2008-02-04, 12:18
Medlem
NiV3Rts avatar
http://www.bt.se/nyheter/boras/offret-i-raketdadet-i-ratten-jag-har-dromt-mardrommar-och-matt-daligt(463432).gm
Citera
2008-02-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeBryggare
Du använder ordet primitiv - skulle du kunna förklara närmare?

I övrigt, ett snabbt påpekande: Kulturer är inte homogena. Det har funnits gått om hustrumisshandlare och prostituerade även i Sverige. Är inte svensk kultur primitiv i så fall?

Jag anser att ordet primitiv beskriver deras handlingar väldigt bra, svårare än så är det inte.
Du kanske tycker att något annat ord passar bättre?

Nej.
Citera
2008-02-05, 08:10
Bannlyst
Citat:
Har du inget vettigt att skriva så skriv det inte. Jag ställde en fråga - realist är ju knappast det normala ordet för en person som bestämt måste belysa etniciteten hos kriminella ungdomar.

Att vara realistisk innebär ibland att man måste framföra fakta som är icke-politiskt korrekta. Vi som för fram sådant i ljuset agerar motpol mot media/politiker/folkbildare. Agendan idag för detta hycklande triumvirat är att utmåla multikulturen som något övervägande positivt. Tids nog kommer man att bli tvungen att officiellt konstatera att det barkat åt helvete, men då har det definitivt gått alldeles för långt.

Citat:
De första fallen av stening tillämpades redan Sumererna. Till skillnad från Koranen så har Bibeln stöd för stening, Apostlagärningarna 7:59, om du är intresserad. Det förekommer dock i Sharia lagarna men de är ju inte så poppis bland de sekulariserade muslimer som finns i Sverige - d v s en överdriven majoritet.

Det finns till dags dato 49 länder med muslimsk majoritet. Varav endast en handfull överhuvudtaget har stöd för detta i lagen. Irak är inte ett av dem. Iran däremot. Var det Iran du menade?

För övrigt är jag nyfiken vilken del av Iraks historia som gjorde att de förtjänade att bli en brittisk koloni och att ockuperas av USA i ett "frihetskrig" som lett till miljontals dödsoffer, som resultat av sjukdomar, svält, stridigheter, etc, etc.

Oavsett om delar av din historieupplysning är korrekt så kvarstår faktum; Dessa områden har stagnerat och visar upp en kultur + mentalitet som hör hemma på medeltiden.

Citat:
Retorisk fråga: Är alla invandrare kriminella?
Retorisk motfråga till min egenfråga: Är alla kriminella invandrare?

Svaret i bägge fallen är givetvis Nej. Kulturer är och förblir inte homogena. Dessutom tror jag du övertolkar deras handlingar. Det är inte en attack på det svenska utan en rent naturlig utveckling. Underklassen, de som inte har pengar, väljer ju givetvis brottsoffer som har pengar i första hand. Även om underklassen oftast är överrepresenterad inom brottsofferstatistiken också.

Så fattiga svenskar genom tiderna har gjort sig kända genom att gruppvåldta?

Citat:
Det förekommer trafikolyckor utan alkohol inblandat också. Det förekommer alkohololyckor utan trafik också för den delen.

Jag skulle heller inte vilja dra några jämförelser mellan människor och boskap.

Skall vi använda statistik för övrigt så kommer du enbart konstatera att invandrare i större utsträckning blir anmälda för brott - vilket kriminologer benämnt som en överrisk. Utrikes födda löper större risk att bli anklagade för brott.

Men jag orkar inte debattera allt och inget - eller dina okunskaper - så ta tillfället i akt att skoja lite på min bekostnad eller kasta ur dig lite infantila personangrepp medan du ändå är i farten med att korka till dig. Jag uppsöker inte den här tråden igen.

När du kommer in på tugget om att invandrare oftare anmäls för brott så inser jag att du tillhör den hopplösa varianten. När sanningen är på väg att gå upp så rycker jourhavande PK-filter in och omvandlar faktan till att det handlar om rasism.

Att du dessutom lämnar tråden, märkbart upprörd, är en logisk följd av ditt resonemang; Bättre fly med lite av äran i behåll än att stanna och göra bort sig fullständigt.
Citera
2008-02-05, 18:54
Medlem
Nu visar även deras vänner prov på vad dom kan.

http://boras.expressen.se/nyheter/1.1033996/vi-ska-pissa-pa-din-son
Citera
2008-02-05, 19:04
Medlem
Gyllenborsts avatar
Jag var där denna kväll vid vattentornet. Det var raketer kors och tvärs in i folkmassorna av dom där invandrarna. Min kompis gick fram till dessa kulturberikare och slog den ena i bakhuvudet när han blivit för full så helt undan kom dom inte
Citera
2008-02-05, 19:08
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
På mailfråga till Expressens Tobias Sandblom om “varför ni inte skriver ut att det är ett invandrargäng som utfört ett hatbrott mot en svensk kvinna” svarar puckot:

“Om så vore fallet, så saknar det relevans för historiens berättelse.

Bästa hälsningar
Tobias Sandblom, Expressen”

Varför är det tydligen däremot relevant om det det varit nynazister/skinnskallar som var i farten när nån blatte blivit knackad på stan då kan man fråga sig?
Citera
2008-02-05, 19:13
Medlem
Andolorias avatar
Eländet har inget slut.
Mitt invandringsmotstånd övergår mer och mer i regelrätt hat mot dessa männniskor some förvandlat Sverige till ett notsoniceplace.

Upplysningskampanjen fortgår!
Citera
2008-02-05, 19:35
Medlem
Samma här. Har alltid sett mig som tolerant och öppen. För några år sedan hade jag aldrig ens funderat på att rösta SD.

Tyvärr så blir det, dag för dag, alltmer uppenbart att dessa primitiva undermänniskor inte hör hemma i gamla Svedala. Dagligen måste jag läsa om hedersmord, gruppvåldtäkter, oprovocerad misshandel och allmänt förfall. Samtidigt får jag veta att, trots att staten aldrig haft så stora skatteintäkter, har vi tyvärr inte längre råd med ett nationellt försvar, poliser, rättsväsende, sjukvård eller äldreomsorg.

Ledsen, alla skötsamma araber och afrikaner. Era polare har sabbat ert rykte. Och ni gör inte ett skit för att stoppa dem.
Citera
2008-02-05, 19:36
Medlem
Håller med Andoloria

Samma här. Har alltid sett mig som tolerant och öppen. För några år sedan hade jag aldrig ens funderat på att rösta SD.

Tyvärr så blir det, dag för dag, alltmer uppenbart att dessa primitiva undermänniskor inte hör hemma i gamla Svedala. Dagligen måste jag läsa om hedersmord, gruppvåldtäkter, oprovocerad misshandel och allmänt förfall. Samtidigt får jag veta att, trots att staten aldrig haft så stora skatteintäkter, har vi tyvärr inte längre råd med ett nationellt försvar, poliser, rättsväsende, sjukvård eller äldreomsorg.

Ledsen, alla skötsamma araber och afrikaner. Era polare har sabbat ert rykte. Och ni gör inte ett skit för att stoppa dem.
Citera
2008-02-05, 20:13
Medlem
Babbis Bibas avatar
Invandringen för bara med sig problem Hedersmord,gruppvåldtäkter,misshandel,personrån m.m m.m
Fattar inte varför det ska daltas så förbannat för invandrare.
Direkt när dom utför ett brott skicka tillbaka dom med livstids utvisning.

Man kan ju inte ha så mycket innanför roten när man t.o.m kan slå ihjäl sin egen dotter!
Citera
2008-02-05, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babbis Biba
Invandringen för bara med sig problem
Inte bara. Det finns faktiskt positiva saker med invandring. De är få, men de finns. Invandring behöver dock inte vara ett problem om den är reglerad, restriktiv och realistisk.
Citera
2008-02-05, 21:36
Medlem
NiV3Rts avatar
http://www.bt.se/nyheter/boras/misstankt-igenkand-i-rattssalen(466381).gm

Det där var ju riktigt klipskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem