2008-01-31, 19:57
Medlem
2 års bindningstid, det är ju helt fucked up :P
vi hade 12 månader på 24/7 fitness, hade det varit 24 månader vetifan om jag hade skrivit under kontraktet alltså :P
Citera
2008-01-31, 20:02
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Skulle formulerat mig tydligare i trådstarten. Är väl bekant med att kortet kan överlåtas, trådens syfte är att utröna de andra alternativen till överlåtelse av kortet.

Vad tror du det finns för alternativ egentligen? Att de säger "du behöver inte betala mer" för att vara snälla?

OM du är dum nog att skriva upp dig på 2 år får du skylla dig själv
Citera
2008-01-31, 20:04
Medlem
coqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudbeck
Skulle vara kul och få veta vilket World Class gym du tränar på?
Tränar själv på World Class och de har gjort några förändringar som fått både mig och min kompis att vilja bryta kontraktet, men precis som dig har vi drygt ett år kvar..
Ber om ursäkt för OT men vilka är förändringarna World Class gjort?
Citera
2008-01-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudbeck
Skulle vara kul och få veta vilket World Class gym du tränar på?
Tränar själv på World Class och de har gjort några förändringar som fått både mig och min kompis att vilja bryta kontraktet, men precis som dig har vi drygt ett år kvar..
Det vore säkert kul, men det är inte relevant för tråden

Finns en liten möjlighet på lokala variationer av kontraktsutformningen. World Class är en franchise-kedja trots allt. Chansen är dock liten.
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Vad tror du det finns för alternativ egentligen? Att de säger "du behöver inte betala mer" för att vara snälla?
Kryphål?

Finns kryphål i alla regelverk...
Citera
2008-01-31, 20:10
Medlem
fejka skada, ända jag kan komma på , dock kanske dem vill se något bevis på skadan i form av papyrus från en läkare, något annat kommer jag dock inte på sorry
Citera
2008-01-31, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrönKnekt
fejka skada, ända jag kan komma på , dock kanske dem vill se något bevis på skadan i form av papyrus från en läkare, något annat kommer jag dock inte på sorry
Det är en intressant idé. Är beredd att ta till näbbar och klor för att bli av med skiten. Har ju trots allt en skada på främre korsbandet...
Citera
2008-01-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Det är en intressant idé. Är beredd att ta till näbbar och klor för att bli av med skiten. Har ju trots allt en skada på främre korsbandet...

tror du måste kunna bevisa att skada skedde efter du skrev på kontraktet (om nu ens det funkar), och tror du fick den före eller? , bränn upp gymmet hahahaha (för vidare rättegångar etc. om Konsensus nu är en pyroman, avsäger mig från allt ansvar och råder absolut inte denna gangster att göra något sådant hemskt.... haha
Citera
2008-01-31, 22:53
Medlem
Halibs avatar
World Class har nu 60 dagars uppsägningstid.

Det går i undantagsfall att avsluta ett medlemskap i förtid mot uppvisande av sjukintyg eller utlandsflytt.

Det kostar 500 kr att överföra medlemskapet till en vän. Betala själv denna avgift och låt någon ta över ditt kort. Lättaste alternativet enligt mig.
Citera
2008-01-31, 22:54
Medlem
Halibs avatar
Citat:
2 års bindningstid, det är ju helt fucked up :P
vi hade 12 månader på 24/7 fitness, hade det varit 24 månader vetifan om jag hade skrivit under kontraktet alltså :P

Man väljer själv bindningstiden. 24 mån ger ett förmånligare pris.
Citera
2008-02-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halib
Man väljer själv bindningstiden. 24 mån ger ett förmånligare pris.

jaha, hade ändå inte gjort det fan 2 år är en livstid när man är 18
Citera
2008-02-01, 17:50
Medlem
Halibs avatar
Citat:
jaha, hade ändå inte gjort det fan 2 år är en livstid när man är 18

Så sant. Men när folk går in på ett gym för att köpa ett 10 klippkort eller 3 månaderskort undrar man. Träning är för livet. 3 månader kommer inte att ge så mycket.
Citera
2008-02-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halib
Så sant. Men när folk går in på ett gym för att köpa ett 10 klippkort eller 3 månaderskort undrar man. Träning är för livet. 3 månader kommer inte att ge så mycket.

3 månader är för lite, men 2 år är för mycket, 12 månader är ju perfa men klart folk tycker olika hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in