• 1
  • 2
2008-01-29, 13:54
Medlem
en svensk tigers avatar
Inspirerad av tråden "Mest överskattade lyxvaran" där folk beklagar sig över Belugakaviar och Cristal m.m. tänkte jag höra Era åsikter om vilken vardagsvara som är mest underskattad? Mitt initiala bidrag blir nyfångad strömming, fantastiskt gott och man får tillräckligt mycket strömming för 2 personer för växelpengarna i fickan.
2008-01-29, 14:02
Medlem
Sugarfrees avatar
Den vara som jag tycker underskattas mest är nymalt kaffe att folk inte förstår vilken skillnad det gör på en kopp kaffe.
2008-01-29, 14:05
Medlem
Leverpastej, Blodpudding, Potatisbullar & sist men inte minst Lingongrova!

Väljer blodpudding alla gånger framför både tryffel och rysk kaviar! - Även om det bjuds!
2008-01-29, 14:14
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarfree
Den vara som jag tycker underskattas mest är nymalt kaffe att folk inte förstår vilken skillnad det gör på en kopp kaffe.

jag håller verkligen med dig, det finns så många olika kaffevarianter av olika sorter att hälften vore nog. Få saker slår dock en välbryggd kopp kaffe. Bra bönor och bra bryggare. Helt underbart!
2008-01-29, 14:17
Medlem
En uppfriskande lunchpromenad. Eller en eftermiddagscigarill i trevlig miljö med en kopp espresso. Sedan en böcklingsmörgås med smör och hembakt bröd framåt midnatt.

Ska jag välja en sak... Riktigt gott färskt bröd av en driven bagare!
2008-01-29, 15:00
Medlem
Ja, nybakt bröd utan tvekan.
2008-01-29, 16:45
Medlem
Tjohildas avatar
Hemkokt sylt och saft...inte bara för smaken, utan för doften. Doften av ett kok jordgubbssylt på spisen är rent demonutdrivande himmelskt...
2008-01-29, 17:32
Medlem
FarbrorGuds avatar
Svart samt vitpeppar man maler ur egen kvarn är så många gånger trevligare än den färdigmalda.

Färska örter är också något som jag personligen tycker är sjukt underskattat.
2008-01-29, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarfree
sant så sant!
2008-01-29, 20:54
Medlem
Sartres avatar
grönsaker på mackor är jävligt underskattat, fattar inte varför folk kör sånt mer.
2008-01-29, 21:49
Medlem
strombergs avatar
Vitkål! Går att använda till allt.
2008-01-29, 23:26
Medlem
JazzforMiless avatar
Salami, även de billigare varianterna, kan göra en smörgås underbart njutbar. HP sås är inte dumt det heller, går ju att använda till nästan allt dessutom.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in