Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-31, 01:24
  #1
Avstängd
McEvils avatar
Tjena, nu skulle jag verkligen behöve hjälp. Testade slänga in ubuntu 7.10 och dualboota med vista. Allt gick fint i installationen men av någon anledning så vill inte grub känna av mitt tangentbord. har googlat och kollat ubuntuforums osv har hittat samma problem men dock bara för mac-användare och folk med usb-tangentbord. Funkar fint att trycka på knappar i bios men när grub har laddats så går det inte. Har även kollat i bios om det är något som kan ändras men icke. Så är det någon som har nån koll på vad det kan vara. hplaptop handlar det om och jag har inte ändrat något i /boot/grub/menu.lst sen installationen.

Om ingen har någon lösning så uppskattas tips på hur jag gör för att i vista fixa annan bootmanager och lägga till ubuntu där.
Citera
2008-01-31, 02:45
  #2
Avstängd
McEvils avatar
Löste det genom att koppla in ett bluetooth tangentbord. Då funkade det fint. Men om någon har nån ide så skulle det vara skönt att slippa koppla i det varje gång man inte vill köra default boot
Citera
2008-01-31, 04:00
  #3
Medlem
Hade samma problem förr, men efter lite google så hittade jag svaret. I bios ska det finnas en option som heter typ "usb-legacy-keyboard" eller nåt liknande, bara att välja enable och köra på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback