2008-02-01, 18:28
Medlem
JackBlacks avatar
Jag tränade på World Class tidigare då det låg vägg i vägg med mitt jobb. Lite kasst med hantlar (35kilo som mest tror jag) så man fick improvisera rätt mycket. Och maskinerna verkade ha lite tunna magasin. Men annars verkade det fräscht och trevlig personal. Men då man har lite kontakter fick man snabbt höra vilket jävla skitsnack det var bakom ryggen på de som tränade där. Sen fick man höra att det snackades en del skit om en själv då tröttnade jag. Tur att jag inte varit där när jag fick reda på det för då hade jag nog suttit inne för grov misshandel nu...

Hur som helst så har konsumentverket kritiserat gym som har avtal liknande World Class för att ha oseriösa bindningstider mm. Men förutom det så finns det nog inga kryphål. Överlåt kortet är det enklaste.
Citera
2008-02-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Tur att jag inte varit där när jag fick reda på det för då hade jag nog suttit inne för grov misshandel nu...

HAHA det var ju dagens :P
klart inte roligt att folk snackar skit om en, men dem som har problem orka misshandla någon grovt för dem sagt typ, "-kolla vad klen han är" hahaha.
du som åker på allting och dem får semester några dagar på sjukhuset, känns ju jävligt lönt
Citera
2008-02-01, 18:39
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrönKnekt
HAHA det var ju dagens :P
klart inte roligt att folk snackar skit om en, men dem som har problem orka misshandla någon grovt för dem sagt typ, "-kolla vad klen han är" hahaha.
du som åker på allting och dem får semester några dagar på sjukhuset, känns ju jävligt lönt
Det var betydligt grövre skitsnack än så. Jag hade inte reagerat likadant idag men då var det en period som jag var under mycket stress. Jag gick in i väggen kort efter det och efter det har man ju tänkt om lite...
Citera
2008-02-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coq
Ber om ursäkt för OT men vilka är förändringarna World Class gjort?

de har tagit bort det stora styrkerummet med alla hantlar bänkar etc. tryckt ihop allt skit i ett annat rum blandat med lite kärringmaskiner och ska göra om styrkerummet till något "spa-liknande" .. typ stretchingrum och så ska de hålla "lite klasser där" enligt en av de anställda.
Citera
2008-02-02, 13:58
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Vill avbryta för att gymmet är undermåligt plus att det nu finns ett gym som är närmare.

Något hål finns det alltid. Där jag tänkte att Ni ska komma till min undsättning

Orkade inte läsa alla svar, därför skrev jag nått som tagits upp och editerar nu bort det =)
Senast redigerad av mma 2008-02-02 kl. 14:33.
Citera
2008-02-02, 14:35
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrönKnekt
2 års bindningstid, det är ju helt fucked up :P

Det är ju självvalt med 2 år, själv kör jag ett år och trivs, binder man sig i 2 år får man skylla sig själv.
Citera
2008-02-02, 15:23
Medlem
Omar Santanas avatar
Hm något som skulle funka är väl om du bryter mot en hel del av gymmets regler? Se till att dom inte vill ha dig kvar helt enkelt.
Citera
2008-02-02, 18:56
Medlem
Jag har jobbat på 4 olika gym och dom felsta fungerar likadant.
Ju längre tid du binder dig destu lägre månads kostnad.
Det händer väldigt ofta att fokl väljer att täckna ett år istället för en månad för att få ner månadskostnaden och sen försöker avbryta efter en månad, vilket jag ser som ett försök att lura oss. En sån låter inte jag säga upp sitt kontrakt iaf, men annars händer det att jag säger upp kontrakt med folk som fortfarande har bindningstid, det gäller bara att prata med personlaen på ett snällt sätt och säg att du kom till gymmet för deras fria vikter men nu har dom inget att erbjuda dig längre.
Citera
2008-02-02, 20:43
Bannlyst
Citat:
Jag tränade på World Class tidigare då det låg vägg i vägg med mitt jobb. Lite kasst med hantlar (35kilo som mest tror jag) så man fick improvisera rätt mycket. Och maskinerna verkade ha lite tunna magasin. Men annars verkade det fräscht och trevlig personal. Men då man har lite kontakter fick man snabbt höra vilket jävla skitsnack det var bakom ryggen på de som tränade där. Sen fick man höra att det snackades en del skit om en själv då tröttnade jag. Tur att jag inte varit där när jag fick reda på det för då hade jag nog suttit inne för grov misshandel nu...

Hur som helst så har konsumentverket kritiserat gym som har avtal liknande World Class för att ha oseriösa bindningstider mm. Men förutom det så finns det nog inga kryphål. Överlåt kortet är det enklaste.

Vad för sorts skitsnack var från personalen?
Citera
2008-02-02, 21:41
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Vad för sorts skitsnack var från personalen?

Vart skrev han att det var personlen som snackade skit?

edit:Kanske bara jag som fattade som att det snackades skit bland dom som tränade?
Citera
2008-02-02, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Vart skrev han att det var personlen som snackade skit?

edit:Kanske bara jag som fattade som att det snackades skit bland dom som tränade?

Hmm, jag kan ha misstolkat det fel. Trodde att han menade att personalen var trevlig på ytan men att de snackade skit bakom ryggen på de som tränade. Ber om ursäkt om jag misstolkade det.
Citera
2008-02-02, 23:33
Medlem
Citat:
Det var betydligt grövre skitsnack än så. Jag hade inte reagerat likadant idag men då var det en period som jag var under mycket stress. Jag gick in i väggen kort efter det och efter det har man ju tänkt om lite...

okej då var det inte dagens .. sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in