2008-02-03, 14:46
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeBryggare
Är inte migration en rättighet i en demokratisk stat?

Nej varför skulle det vara det? (Antar att du menar migration mellan Land A och Land B.)
Citera
2008-02-03, 17:11
Medlem
KaffeBryggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
Nej varför skulle det vara det? (Antar att du menar migration mellan Land A och Land B.)

Jag syftade på immigration och emigration. Jag trodde en av grundprinciperna inom den demokratiska staten var att man fritt fick röra sig över gränserna både inom och utanför landet. EU satsar ju också på förenklad migration över gränserna - och de utger ju sig också för att vara ett demokratiskt samfund.

Kan ju givetvis hända att jag har fel. Det skulle inte förvåna mig om nationalister vill hindra emigrationen eftersom den också är rekordhög och därtill dyrare än immigrationen.
Citera
2008-02-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ah, men några av dessa personer som så blatant lyfts fram i ljuset är ju födda i Sverige. Vissa av dem, t ex de från Hong Kong och Kina antar jag handlar om regelrätta immigranter. Är inte migration en rättighet i en demokratisk stat?

1 utav dom är född i Sverige men har uppenbarligen anammat sina primitiva kamraters synsätt på kvinnor så uppenbarligen hjälpte det inte att han trots allt föddes i ett civiliserat land.
Citera
2008-02-03, 18:02
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Jag syftade på immigration och emigration. Jag trodde en av grundprinciperna inom den demokratiska staten var att man fritt fick röra sig över gränserna både inom och utanför landet. EU satsar ju också på förenklad migration över gränserna - och de utger ju sig också för att vara ett demokratiskt samfund.

Fri migration har vi knappast ens inom EU. DU får försöka söka jobb under en tremånadersperiod men lyckas du inte med måste hem igen. Alternativt kan du bosätta dig i ett annat länd som pensionär då ursprungslandet betlar pensionen. Ordet "demokrati" betyder folkstyre ska inte blandas ihop med termen "mänskliga rättigheter" som du verkar ha gjort - huruvida det nu är en mänsklig rättighet att få bosätta sig i vilket land man vill.

Fri och obehindrad migration mellan två suverända stater finns inte idag. (EU-exemplet undantaget).
Citera
2008-02-03, 18:07
Medlem
Star Witnesss avatar
Ganska ovanligt att det är ett par tjing-tjong-kinamän som sysslar med sådant här men de har väl negligerats av sina föräldrar som proriterat fritösen framför barnen. Sedan har de tytt sig till mellanösternkids och tagit intryck av dessa - eller kanske har de Tobias Hübinette som idol?
Citera
2008-02-03, 21:12
Medlem
KaffeBryggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
1 utav dom är född i Sverige men har uppenbarligen anammat sina primitiva kamraters synsätt på kvinnor så uppenbarligen hjälpte det inte att han trots allt föddes i ett civiliserat land.

Du använder ordet primitiv - skulle du kunna förklara närmare?

I övrigt, ett snabbt påpekande: Kulturer är inte homogena. Det har funnits gått om hustrumisshandlare och prostituerade även i Sverige. Är inte svensk kultur primitiv i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
Fri migration har vi knappast ens inom EU. DU får försöka söka jobb under en tremånadersperiod men lyckas du inte med måste hem igen. Alternativt kan du bosätta dig i ett annat länd som pensionär då ursprungslandet betlar pensionen. Ordet "demokrati" betyder folkstyre ska inte blandas ihop med termen "mänskliga rättigheter" som du verkar ha gjort - huruvida det nu är en mänsklig rättighet att få bosätta sig i vilket land man vill.

Fri och obehindrad migration mellan två suverända stater finns inte idag. (EU-exemplet undantaget).

Demos - Folkligt. Kratein - Styrelse. Den ungefärliga betydelsen av demokrati är folkstyre. Men begreppet demokrati enligt den utveckling som skett är snarare ett samlingsnamn för friheter och rättigheter, såsom yttrande- och åsiktsfrihet.

Men som begreppet folkstyre så hålls fria val där representanter för folkets åsikter utses. Jag antar att, eftersom en parlamentarisk majoritet, är för en migration - både ut och in - att Sverige tror på en fri migration (Migrationsverket till trots) och således är det alltså en rättighet i Sverige att migrera både ut och in ur landet.

Rätta mig om jag fel nu, men i Sverige har en demokratisk majoritet etablerat att flyktingmottagningen är korrekt, genom sina representanter i riksdagen och således är vår lilla definitionsfråga helt fruktlös. Oavsett hur vi vrider och vänder på det så förekommer alltså migrationen i alla dess former.

Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Ganska ovanligt att det är ett par tjing-tjong-kinamän som sysslar med sådant här men de har väl negligerats av sina föräldrar som proriterat fritösen framför barnen. Sedan har de tytt sig till mellanösternkids och tagit intryck av dessa - eller kanske har de Tobias Hübinette som idol?

Det är ju tur att Sverige är på god väg att bli ett matriarkat - alla är toffelhjältar och hunsade av sina fruntimmer - då kan de ju inte ta inflytande av oss då.
Senast redigerad av KaffeBryggare 2008-02-03 kl. 21:19.
Citera
2008-02-03, 23:29
Bannlyst
Citat:
Realister = Rasister?

Ja så brukar det låta bland de som är hjärntvättade.

Citat:
Civilisationens vagga ligger ju i området som består av Irak. Kina hade en avancerad kultur medan europeérna satt i grottor och tillhör idag ett av landets snabbast växande ekonomier som bl a bär frukten av europeérnas konsumtionslusta. Immigranter från Chilé har ju representanter i riksdagshuset så vi vet ju att det är fullt möjligt att vara, så som du uttrycker det "primitiv" och därtill mycket framgångsrik i detta avlånga land.

"Civilisationens vagga" är ett historiskt uttryck som, uppenbarligen, inte längre är aktuellt. Om Irak idag vore ett sådant förträffligt och civiliserat land så skulle man väl inte stena kvinnor på grund av att dom blivit våldtagna?

Citat:
Alla tre har i o f gemensamt att så fort de stötte på Västländerna så blev de mer eller mindre angripna av oss barbarer på fläcken.

Ja vi angriper stackarna med uppehälle, lägenheter och bidrag. Visst borde vi skämmas för vårt barbariska beteende mot alla dessa kulturberikande individer?

Citat:
Så jag förstår inte riktigt vad relevansen är att påpeka etniciteten hos dessa människor.

Tycker du att det är relevant att presentera siffror som visar att alkoholintag ökar riskerna för trafikolyckor? Tycker du att det är relevant att sätta boskap i karantän när man hittat galna-ko-sjuka? Tycker du att det är relevant att överhuvudtaget använda statistik för att komma till rätta med problem?
Citera
2008-02-03, 23:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness

Ja, att två fjärran östern-asiater är ute och kulturberikar är ganska ovanligt, annars brukar det vara "irakier, irakier, alban, chilenare, irakier, assyrier, statslös palestinier, irakier, somalier, alban, turk, irakier, assyrier..." osv ad infinitum, när s k etnisk profilering utförs på unga kriminella.

-F.G
Citera
2008-02-04, 02:12
Medlem
KaffeBryggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Ja så brukar det låta bland de som är hjärntvättade.

Har du inget vettigt att skriva så skriv det inte. Jag ställde en fråga - realist är ju knappast det normala ordet för en person som bestämt måste belysa etniciteten hos kriminella ungdomar.

Citat:
"Civilisationens vagga" är ett historiskt uttryck som, uppenbarligen, inte längre är aktuellt. Om Irak idag vore ett sådant förträffligt och civiliserat land så skulle man väl inte stena kvinnor på grund av att dom blivit våldtagna?

De första fallen av stening tillämpades redan Sumererna. Till skillnad från Koranen så har Bibeln stöd för stening, Apostlagärningarna 7:59, om du är intresserad. Det förekommer dock i Sharia lagarna men de är ju inte så poppis bland de sekulariserade muslimer som finns i Sverige - d v s en överdriven majoritet.

Det finns till dags dato 49 länder med muslimsk majoritet. Varav endast en handfull överhuvudtaget har stöd för detta i lagen. Irak är inte ett av dem. Iran däremot. Var det Iran du menade?

För övrigt är jag nyfiken vilken del av Iraks historia som gjorde att de förtjänade att bli en brittisk koloni och att ockuperas av USA i ett "frihetskrig" som lett till miljontals dödsoffer, som resultat av sjukdomar, svält, stridigheter, etc, etc.

Citat:
Ja vi angriper stackarna med uppehälle, lägenheter och bidrag. Visst borde vi skämmas för vårt barbariska beteende mot alla dessa kulturberikande individer?

Retorisk fråga: Är alla invandrare kriminella?
Retorisk motfråga till min egenfråga: Är alla kriminella invandrare?

Svaret i bägge fallen är givetvis Nej. Kulturer är och förblir inte homogena. Dessutom tror jag du övertolkar deras handlingar. Det är inte en attack på det svenska utan en rent naturlig utveckling. Underklassen, de som inte har pengar, väljer ju givetvis brottsoffer som har pengar i första hand. Även om underklassen oftast är överrepresenterad inom brottsofferstatistiken också.

Citat:
Tycker du att det är relevant att presentera siffror som visar att alkoholintag ökar riskerna för trafikolyckor? Tycker du att det är relevant att sätta boskap i karantän när man hittat galna-ko-sjuka? Tycker du att det är relevant att överhuvudtaget använda statistik för att komma till rätta med problem?

Det förekommer trafikolyckor utan alkohol inblandat också. Det förekommer alkohololyckor utan trafik också för den delen.

Jag skulle heller inte vilja dra några jämförelser mellan människor och boskap.

Skall vi använda statistik för övrigt så kommer du enbart konstatera att invandrare i större utsträckning blir anmälda för brott - vilket kriminologer benämnt som en överrisk. Utrikes födda löper större risk att bli anklagade för brott.

Men jag orkar inte debattera allt och inget - eller dina okunskaper - så ta tillfället i akt att skoja lite på min bekostnad eller kasta ur dig lite infantila personangrepp medan du ändå är i farten med att korka till dig. Jag uppsöker inte den här tråden igen.
Citera
2008-02-04, 02:27
Medlem
freeriderXIIs avatar
det finns säkert många svenska kvinnor som med rätta kan benämnas och kallas som och för horor precis som det finns män som kan kallas för manwhores, jag är för yttrandefrihet men att från det gå till att mordhota någon elller att bruka våld är givetvis omoraliskt och primitivt icke värdigt en vit västerländsk germansk och kristen crusader turd wolders borde behålla sin stenålderskultur för sig själva kom ihåg att Jesus avbröt en stening av en syndaktig kvinna
Senast redigerad av freeriderXII 2008-02-04 kl. 03:07.
Citera
2008-02-04, 02:54
Bannlyst
Borås har vart värre än vad den är i dax läget. Har hört historier om 50-60 talet då finnar blidade gäng för att få svenskarna att hålla sig borta från finskorna. Min farfar har sagt att han var i ett och annat bråk med dessa finnar. De som säger att Norrby är ett ställe att undvika har inte vart där de senaste 5 åren, visst det är förfallet men folk har blivigt omplacerade för att få det lugnare. Finns tom ett utryck "Cyklar du igenom Norrby har du cyklar runt jorden". Hässleholmen är ganska så stort och man kan säga att det är indelat i 3 delar "betong husen" där blattarna bor, studenthemmen där stundeterna bor och villorna. Även där håller man på att försöka röja upp. Samt hulta är en blandning där med. Visst det finns många smågäng som inte har något bättre för sig än att hävda sig.

Jag har för mig att jag har läst i BT om att Borås är en av de städer i sverige som har mest poliser per capita pga "gäng krigen" där finnarna från sjöbo och nazisterna från sjömarken låg i krig med blattarna från hässleholmen. Nån för övrig som vet hur det gick i sammandrabbningen för 3-4 år sen nu?

Men jag tror inte att det är blattarnas fel till att brottsligheten är relativt stor här i borås utan ser man på helheten så är det ingen slump att borås kallas för den "vita staden". Dels för finnarna på 50-60 talet och allt vitt pulver på 90 talet....
Citera
2008-02-04, 09:13
Medlem
Citat:

Det är ju tur att Sverige är på god väg att bli ett matriarkat - alla är toffelhjältar och hunsade av sina fruntimmer - då kan de ju inte ta inflytande av oss då.

intressant! denna kommentar visar på det faktum att du förhåller dig till jämställdhetsdebatten så som realisterna förhåller sig till invandring och integration. du är varken bättre eller sämre sett ur ett samhällshumanistiskt perspektiv. personligen är jag i alla fall öppen med att jag är för en ökad jämlikhet men är emot dagens invandrings- och integrationspolitik. du däremot försöker i tråd efter tråd att framstå som en moralisk och humanistisk gigant men tydlingen så fiskar även du i grumliga vatten, fast i en annan fråga. ligger iofs i linje med den patriarkala struktur som vi dagligen importerar så det kanske inte är så konstigt att du tycker så....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in