2008-04-10, 12:32
Medlem
Grumbledocks avatar
Risken med serien är att den blir tjatig då den har en så pass specifik grupp av "medarbetare" och för att alla dåliga chefer är skolade på samma ställe? Tycker det är intressant att de flesta av de där ens kunnat driva en restaurang tills Gordon räddar dem, de flesta är ju helt värdelösa. Man får väl försöka hitta variation i att ägarna ändå är olika egoistiska, stolta och korkade
Citera
2008-04-10, 12:56
Medlem
Moments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Förmodligen är det avsnitt 4, säsong2 - La Riviera i Inverness.
http://www.youtube.com/watch?v=otwCm1MJOGw

Tack precis det avsnittet
Citera
2008-04-10, 13:12
Medlem
Moments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Tack precis det avsnittet

Tycker det är så klockrent när han beställer två glas av dom finaste whiskeyn så säger han till bartendern blanda ihop dom, nej det kan jag inte sir det skulle smaka hemskt då . Och då fattar den rika skotten ( som äger alla kfc o BK i skottland) vad hans toppchef gör för fel .
Citera
2008-04-10, 23:49
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Tror faktist inte att de vet/inser HUR stor han är inom den branschen. vad jag har förstått bland det jag läst om honom så är han en ytterst respekterad och kompetent kock.

Skulle aldrig komma på tanken att ifrågasätta en människa som besitter den kunskapen inom sitt yrke. En sådan människa har man ju så stor respekt för att de lyckats att bli så otroligt bra på en specifik grej.Visst talang kan spela in i rollen men du måste fanimej slita för att komma någonstans.

Ett av de vidrigaste programmen var ju när Gordon var i Paris o hjälpte en bortskämd jävla slyna som drev en vegetarisk krog för pappas pengar o sket i allt. Gordon öpnnade stället för lunch helt själv o fick in massa stålar medans "Ägaren" inte orkade bry sig för hennes katt var gravid eller ngt??!! Hennes servitris/kompis drog för Gordon var oförskämd mot henne då han gav henne dagens sanning.
Och efter Gordon gett henne en grymt entusiastisk kock från England o dratt upp stället ur skiten så sket hon bara i allt och vågade knappt möta Gordon för att "face the music"?!?!

Gordon, duktig som han är erbjöd kocken en chans att tränas upp på hans restaurang i UK och hade jag vart slynanas farsa hade jag sparkat snorungen all värdens väg.

Länge sedan man blev så jävla förbannad av att titta på TV.
Citera
2008-04-20, 20:39
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Ett av de vidrigaste programmen var ju när Gordon var i Paris o hjälpte en bortskämd jävla slyna som drev en vegetarisk krog för pappas pengar o sket i allt. Gordon öpnnade stället för lunch helt själv o fick in massa stålar medans "Ägaren" inte orkade bry sig för hennes katt var gravid eller ngt??!! Hennes servitris/kompis drog för Gordon var oförskämd mot henne då han gav henne dagens sanning.
Och efter Gordon gett henne en grymt entusiastisk kock från England o dratt upp stället ur skiten så sket hon bara i allt och vågade knappt möta Gordon för att "face the music"?!?!

Gordon, duktig som han är erbjöd kocken en chans att tränas upp på hans restaurang i UK och hade jag vart slynanas farsa hade jag sparkat snorungen all värdens väg.

Länge sedan man blev så jävla förbannad av att titta på TV.

Låter som ett suveränt avsnitt jag missat. Har du koll på vilken säsong o avsnitt det är?

I övrigt.. ja Gordon FTW! Han är helt klockren ju!
Citera
2008-04-20, 21:39
Medlem
zevens avatar
oVERGROW: det är säsong 2, tidigt avsnitt kommer inte ihåg vilket

Måste bara säga att jag har sjukt med respekt för Gordon, han verkar vara en sån person som lyckas med allt men gör det välförtjänt!
Citera
2008-05-11, 10:53
Bannlyst
TV8 fortsätter köra äldre avsnitt av "Elake Kocken".

Ikväll 1:a avsnittet ur säsong 2

På den engelska landsbygden driver 28-årige Alex La Lanterna tillsammans med bästa vännen och flickvännen en italiensk restaurang som sett sina bästa dagar. Både kunder och utrustning har svikit, och menyn är ungefär lika autentisk som en Hawaii-pizza. Kommer Gordon Ramsay med en dos tuff kärlek att få restaurangen på fötter igen?

Del 1:10
Börjar: 19:00 Slutar: 20:00
Citera
2008-05-11, 12:16
Medlem
Tulings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
TV8 fortsätter köra äldre avsnitt av "Elake Kocken".

Ikväll 1:a avsnittet ur säsong 2

På den engelska landsbygden driver 28-årige Alex La Lanterna tillsammans med bästa vännen och flickvännen en italiensk restaurang som sett sina bästa dagar. Både kunder och utrustning har svikit, och menyn är ungefär lika autentisk som en Hawaii-pizza. Kommer Gordon Ramsay med en dos tuff kärlek att få restaurangen på fötter igen?

Del 1:10
Börjar: 19:00 Slutar: 20:00

tack för tipset
Citera
2008-05-11, 14:45
Medlem
Det kommer en ny säsong av USA varianten i amerikansk TV snart.
Hoppas han återvänder till UK-stuket efter det.
Han kanske skulle kunna åka till Austrailien och New Zealand?
Citera
2008-05-11, 23:20
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=bcwKBEQCk3Y&feature=related

haha spola till ca 02:30 . Ricky Gervais och Gordon Ramsey snackar lite om plopp!
Citera
2008-05-16, 14:57
Avslutad
De som inte är intresserade av mat och restaurang livet gillar antagligen mer pga. USA's överdrivna intriger osv. osv.

Men för mat & resturang-intresserade så är den brittiska versionen klart bättre.
Citera
2008-05-18, 10:48
Bannlyst
Del 2 säsong 2

Café-baren D Place, som en gång i tiden var ett trendigt ställe, har sett sina bästa dagar. Gordon Ramsay gör ett försök att med fast hand vända den nedåtgående spiralen och återställa D Place till sin forna glans.

Börjar: 18:55 , ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in