Inspirerad av tråden "Mest överskattade lyxvaran" där folk beklagar sig över Belugakaviar och Cristal m.m. tänkte jag höra Era åsikter om vilken vardagsvara som är mest underskattad? Mitt initiala bidrag blir nyfångad strömming, fantastiskt gott och man får tillräckligt mycket strömming för 2 personer för växelpengarna i fickan.
Den vara som jag tycker underskattas mest är nymalt kaffe att folk inte förstår vilken skillnad det gör på en kopp kaffe.
jag håller verkligen med dig, det finns så många olika kaffevarianter av olika sorter att hälften vore nog. Få saker slår dock en välbryggd kopp kaffe. Bra bönor och bra bryggare. Helt underbart!
En uppfriskande lunchpromenad. Eller en eftermiddagscigarill i trevlig miljö med en kopp espresso. Sedan en böcklingsmörgås med smör och hembakt bröd framåt midnatt.
Ska jag välja en sak... Riktigt gott färskt bröd av en driven bagare!
Salami, även de billigare varianterna, kan göra en smörgås underbart njutbar. HP sås är inte dumt det heller, går ju att använda till nästan allt dessutom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!