Jag rekommenderar dig att utföra Lesser Banishing Ritual of the Pentagram varje dag helst 2 ggr (eller den sk Tower of Light som jag rekommenderade till Lorelei. Men detta bör kombineras med att bearbeta core images (bilder eller tanke-former som uppträder framför din inre syn) eftersom dessa ofta döljer negs eller spår av neg-aktivitet, (detta märker du om du krymper bilden mentalt till vykortsstorlek och vänder på den, eller skär igenom den) och att bearbeta "core attachment points".

Negs vill inte bli sedda, de döljer sig i illusioner, bakom fantasi-bilder, så att bli uppmärksam på hur du tänker kan vara en fördel.
Läs Bruces bok "Practical Psychic Self-Defense" där hittar du all info. om negs och mot-metoder mot dem du behöver.

En annan störtbra bok är Franz Bardons Initiation to Hermetics, som har en hel drös med oerhört bra mentala övningar som kan vara till hjälp mot negs.

Det är viktigt att återta det mentala övertaget, vilket du kan göra genom att memorera andliga texter, ordspråk, böner, etc.
"Möt kraft med mot-kraft" så tillbaka mot de jävlarna. Det är det enda som hjälper. Att se dem som vilsna själar ser de själva som svaghet och det vänder dem emot dig.

Du bör dock undvika att göra ritualer som Middle Pillar ritual eller Kundalini som innebär en energi-resning eftersom detta oftast förvärrar neg-problemen.
Citera
2008-02-11, 17:28
Medlem
Återgång till huvudtråd: det praktiska

Den blivande adepten bör etablera en regelbunden övningstid då ritualer och andliga övningar utförs. Till och börja med är efter solnedgång lämpligt eftersom det astrala är mer påtagligt då.

En övningssejour skulle kunna se ut så här:

1) Rituell rening. Dusch eller rituellt bad. Detta kan göras till en separat magisk akt där man gör sig av med negativa och/eller oönskade influenser.

2) Avslappning och Andningsövningar. Asanas från Hatha Yoga kan mycket väl användas ex. man kan utgå från "dödsstilla" och gå genom kroppen del för del. Om man misstänker neg-länkar kan man föreställa sig en motsols hjul som snurrar. Just motsols är av vikt eftersom det frigör energier som fått fäste i energi-kanalerna. Denna övning stör neg-länkar och gör det svårare för negs att attackera.

3) Rituell rening. LBRP eller Aurum Solis ritual SWP har en dubbel funktion:
dels städar det bort det kaotiska i resp. element, medvetandeplan, dels kallar det in, invokerar, det högre jaget (den gudomliga gnistan hos var och en) så att det rituella är balanserat av Ande. Detta kan illustreras symboliskt av Pentagrammet med spetsen uppåt. Spetsen repr. Ande, huvud, de andra spetsarna mostv. övriga element, Eld, Vatten, Luft, Jord. I LBRP fördriver man det kaotiska jord, och kallar in det balanserade Ande, detta sker genom att rita pentagram från vänster lägre spets i riktning mot den Övre Spetsen (alltså från Jord --> till Ande). Detta kombin. med ett hebreiskt gudsnamn, ex. YHVH=Tetragarmmaton.
Man gör det medsols från Öster (repr. Luft=intellekt) -> Söder (repr. Eld=vilja) -> Väster (repr. Vatten=känsloliv) -> Norr (repr. Jord=det konkreta).

Aurum Solis ritual SWP arbetar dock motsols (eftersom motsols är att föredra vid rituell rening) och de ritar ej pentagrammen som GD, utan visualiserar ett pentagram i pannan som slungas rituellt mot Öster, Norr, Söder, Norr med korresp. gudsnamn. AS använder sig av dels en hebreisk version men också en grekisk. De grekiska gudsnamnen är hämtade från gnosticism, nyplatonism och hermetism, andliga rörelser som föregick kabbalan, som inspirerades av nyplatonismen, typ .

GD anväder sig av de fyra ärkeänglarna Rafael, Mikael, Gabriel, Uriel, medan AS använder sig av Ruachiel, Aschiel, Miel, Ofiriel (en kombination av de hebreiska elementnamnen med tillägget El=Gud) resp. i den grekiska versionen de fyra furstarna, arkonterna Soter (frälsaren), Alastor (hämnaren), Asphaleois, Amyntor (bevararen).
De fyra väktarna visualiseras stående i resp. riktning klädda i gult/violett, rött/grönt, ljusblått/orange, indigo-blått/guld.

LBRP säväl som SWP inleds med en åkallan av det högre jaget (mostv. Kether, första sefiran i Livets Träd) som sker genom det sk Kabbalistiska korset;
"Du är Kungariket, Makten, Härligheten, För alltid."
Vilket summerar Livets Träd symboliskt och balanserat i adepten.
Dessa ritualer börjar med denna åkallan, fortsätter med banishing av elementen, sedan avslutas det igen med det Kabbalistiska korset.

3) Nu kan ritualerna som aktiverar den gudomliga energin i resp. chakra påbörjas, detta sker i ritualer som MPR, Middle Pillar Ritual, el. Clavis Rei Primae (hos AS). Denna ritual rek. ej för den som har neg-problem då detta ofta intensifierar deras psychic attacks.

(Forts. följer)
Citera
2008-02-12, 11:00
Medlem
SincerusRenatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Nu kan ritualerna som aktiverar den gudomliga energin i resp. chakra påbörjas, detta sker i ritualer som MPR, Middle Pillar Ritual, el. Clavis Rei Primae (hos AS). Denna ritual rek. ej för den som har neg-problem då detta ofta intensifierar deras psychic attacks.

Det är därför jag rekommenderar nybörjare att enbart fokusera sig på förvisningsritualer av typen LBRP mellan ett halvår och ett år innan de går vidare på mer avancerade ritualer.

Sedan måste jag också tillägga att det är en stor skillnad på "Middle Pillar Ritual" och den idag så populära Kundalini-yogan. Till det yttre kan det finnas likheter men i Kundalini yoga arbetar man nerifrån och upp, alltså från det lägsta "chakrat" och upp till det högsta i följdordning. Med mellersta pelaren gör man precis tvärtom; man börjar från kronan vid hjässan och går ner mot fötterna. Tekniken som går nerifrån och upp syftar till att väcka och resa ormkraften, "kundalini". Detta kan få en förödande verkan om ens psykiska centran (och psyke för all del) inte är redo för detta. Jag kan tänka mig att Symbolistens "negs" uppskattar denna teknik en hel del. När ormkraften stiger för den med sig även det undermedvetnas egna negativa komplex ("demoner").

Middle Pillar Ritual å andra sidan åkallar ljuset ner till det fysiska. Denna stimulerar också ormkraften men under betydligt mer säkra förhållanden då ormen visas vägen upp för mellersta pelaren och mot ljuset (liksom en ros som sträcker sig mot solen). Om man arbetar direkt på kundalini-ormen (som i yogan) väcker man den endast men den är oftast utan riktning och kan leda till allehanda emotionella utlevelser av mindre trevlig karaktär (inte sällan folk som sysslar med kundalini-yoga utvecklar en irriterande lynnighet). Kundalini-yoga skall dessutom läras ut under noggrann uppsikt från en guru, något som nästan aldrig görs i västerlandet på samma sätt som i öst.

Middle Pillar Ritual är i sig en tillräckligt säker metod för att kunna utföras hemma i den egna kammaren utan att man riskterar för mycket undermedvetet kaos, men som sagt det säkraste är att vänta med dess utförande och inleda med en längre period av förvisning för att vara på den säkra sidan och skapa en energikropp (aura) som är helt förseglad för att kunna hålla inne det gudomliga Ljuset som åkallas ner för mellersta pelaren och för att hålla ute främmande och oönskade influenser.

Återkommer om något halvår eller så med mer instruktioner för att ta nästa steg

Sincerus Renatus
Senast redigerad av SincerusRenatus 2008-02-12 kl. 11:05.
Citera
2008-02-13, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SincerusRenatus
Det är därför jag rekommenderar nybörjare att enbart fokusera sig på förvisningsritualer av typen LBRP mellan ett halvår och ett år innan de går vidare på mer avancerade ritualer.

Sedan måste jag också tillägga att det är en stor skillnad på "Middle Pillar Ritual" och den idag så populära Kundalini-yogan. Till det yttre kan det finnas likheter men i Kundalini yoga arbetar man nerifrån och upp, alltså från det lägsta "chakrat" och upp till det högsta i följdordning. Med mellersta pelaren gör man precis tvärtom; man börjar från kronan vid hjässan och går ner mot fötterna. Tekniken som går nerifrån och upp syftar till att väcka och resa ormkraften, "kundalini". Detta kan få en förödande verkan om ens psykiska centran (och psyke för all del) inte är redo för detta. Jag kan tänka mig att Symbolistens "negs" uppskattar denna teknik en hel del. När ormkraften stiger för den med sig även det undermedvetnas egna negativa komplex ("demoner").

Middle Pillar Ritual å andra sidan åkallar ljuset ner till det fysiska. Denna stimulerar också ormkraften men under betydligt mer säkra förhållanden då ormen visas vägen upp för mellersta pelaren och mot ljuset (liksom en ros som sträcker sig mot solen). Om man arbetar direkt på kundalini-ormen (som i yogan) väcker man den endast men den är oftast utan riktning och kan leda till allehanda emotionella utlevelser av mindre trevlig karaktär (inte sällan folk som sysslar med kundalini-yoga utvecklar en irriterande lynnighet). Kundalini-yoga skall dessutom läras ut under noggrann uppsikt från en guru, något som nästan aldrig görs i västerlandet på samma sätt som i öst.

Middle Pillar Ritual är i sig en tillräckligt säker metod för att kunna utföras hemma i den egna kammaren utan att man riskterar för mycket undermedvetet kaos, men som sagt det säkraste är att vänta med dess utförande och inleda med en längre period av förvisning för att vara på den säkra sidan och skapa en energikropp (aura) som är helt förseglad för att kunna hålla inne det gudomliga Ljuset som åkallas ner för mellersta pelaren och för att hålla ute främmande och oönskade influenser.

Återkommer om något halvår eller så med mer instruktioner för att ta nästa steg

Sincerus Renatus

...under tiden bör studenten ägna sig åt olika former av imaginativa övningar (eftersom magi/teurgi till stor del använder sig av föreställningsförmågan).
Här är det viktigt att försöka använda alla sinnen som syn, hörsel, känsel, lukt.
Franz bardon presenterar en hela radda lysande övningar på detta i sin bok "Initiation to Hermetics", likaså se även Walter Ernest Butlers bok "Apprenticed to Magic".

Studiet av de fem elementen (hur dessa hänger ihop inbördes och hur de relaterar till de olika medvetandeplanen) är också av stor vikt.
Bardon presenterar en övning (i ovannämnda bok) där studenten ombeds att relatera sina positiva resp. negativa egenskaper i förhållande till elementen.
Detta för att se om det finns en övervikt på ett element.
Man kan också låta göra ett personligt horoskop som erbjuder samma möjlighet, se ex: www.astro.com.

Eftersom magi involverar det omedvetna (jag använder Carl Gustav Jungs benämning här) så bör studenten hålla koll på sina drömmar, för anteckningar över drömmar, gå ej in för att tolka deras betydelser, utan se om det finns symboliska analogier, ex. i förhållande till elementen.

Studiet av mytologi är också användbart, eftersom magiska ritualer ofta använder sig av mytologiska gestalter. Undersök hur dessa förhåller sig kabbalans Livets Träd.

Det är viktigt att poängtera att magi är en uppbyggnads- såväl som en nedbrytningsprocess (jämför med Kabbalans Chesed - Geburah) dvs. man måste försöka komma underfund med omedvetna mönster, ovanor, och se hur dessa influerar en. Psykoterapi är förstås det allra bästa, men det kostar ju också en hel del.
Schizofrena personer avråds bestämt att ge sig in i studiet av magi, av ganska uppenbara skäl. Om man saknar de säkerhetsspärrar som finns mellan medvetet och omedvetet så kan man aldrig bygga en magisk balans lik den av Livets Träd.

Många adepter (även lovande sådana) har tyvärr förlorat förståndet så småningom, vad detta exakt beror på kan man ju förstås diskutera, men en psykisk överkänslighet kan ju vara en grundorsak. Ex. är ju bl.a. Frater Achad (Charles Stansfield Jones, Crowleys "magiska son", som satte Livets Träd på sniskan och såg en speciell sanning i just det) eller Austin Oswan Spare, en annan Crowley elev, som lade grunden för det s.k. Zoz - kaosmagiska systemet.
Citera
2008-03-26, 09:26
Medlem
Shalashaskas avatar
Själv är jag manodepressiv och påvisade Asperger syndrom tendenser när jag var barn. Skulle du avråda mig ifrån att fördjupa mig i magiska studier?
Citera
2008-03-26, 11:07
Medlem
labbe3001s avatar
Kan man skaffa flera negs?

Bara undrar då jag trivs mycket bra med min

Han har gett mig ett mycket fint sexliv, Vi har mycket givande pratstunder på kvällarna där vi diskuterar hur man skulle lönnmörda Måna & Alfons. Det brukar sedan följas av onani till valfri ass to mouth film(om kvinnan inte är hemma)

En fråga till.
Finns det typ manpower för negs?
Jag tror inte min kvinna har någon neg
Hon är ju jättetråkig med sina pk-åsikter, romantik o sånt trams
Citera
2008-03-26, 11:18
Medlem
Requiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Själv är jag manodepressiv och påvisade Asperger syndrom tendenser när jag var barn. Skulle du avråda mig ifrån att fördjupa mig i magiska studier?

Avancerad teurgi rekomenderas ej för de som är psykiskt instabila eftersom det lätt kan leda till försvårade symptom.
Citera
2008-03-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska

Teurgi kan förvärra depressioner och förmodligen det maniska också. jag kan inte uttala mig helt tvärsäkert, överlåter detta till Sincerus.
Schizofrena och psykotiska personer skall dock helt avhålla sig från magi, jag hörde om en tjej som började experimentera med henokiansk magi efter Schuelers böcker, det förvärrade hennes sjukdom...
Citera
2008-03-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labbe3001
Bara undrar då jag trivs mycket bra med min

Han har gett mig ett mycket fint sexliv, Vi har mycket givande pratstunder på kvällarna där vi diskuterar hur man skulle lönnmörda Måna & Alfons. Det brukar sedan följas av onani till valfri ass to mouth film(om kvinnan inte är hemma)

En fråga till.
Finns det typ manpower för negs?
Jag tror inte min kvinna har någon neg
Hon är ju jättetråkig med sina pk-åsikter, romantik o sånt trams

Fråga: Driver du med mig??Om du inte gör det så kan jag svara så här: om du verkligen är drabbad av negs, så beror det vilken neg typ du är drabbad av. Vissa negs går in för att reduplicera sig genom familjer eller tom släkter. Jag har inte läst om hur vanligt det är att negs reduplicerar sig i en relation. Det beror på din kvinna vilken sorts energi-kropp hon har. Om hon är medial, eller har mediala drag, (låt oss säga att hon är född i Fiskarna eller Kräftan eller har dessa tecken på Asc.) så kan hon var ett byte för negs.
Om hon är nymfoman kan hon vara ett byte för negs, eftersom sexuell energi är energi-föda för många negs, eller används av dem för att bryta ned värdens mentala spärrar, eller för att trigga sexuella attacker hos en pedofil eller våldtäktsman.
Annars inriktar sig negs främst mot barn, eftersom dessa utstrålar mycket energi naturligt, och är ett lätt byte för negs (de saknar de mentala spärrar som negs forcerar). Barns närhet kan också intensifiera befintliga negs attacker, liksom poltergeist fenomen som är starkt knutna till barn i förpuberteten.
Citera
2008-03-26, 18:24
Medlem
AlterEgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
En rättning för mitt föregående medd:
Negsen kan påverka sina värdar att utföra handlingar, som kan vara kriminella, eller självmord.

Bra att veta.
Om jag någonsin begår ett grovt brott så som mord ska jag skylla på det.
Citera
2008-03-27, 08:28
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgon
Bra att veta.
Om jag någonsin begår ett grovt brott så som mord ska jag skylla på det.
Hmm, håller det verkligen?

Fan, vore trevligt om man fastslog i HD att liknande bara är skitsnack, och att dessa personer borde omgående få hjälp. Tänk dig bara själv om de tror på röster osv. Jag vill inte bli knivskuren eller överkörd, och det hade varit ännu värre om det hade utförts av någon som tror på negs eller vad det heter. Då känns det hela så onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in