Jag behöver ett sätt som är lätt att förstå och att inte mottagaren behöver klicka så mkt för att det ska fungera,,
Vi har provat msn fjärrhjälp men det försöker ansluta och sedan stoppar det för att mottagaren inte svarade.
Jag har Wista home premium den jag ska fjärrhjälpa har Xp home edition
Är det därför det inte fungerar.
Hon säger att hon tillåtet i norton och det är inte därför
men det måste va ett enkelt sätt för henne att fixa...
Själva grejen med fjärrhjälp är ju att man ska slippa sitta i telefon i timmar o förklara nåt som man inte har framför sig och jag vill slippa att sitta i timmar o förklara hur hon ska ställa in ett avancerat fjärrstyrnings program
jag har tittat på äldre trådar men det verkar inte finnas ett tillräckligt lätt program....bäst vore det om det gick att få igång fjärrhjälp via msn. om någon vet vad det är för fel...
Med externa program så blir det så krångligt för mottagaren...
Jag undrar lite med windows inbyggda fungerar det på vista till xp
det med att man måste ladda upp en inbjudan ifrån motagaren fattar jag inte vad man får en sådan ifrån
Jag skulle kunna fylla i hennes ip nummer men läste någon stans att det bara var för företag i ett nätverk. o inget för hemanvändare....
Kommer det i så fall vara någon skillnad ifrån msn som bara står och försöker ansluta och det inte händer något,..
Det lästaste och mest bästa fjärrhjälps programmet hittar du på logmein.com.
Hon skapar ett konto där och instalerar programmet i sin dator, sedan kan hon öppna ett gäst konto i en tidsintervall, säg 2timmar och då får hon en länk som hon sedan kan skicka till dig och du går in på den och vips så styr du datorn i webläsaren. när du är klar så kan hon välja att stänga ner alla inkomster eller vänta på att tiden går ut och den stänger allt självt.
Logmein fungerar också skitbra om man har datorn på hemma och behöver göra någonting från jobbet/skolan och logga in med lösenorden man fyller i på kontot och sedan styr man sin egen dator.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!