Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-01, 02:08
  #37
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Som NSFG så bra sade, ÄGD. Du vet ingenting om träning. Bara en idiot eller miljardär (tveksamt även här dock) skulle köpa allt det.

Menar du på fullaste allvar att du inte förstod att det var du som blev 'ÄGD' av mitt förra inlägg? Uppfattade inte din slöa, lilla sönderrökta hjärna det?
Nu var det dock färdigskrivet för mig i den här tråden och på träningsforumet överhuvudtaget, nästan bara idioter (ja, just det, såna som dig) som behagat svara i min tråd som hade några seriösa frågor men skriven lite med glimten i ögat. Dock så föll väl inte den poletten ner hos särskilt många härinne.

Lycka till nu med att träna din plufsiga 20something (kanske tom övre tonåren) kropp så ska jag fortsätta med att vara hård, hyffsat rippad och fightas 4-5ggr/vecka samt gymma 1-2ggr (från ett program som en personlig tränare designat specifikt för mig. Har du använt dig av en sån nån gång eller 'kan du för mycket om träning' för att göra det?). OCH JAG SKA TA TILLSKOTT FÖR LIKA MYCKET SOM DU FÅR I ALFAKASSA PÅ ETT ÅR!

peace out!


P.S Jag beklagar om texten var lite svår att förstå för dig, det kanske var lite komplicerade meningsuppbyggnader och sånt ibland. Du blev iallafall 'ÄGD' en gång till!
Citera
2008-02-01, 03:28
  #38
Medlem
Apelsinburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Nu var det dock färdigskrivet för mig i den här tråden och på träningsforumet överhuvudtaget, nästan bara idioter (ja, just det, såna som dig) som behagat svara i min tråd som hade några seriösa frågor men skriven lite med glimten i ögat. Dock så föll väl inte den poletten ner hos särskilt många härinne.
Den största idioten som har skrivit i den här tråden är nog du själv. Vad jag kan se så har du fått svar på alla dina frågor (sanningshalten i svaren kan ju dock alltid disskuteras).

Först ville du veta varför det står att du ska ta 12 kapslar om dagen. Såhär skrev rollebolle:

Sedan ville du veta vad vi lite mer erfarna tycker om att stoppa i sig sådana mängder kosttilskott som du planerar att göra. Nedan följer ett litet axplock:

Vidare ville du veta om denna konsumtion kan vara hälsoskadlig. Exceed och rajjan skrev såhär:


Sist av allt hade du funderingar på hur pass effektivt "fighting" som träningsform är för muskeltillväxt. Det är långt ifrån optimalt, men det verkade du ju redan räknat ut själv.

Alltså:
  1. Doseringen som står på burken är oftast överdriven.
  2. Höga överskott av näringsämnen kan vara skadligt
  3. Din träning suger om du vill bygga muskler
  4. Och vi tycker att du är en idiot

Något mer du ville veta?
__________________
Senast redigerad av Apelsinburk 2008-02-01 kl. 03:35.
Citera
2008-02-01, 03:33
  #39
Medlem
Kubiks avatar
Instämmer med ovansående.
Citera
2008-02-01, 13:07
  #40
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinburk
Sedan ville du veta vad vi lite mer erfarna tycker om att stoppa i sig sådana mängder kosttilskott som du planerar att göra. Nedan följer ett litet axplock:

Problemet är väl att nästan ingen av de "mer erfarna" har skrivit här, de erfarna verkar söka sig till andra forum, med all rätt.
Citera
2008-02-01, 14:58
  #41
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinburk
Den största idioten som har skrivit i den här tråden är nog du själv. Vad jag kan se så har du fått svar på alla dina frågor (sanningshalten i svaren kan ju dock alltid disskuteras).

Först ville du veta varför det står att du ska ta 12 kapslar om dagen. Såhär skrev rollebolle:

Sedan ville du veta vad vi lite mer erfarna tycker om att stoppa i sig sådana mängder kosttilskott som du planerar att göra. Nedan följer ett litet axplock:

Vidare ville du veta om denna konsumtion kan vara hälsoskadlig. Exceed och rajjan skrev såhär:


Sist av allt hade du funderingar på hur pass effektivt "fighting" som träningsform är för muskeltillväxt. Det är långt ifrån optimalt, men det verkade du ju redan räknat ut själv.

Alltså:
  1. Doseringen som står på burken är oftast överdriven.
  2. Höga överskott av näringsämnen kan vara skadligt
  3. Din träning suger om du vill bygga muskler
  4. Och vi tycker att du är en idiot

Något mer du ville veta?


Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinburk

Ålder:18år
Längd: 192cm
Vikt: 83kg
Tränat: 1år seriöst och målinriktat
Knäböj:1x112,5kg
Bänkpress: 1x72,5kg
Gud vill verkligen inte att jag ska bli bra i bänk
Marklyft: 5x145kg

Mål 2008: Hoppas kunna väga fullt i hundringen innan nyår.

Skrattretande, men tack ändå för att du tog dig tid att knåpa ihop ditt inlägg.

Hejdå!
Citera
2008-02-01, 15:15
  #42
Avstängd
rollebolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Skrattretande, men tack ändå för att du tog dig tid att knåpa ihop ditt inlägg.

Hejdå!

Bara för att man är 18år så betyder det inte, per automatik, att man inte har rätten att äga någon som är äldre. Du blev redigt ägd, så jag förstår att det är det enda argumentet du har att komma med.

En varning från mig, till dig: PASSA DIG FÖR GUDS SKULL! DU KOMMER VÄXA SOM FAAAAAN. ASSÅ, DU KOMMER GÅ OM RONNIE COLLAMAN FFS! SÅ VAR FÖRSIKTIG!
Citera
2008-02-01, 16:29
  #43
Medlem
Apelsinburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Skrattretande, men tack ändå för att du tog dig tid att knåpa ihop ditt inlägg.

Hejdå!

Varför inte dömma mig utifrån kvaliteten och omdömesgillheten i mina inlägg istället? Min ålder och träningsbakgrund har ingen större relevans vad gäller kunskap och diskussionsförmåga. Efter vad jag har läst i dina inlägg hittills vågar jag påstå att jag är betydligt mer kunnig än du när det handlar om de områden denna tråd avser.

Edit: stavfel
__________________
Senast redigerad av Apelsinburk 2008-02-01 kl. 16:44.
Citera
2008-02-01, 16:52
  #44
Medlem
Apelsinburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Problemet är väl att nästan ingen av de "mer erfarna" har skrivit här, de erfarna verkar söka sig till andra forum, med all rätt.
Allting är relativt. Erfarenheten som krävs (om det ens krävs någon) för att kunna besvara ts frågor på ett sakligt sätt är inte stor. Och utifrån hans egna frågor och bemötanden tolkar jag honom som en relativt opåläst nybörjare.
Citera
2008-02-01, 17:05
  #45
Medlem
spudwishs avatar
Än en gång kan vi konstatera att jellesi är ett klantskaft.
Citera
2008-02-01, 17:17
  #46
Medlem
Apelsinburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinburk
Allting är relativt. Erfarenheten som krävs (om det ens krävs någon) för att kunna besvara ts frågor på ett sakligt sätt är inte stor. Och utifrån hans egna frågor och bemötanden tolkar jag honom som en relativt opåläst nybörjare.

Såg nu att jag misstog mig grovt, jellesi var visst inte alls någon nybörjare. Blev faktiskt riktigt överraskad när jag såg att det var din rygg på avataren. Sedan såg jag att du är en preppare och där slutade jag imponeras...
Citera
2008-02-01, 17:28
  #47
Avstängd
DzufuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Vi kan börja med den roligaste, Full blown Extreme som jag använt mig av förut och tyckt att jag fått goda resultat. Denna ska man ta 1 skopa av innan träning.

Sen har vi Kre-Alkalyn som man ska ta 2 kapslar av en timme innan träning.

Nitro, 3 tabletter om dagen.

EFA, något slags tillskott om man får i sig för lite olja. 4 kapslar om dagen av denna står det att man ska ta.

Ytterligare ett vitamintillskott som heter MAX COMPLETE, där man ska pilla i sig hela 6 (!) kapslar om dagen. Ovanstående tillskott är alla från MAX.

Sen har vi Anabolic Fuel från twinlab, 4 kapslar om dagen i samband med måltid.

Glutamin, en tesked före och innan träning.

HMB, 4 kapslar åt gången 3 gånger om dagen är rekomendationerna. Det är tolv stycken.

Sen har jag en Gainer och även 'bara' protein och lite krom för att minska sötsuget.

Nu till mina frågor.... Varför i helvete ska man ta så mycket som 12 kapslar om dagen av ett och samma preparat???
Enligt rekommendationerna på mina förpackningar skulle jag alltså stoppa i mig (2+3+4+6+4+12) 31 jävla kapslar och piller per dag under mina träningsdagar. Vad i helvete!? Sen massa pulver på det. OK, visst, jag får skylla mig själv lite som köpt så mkt olika tillskott men man tycker ju att tillverkarna kunde skärpa till sig lite på den fronten och minska antalet till typ en kapsel per tillskott om dagen.

Vidare så vill jag veta vad ni mer erfarna tycker om att stoppa i sig såna mängder? Jag har valt att minska det med hälften på de flesta preparaten där för jag är lite osäker på hur pass skadligt det kan vara att stoppa i sig så mycket. Har fått för mig att piller är skadliga för levern, eller gäller detta bara knark och steroider tro?

Mina mål är att lägga på sig lite och bli lite starkare, tränar mest kampsport och kommer gymma kanske så lite som 1 gång i veckan. Kan väl tillägga att jag blir väldigt slut varje fightingpass men har väl fattat att det kanske inte bygger så mycket muskler. Eller? Som sagt, några kilo till skulle inte skada men största anledningen till att jag köpt så mycket tillskott är för jag tycker det är skoj att hålla på med och ger rätt stor 'pepp' inför varje pass om ni förstår.

Ja iallafall, ni som orkat läsa hit, bara bomba i sig massa tillskott eller ta det lite varligt och åtminstonde halvera rekommendationerna??


MVH

J


Du kunde lika gärna ha köpt lite olika Animal Paks så kommer du att bli dubbelt så större
Citera
2008-02-01, 18:16
  #48
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinburk
Såg nu att jag misstog mig grovt, jellesi var visst inte alls någon nybörjare. Blev faktiskt riktigt överraskad när jag såg att det var din rygg på avataren. Sedan såg jag att du är en preppare och där slutade jag imponeras...

Japp, jag har preppat när jag var ung och dum (~19 ungefär). Något som jag inte vill göra igen. Kanske när man börjar närma sig 40-50 iofs
Jag är nu 27 och har tränat (främst gym) mer eller mindre konstant i 13 år. Så när juniorer som du, rollebolle (han kanske är äldre, ingen aning) och den där haschtomten vad han nu hette kommer och säger att man inte kan ett skit om träning så blir man såklart lite irriterad. Jag borde inte bry mig egentligen men kunde inte hålla mig utan kände mig tvungen att möta diverse påhopp.
Får erkänna att ditt inlägg sammanfattade vad de flesta härinne tycker, att så mycket kosttillskott är skit. Dock så bryr jag mig inte om vad det kostar, samt tycker det är mycket roligt (typ preppa och peppa sig lagligt och 'ofarligt' ) att hålla på med som ett extra komplement till träningen och ville då veta vad andra sådana freaks tycker. Nu fanns det väl inga såna så jag får ge mig och kliva tillbaks till mina andra forum.

Lycka till med träningen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback