Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-31, 23:23
  #1
Medlem
Är det nån annan som upplever att brass slutar funka när man lärt sig ruset?

Började röka för kanske sju år sen och de senaste åren har jag inte fått ut någonting över huvud taget av det men har rökt med kompisar osv ändå för att vara lite social. Om jag röker nåt bra så kanske jag har lite tunga ögonlock i en kvart sen går det över o allt är som vanligt och om jag röker riktigt mycke blir jag förståss jävligt trött o mosig men inte stukad... Inget önskvärt tillstånd direkt.
Om jag inte är drängfull förståss för då kan jag bli snurrig o ibland illamående tillochmed.

Det som är lite irriterande med det här är att alla jag rökte med förr fortsätter helt utan anledning. Har försökt snacka om det o får bara "jo man blir ju inte stenad som förr men blablabla" folk kan inte förklara varför dom fortsätter och dom som har lite självinsikt erkänner ju att dom inte gör det av nån anledning alls förrutom att dom är beroende på samma sätt som av cigg eller kaffe. Missförstå mig inte nu men dom bästa stunderna i mitt liv har varit med vänner och cannabis men när jag inte längre kunde få ruset kunde jag inte längre motivera besväret att skaffa o smyga me röka.

fattar inte det här. nån som känner igen sig?

edit: stavfel
Citera
2008-01-31, 23:25
  #2
Medlem
t0rsks avatar
Ta ett uppehåll och byt gräs... Det är väl vad folk brukar säga...
Citera
2008-01-31, 23:29
  #3
Medlem
Stämmer inte i detta fall iaf. har haft långa upehåll o får sällan samma röka två ggr.
Citera
2008-01-31, 23:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musk
Är det nån annan som upplever att brass slutar funka när man lärt sig ruset?

Började röka för kanske sju år sen och de senaste åren har jag inte fått ut någonting över huvud taget av det men har rökt med kompisar osv ändå för att vara lite social. Om jag röker nåt bra så kanske jag har lite tunga ögonlock i en kvart sen går det över o allt är som vanligt och om jag röker riktigt mycke blir jag förståss jävligt trött o mosig men inte stukad... Inget önskvärt tillstånd direkt.
Om jag inte är drängfull förståss för då kan jag bli snurrig o ibland illamående tillochmed.

Det som är lite irriterande med det här är att alla jag rökte med förr fortsätter helt utan anledning. Har försökt snacka om det o får bara "jo man blir ju inte stenad som förr men blablabla" folk kan inte förklara varför dom fortsätter och dom som har lite självinsikt erkänner ju att dom inte gör det av nån anledning alls förrutom att dom är beroende på samma sätt som av cigg eller kaffe. Missförstå mig inte nu men dom bästa stunderna i mitt liv har varit med vänner och cannabis men när jag inte längre kunde få ruset kunde jag inte längre motivera besväret att skaffa o smyga me röka.

fattar inte det här. nån som känner igen sig?

edit: stavfel
Hur ofta rökt under dem åren?
Citera
2008-02-01, 00:02
  #5
Medlem
I perioder varje dag i andra perioder uppehåll på upp till två månader o nu på sistone ytterst sällan.
Citera
2008-02-01, 00:14
  #6
Medlem
jag känner igen tillståndet mycket väl.
Jag har framför allt förlorat det fnissiga, den goda maten och styrkan i bängheten.
Det är väl helt enkelt så droger fungerar, att man behöver mer och mer för att uppnå önskvärd effekt och snarare än man önskar får man knappt effekt. Antar att det är i det läget braj fungerar som en gateway-drog och många svagsinta kliver på nästa steg i droghierarkin.

Hur som helst är det väldigt tråkigt, man minns ju hur det kändes de första åren
Citera
2008-02-01, 00:36
  #7
Medlem
hahah fan va skönt att nån annan upplevt samma sak. Känner mig som en rymdvarelse när folk säger saker som att ett uppehåll skulle hjälpa.

Jag får på nåt sätt en känsla av att det "stenade" liksom försvann i takt med att jag blev vuxnare och att nojjan försvann. Känner tex folk som aldrig kunnat bli stenade för att dom helt inte kunnat släppa sina hämningar (sk tråkmånsar).. Tror jag har blivit en sån.
Citera
2008-02-01, 01:02
  #8
Medlem
Uppehåll.. om du inte klarar dig utan att vara mysko kan du köra min garanterade sne tripp..

Ta 1.3G copelandia och 2 lappar shiva.
skaffa en gammaldax fågelskrämma och sätt den i din lägenhet,rum eller bostad där du har din dator.. släck överallt och slå på saladfinger när ruset är som starkast och kolla på alla dom.

Jag garanterar att man inte vill röra någon form av droger igen.
Citera
2008-02-01, 01:36
  #9
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Känner igen det.
Citera
2008-02-01, 10:25
  #10
Medlem
Ed_Geins avatar
Håller inte med, rökte varje dag i över ett år sen slutade jag tvärt och bröt mitt uppehåll på 4 veckor i förrgår och herregud vad bäng jag blev. Låg och vek mig dubbel av skratt när jag kollade på scrubs.

Men mer OnT: Det är nog endast psykiskt och att din dealer är ful och ger dig samma skit och säger att det är annat än vad det är. Har svårt att tro att toleransen skulle bli så extrem så du har svårt för att bli bäng
Citera
2008-02-01, 10:52
  #11
Medlem
camejos avatar
Låter ju bedrövligt det där.. hoppas jag slipper uppleva nånting liknande.
Citera
2008-02-01, 10:54
  #12
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed_Gein
Håller inte med, rökte varje dag i över ett år sen slutade jag tvärt och bröt mitt uppehåll på 4 veckor i förrgår och herregud vad bäng jag blev. Låg och vek mig dubbel av skratt när jag kollade på scrubs.

Men mer OnT: Det är nog endast psykiskt och att din dealer är ful och ger dig samma skit och säger att det är annat än vad det är. Har svårt att tro att toleransen skulle bli så extrem så du har svårt för att bli bäng



Kanske taskigt att jämföra någon med att du rökt några holkar på sommarlovet. Självklart så blir du "inrökt" med åren som går.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback