Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Ja så brukar det låta bland de som är hjärntvättade.
Har du inget vettigt att skriva så skriv det inte. Jag ställde en fråga - realist är ju knappast det normala ordet för en person som bestämt måste belysa etniciteten hos kriminella ungdomar.
Citat:
"Civilisationens vagga" är ett historiskt uttryck som, uppenbarligen, inte längre är aktuellt. Om Irak idag vore ett sådant förträffligt och civiliserat land så skulle man väl inte stena kvinnor på grund av att dom blivit våldtagna?
De första fallen av stening tillämpades redan Sumererna. Till skillnad från Koranen så har Bibeln stöd för stening, Apostlagärningarna 7:59, om du är intresserad. Det förekommer dock i Sharia lagarna men de är ju inte så poppis bland de sekulariserade muslimer som finns i Sverige - d v s en överdriven majoritet.
Det finns till dags dato 49 länder med muslimsk majoritet. Varav endast en handfull överhuvudtaget har stöd för detta i lagen. Irak är inte ett av dem. Iran däremot. Var det Iran du menade?
För övrigt är jag nyfiken vilken del av Iraks historia som gjorde att de förtjänade att bli en brittisk koloni och att ockuperas av USA i ett "frihetskrig" som lett till miljontals dödsoffer, som resultat av sjukdomar, svält, stridigheter, etc, etc.
Citat:
Ja vi angriper stackarna med uppehälle, lägenheter och bidrag. Visst borde vi skämmas för vårt barbariska beteende mot alla dessa kulturberikande individer?
Retorisk fråga: Är alla invandrare kriminella?
Retorisk motfråga till min egenfråga: Är alla kriminella invandrare?
Svaret i bägge fallen är givetvis Nej. Kulturer är och förblir inte homogena. Dessutom tror jag du övertolkar deras handlingar. Det är inte en attack på det svenska utan en rent naturlig utveckling. Underklassen, de som inte har pengar, väljer ju givetvis brottsoffer som har pengar i första hand. Även om underklassen oftast är överrepresenterad inom brottsofferstatistiken också.
Citat:
Tycker du att det är relevant att presentera siffror som visar att alkoholintag ökar riskerna för trafikolyckor? Tycker du att det är relevant att sätta boskap i karantän när man hittat galna-ko-sjuka? Tycker du att det är relevant att överhuvudtaget använda statistik för att komma till rätta med problem?
Det förekommer trafikolyckor utan alkohol inblandat också. Det förekommer alkohololyckor utan trafik också för den delen.
Jag skulle heller inte vilja dra några jämförelser mellan människor och boskap.
Skall vi använda statistik för övrigt så kommer du enbart konstatera att invandrare i större utsträckning blir
anmälda för brott - vilket kriminologer benämnt som en
överrisk. Utrikes födda löper större risk att bli anklagade för brott.
Men jag orkar inte debattera allt och inget - eller dina okunskaper - så ta tillfället i akt att skoja lite på min bekostnad eller kasta ur dig lite infantila personangrepp medan du ändå är i farten med att korka till dig. Jag uppsöker inte den här tråden igen.