Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Jodå jag kan hålla med om att negs existerar men INTE som "inorganic beeings" utan som högst levande människor. Vi har väl alla varit utsatt för dessa personer. Ni har säkert någon i er bekanskapskrets. En person som bara gör en trött och orkeslös.
Nu kom jag att tänka på en sak. Om vi för en stund antar att det finns negs. Kan det då vara så att dessa människor har en massa av dessa negs knutna till sig?
Jag vet ärligt inte om neg-infekterade kan energi-vampyrisera andra, däremot vet jag att de kan utföra andra negativa handlingar, tyvärr kriminella sådana.
De kan fästa sig vid andra familjemedlemmar, vilket har skett i min egen familj.
Det handlar om vilken typ av energi de vill komma åt. Oftast är sex, aggression och olika former av tvångsmässiga beteenden involverade eftersom dessa genererar en hög form av astral energi.
En person som har en obalanserad sexuell läggning kan vara intressant liksom en psykotisk person. Nu säger jag inte att psykoser skulle bero på negs, men den psykiska skörhet som psykotiska och schizofrena personer har, kan vara en ingång för en neg.
Det beror på i vilken grad man är påverkad.
Robert Bruce skriver i sin bok,
Practical Psychic Self-Defense att en starkt neg-besatt person ofta har en hypnotisk förmåga att övertala andra och kan vara farlig både för sig själv och för andra.
Det är av vikt dock att påpeka att dessa fenomen kan vara övergående, som hos Krafse, för andra innebär de tyvärr en längre tids lidande. Man kan helt klart säga att de är av karmisk natur, likaså är de en indikation på att man behöver ändra sin livssituation radikalt.
Alla positiva livsförändringar, börja träna, äta nyttigt, etc. kanske inte tar bort problemen med negs, men de hjälper en hel del.