• 1
  • 2
2008-01-31, 19:31
Medlem
Guybrushs avatar
Fick precis hem en ny bärbar dator, och den har en sån där rolig fingeravtrycksläsare. Jag förstår inte riktigt hur den fungerar, och fick inte heller med några program som funkar med den.

Så hur gör jag för att t.ex. använda den för att logga in på datorn?
Citera
2008-01-31, 19:36
Medlem
sommarlovs avatar
Vad står det i manualen?
Citera
2008-01-31, 21:31
Medlem
satiins avatar
Lite offtopic men blev nyfiken, vad är det för dator du har fått hem?
Citera
2008-01-31, 22:46
Medlem
Bombens avatar
det är många som har med fingeravtycks läsare.
Men jag tror det kan finnas nåt program från microsft
Citera
2008-01-31, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satiin
Lite offtopic men blev nyfiken, vad är det för dator du har fått hem?

Jag skulle nog säga att det är OnTopic faktiskt, kan vara bra att veta för att hitta programvaran och drivrutinerna till fingeravtrycksläsaren.
Citera
2008-02-01, 05:37
Medlem
satiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeXaR_
Jag skulle nog säga att det är OnTopic faktiskt, kan vara bra att veta för att hitta programvaran och drivrutinerna till fingeravtrycksläsaren.
Mja, beror ju på om fingeravtrycksläsaren sitter _på_ datorn eller om den är kopplad via t.ex. usb, det framgår ju iofs inte. Fast det kanske är underförstått när det står "den har", att den sitter på själva datorn.

Men frågan kvarstår: Vad är det för dator?
Citera
2008-02-01, 09:40
Medlem
Citat:
Mja, beror ju på om fingeravtrycksläsaren sitter _på_ datorn eller om den är kopplad via t.ex. usb, det framgår ju iofs inte. Fast det kanske är underförstått när det står "den har", att den sitter på själva datorn.

Med tanke på att han har en laptop så är chansen rätt stor att det rör sig om en integrerad fingeravtrycksläsare men självklart behöver det inte vara så
Citera
2008-02-02, 14:36
Medlem
Guybrushs avatar
Citat:

Datorn är en HP pavilion dv2500, jag hittade slutligen ett program på hp's hemsida som heter verisoft access. Funkar toppen! Egentligen är det en ganska värdelös funktion, men det känns jävligt james bond att använda sitt fingeravtryck för att starta och logga in på datorn.
Citera
2008-08-27, 23:51
Medlem
ingen risk att man glömmer lösenordet iaf
Citera
2009-02-10, 19:01
Avstängd
Adidass avatar
bumpar en gammal tråd, men jag har samma fråga. Datorn är en Dell XPS M1530. Någon som vet något program eller dylikt som behövs för att kunna logga in med fingret i stället för ett lösenord?
Citera
2009-02-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
bumpar en gammal tråd, men jag har samma fråga. Datorn är en Dell XPS M1530. Någon som vet något program eller dylikt som behövs för att kunna logga in med fingret i stället för ett lösenord?

Prova denna länk:
http://support.dell.com/support/topi...n&toggle=false
Citera
2009-02-11, 10:27
Medlem
running_wilds avatar
HP protecttools security manager

har jag iaf, men sen har jag en HP laptop med ju
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera