• 1
  • 2
2008-01-31, 15:15
Medlem
...har jag för avsikt att göra...
Tecknade upp mig på 2 år och har ca 15 månader kvar. Vill avbryta det snarast utan vidare repressalier!

Någon här som har erfarenhet av kontrakts"tvister" med World Class? (eller annat gym för den delen)

Mvh
Citera
2008-01-31, 15:17
Medlem
Xstars avatar
Kontraktstvister? Du menar kontraktsbrott? Antagligen har du skrivit på ett dokument du inte läst (eller inte förstått) där det står att du måste betala för tiden ut alternativt köpa ut dig själv för en vanligtvis ganska dryg summa. Pay up, bitch!
Citera
2008-01-31, 15:35
Medlem
mirkus avatar
Får man fråga hur det kommer sig att du vill bryta kontraktet?
Hur som helst så kommer du med största sannorlighet behöva betala hela summan (eller i närheten till det) Kolla igenom avtalet för just din anledning till att bryta det, kanske finns något hål.
Citera
2008-01-31, 15:43
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirku
Får man fråga hur det kommer sig att du vill bryta kontraktet?
Hur som helst så kommer du med största sannorlighet behöva betala hela summan (eller i närheten till det) Kolla igenom avtalet för just din anledning till att bryta det, kanske finns något hål.

Sånt här händer heeela tiden, det kan jag garantera dig. Alla gymkedjor är bekanta med såna här situationer, det är vardagsmat att folk "ångrar" sina långa årsabbonemang. Detta räknar gymkedjorna med och därför är gymkedjorna ordentligt garderade med vattentäta kontrakt. Det finns sällan några kryphål. Det brukar vara så att om du kan påvisa allvarlig fysisk skada eller dödsfall eller liknande så kan du kanske få 10% rabatt på straffsumman (som ofta är minst 50% av vad resten av abbonemanget skulle ha kostat ändå). Tycker bara det är kul att TS ser detta som en "tvist" när det egentligen bara handlar om att han är mer eller mindre ägd av World Class AB.

Citera
2008-01-31, 15:52
Medlem
Varför vill du avbryta?
Citera
2008-01-31, 15:54
Medlem
coqs avatar
Lite av ett sammanträffande då jag senast för en knapp timme sen fick ett samtal från World Class där en ung kvinna erbjöd mig att teckna ett helt år till ett förmånligt pris.

Edit: Shubbinator var före.
Citera
2008-01-31, 16:08
Medlem
Vill avbryta för att gymmet är undermåligt plus att det nu finns ett gym som är närmare.

Något hål finns det alltid. Där jag tänkte att Ni ska komma till min undsättning
Citera
2008-01-31, 17:53
Medlem
mirkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Vill avbryta för att gymmet är undermåligt plus att det nu finns ett gym som är närmare.

Något hål finns det alltid. Där jag tänkte att Ni ska komma till min undsättning

Well, satt och läste igenom avtalet nu. Mitt tips är att du säljer ditt kort till någon, då behöver du bara betala 300kr (överlåtandekostnad).
Citera
2008-01-31, 17:57
Medlem
l00zekks avatar
Kan du inte frysa kontot om du visar att du har någon form av skada?
Citera
2008-01-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
...har jag för avsikt att göra...
Tecknade upp mig på 2 år och har ca 15 månader kvar. Vill avbryta det snarast utan vidare repressalier!

Någon här som har erfarenhet av kontrakts"tvister" med World Class? (eller annat gym för den delen)

Mvh

kanske går överlåta till ngn annan mot en viss avgift eller möjligtvis få ett intyg från läkare som säger att du har ngn skada som gör att du inte kan gymma mer. (beror på hur kontraktet ser ut).
Citera
2008-01-31, 18:23
Medlem
Skulle formulerat mig tydligare i trådstarten. Är väl bekant med att kortet kan överlåtas, trådens syfte är att utröna de andra alternativen till överlåtelse av kortet.
Citera
2008-01-31, 19:50
Medlem
Skulle vara kul och få veta vilket World Class gym du tränar på?
Tränar själv på World Class och de har gjort några förändringar som fått både mig och min kompis att vilja bryta kontraktet, men precis som dig har vi drygt ett år kvar..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in