2008-05-18, 12:46
Medlem
Likvideras avatar
Gillar Gordon Ramsays olika program grymt mycket, väldigt underhållande. Det är dock ganska intressant hur annorlunda den brittiska och amerikanska versionerna är. Amerikanska Kitchen Nightmares, när han hjälper olika resturanger är sebara men Hells Kitchen är bara så sjukt överdramatiserade. Personligen, så är det lite för mycket för min smak.
Citera
2008-05-18, 13:59
Medlem
MiniGangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imhotep
Det kommer en ny säsong av USA varianten i amerikansk TV snart.
Hoppas han återvänder till UK-stuket efter det.
Han kanske skulle kunna åka till Austrailien och New Zealand?

Sverige kanske! Läxa upp en och annan turk-pizzeria
Citera
2008-06-07, 20:40
Medlem
H0nkens avatar
Såg ni avsnittet när han var i Babylon NY hos den italienska restaurangen Peter's? Stor underhållning!
En ful, solbränd, jättebebis till låtsasgangster som tror att han äger hela världen. Fy fan vilken kille alltså... och när han fick roidrage och började slåss med skuldindrivaren sen.. helt sjukt vilken idiot. Jag satt och garvade mest hela tiden.
Citera
2008-06-07, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Såg ni avsnittet när han var i Babylon NY hos den italienska restaurangen Peter's? Stor underhållning!
En ful, solbränd, jättebebis till låtsasgangster som tror att han äger hela världen. Fy fan vilken kille alltså... och när han fick roidrage och började slåss med skuldindrivaren sen.. helt sjukt vilken idiot. Jag satt och garvade mest hela tiden.

Jag tänkte hela tiden under detta avsnittet att snubben måste gå på anabola eller dyl. hans aggresivitet var fan inte att leka med.. jävla idiot. Käkade upp gästernas mat när han var hungrig också.. nä, några slag med rottingen skulle han ha fått.
Citera
2008-06-08, 19:53
Medlem
Smartie Bs avatar
Var inte alltihop arrangerat? Det verkade så sjukt överdrivet, så det kan inte ha varit sant.
Citera
2008-06-08, 20:20
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken

Det var nog bland det mest fejkade jag sett i den där serien. Och givetvis blev även jättebabyn helt omvänd på slutet och lärde sig läxan och allt slutade lyckligt.

Nä, tacka vet jag det engelska orginalet. Hatar dessutom allt jävla *beepande* som de lagt på bara för att jänkare inte tål att höra en svordom i TV-rutan.
Citera
2008-06-27, 11:03
Medlem
clayfurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag skulle vilja klämma in
2.1. Ofta en ägare som är okapabel som chef, många nervvrak som tappat kontrollen över sin personal, i köket brukar det vara lekstuga och det finns ingen disciplin. Sen bryter ofta ägaren eller den hårdnackade kocken ihop och grinar lite (framförallt i usa versionen).
2.2 Men de som är kaxiga mot Ramsey kommer alltid till en punkt i programmet där de inser att det är dem som har fel och att de skall lyssna på Ramsey ifortsättningen . Här tror jag det är antingen manus eller så har tv-teamet ett snack med surmupparna där de förklarar hur stor Ramsey är jämfört med deras egna rörelser.
2.3 Ramsey är inte sen med att påpeka att det är för tyst i köket.
Citera
2008-08-21, 20:27
Medlem
va hette den svenska versionen av detta program?
Citera
2008-08-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollarn
va hette den svenska versionen av detta program?

Den elaka kocken? va
Citera
2008-08-21, 21:48
Medlem
Ramsey rules, bland det bästa på dumburken just nu..
Citera
2008-08-21, 22:32
Medlem
cnasiuss avatar
http://www.youtube.com/watch?v=mZ3CkRmGtV8
Citera
2008-08-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamikazi
Den elaka kocken? va

nej inte va ramsays program heter på svenska, jag tänkte på den svenska versionen....

kommer fortfarande ihåg när dom va hos 2 turkar som just köpt en restaurang och inte kunde ett skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in